• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Träz

Kanske ska svara på alla frågor!SkämsTungan ute

Hur gammal är du? 
    27 år

Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans?    
    Min äkta hälft är 27 år, vi har varit tillsammans i 9 år i december och gifta sedan juli 2011.

Har du barn sen innan?    
    Ja, vi har två döttrar tillsammans.

Var bor du?  
    Ludvika

Hur bor du? (lägenhet/hus osv)   
    Hyreslägenhet 4rok 114kvm... Med egen ingång och veranda, så det känns inte alls lägenhetsaktigt.

Kommer bebisen få ett eget rum?  
    Ja, så småningom delar vi av vardagsrummet som är stort och gör ett rum.

Har du bil - och kommer du behöva byta bil?    
    Vi har en volvo V70, kan bli lite trångt o bökigt, men det får gå! 

Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb?  
    Jobbar i butik, och trivs bra med det...

Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? 
    Jag vill vara mammaledig, men vet inte hur länge...!

Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge?   
    Det blir nog mest jag som blir hemma, då det funkar bäst för oss..
    Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? 
    Har inte köpt någonting än...

Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? 
    Endast gravtest.

Hur många vet att du är gravid? 
    En killkompis till oss, och min mans bror o fru.

Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) 
    Jag åt enligt LCHF när jag blev gravid, och har ätit det tills jag blev och må illa, lite svårt att äta all den feta maten. 
    Nu äter jag det mesta.. det jag inte ska äta.. haha...

Favoritfrukost just nu?   
    Rostade mackor med frukostmarmelad och ost!

Godaste middagen?          
    Kött... älskar kött! 

• AlexandraViberg

Inte lagat mat på nästan ett år nu (maken är Fd kock) men ställde mig helt sonika två timmar efter middagen och stekte pannkaka för att jag var sugen! Skönt att vara tillbaka i matsvängen igen! Har hittat min kombo för att bli av med illamåendet :D

• Hera

Nu är jag lite orolig. Har haft bruna slemmiga flytningar i ett par dagar.
    Pratat med BM som sa att det är vanligt men känner mig väldigt orolig i alla fall.
    Tror förstås att det är början på slutet !

• Moniica

Det e normalt att ha det så. Hade det varit ett MF på gång så hade det blivit mer än bruna flytningar ju fler dagar som går. Oroa dig inte

• Hera
    Moniica skrev 2012-10-31 18:27:28 följande:
    Det e normalt att ha det så. Hade det varit ett MF på gång så hade det blivit mer än bruna flytningar ju fler dagar som går. Oroa dig inte
    TACK för dom orden...!
    Nu kan jag njuta av kvällen istället för att oroa ihjäl mig. :)

• Valborgs

Vad jobbigt för er med illamående så ni kräks, hoppas tabletter hjälper eller att det går över snart!

Angående svampinfektion, så hade jag jättemycket problem med det när jag väntade mig äldsta.. Tillslut fick jag komma till läkaren, som smörjde allt med något på plats, minns dock inte vad det hette, någon stark färg var det iaf, har inte haft svamp sen dess.

• mohkna

Hej allihopa! Jag tänkte hoppa in i tråden, eftersom jag nyligen fick reda på att det blir en liten juni-bebis för mig och min sambo också! Efter en veckas utebliven mens testade jag positivt igår. Jag ska vara i vecka 6 nu (5+3) och har räknat ut att förlossningsdatumet ska vara 29 juni.

Nu ligger jag lite efter i tråden, men det ska bli roligt att läsa ikapp och prata symptom och annat roligt med er! Just nu har jag inte så särskilt "jobbiga" symptom, jämfört med min första graviditet som slutade i abort. Den här gången mår jag förvånansvärt bra både fysiskt och psykiskt. Jag har ganska ont i ryggen och har börjat känna av "växtvärken" i magen. Ryggvärken känns väldigt mycket under och efter de dagliga promenaderna med hundarna. Brösten har vuxit mycket de senaste veckorna och är väldigt känsliga. Men annars är allting fint. Jag mår inte särskilt illa och om jag gör det är det om jag känner lukter eller smaker som jag plötsligt inte tycker om (tack för det! förra grav var inte lika rolig på illamåendefronten). En jobbig grej är dock att det jag är mest sugen på om dagarna är kaffe, vilket jag slutat med. Förut har kaffe inte varit särskilt viktigt, men nu är jag jättesugen på just det jag INTE ska dricka under graviditeten. Lite typiskt! Flört

Hur som helst ska jag som sagt läsa bakåt i forumet och försöka läsa ikapp! Det är så spännande!

• Trollbarnet
    Hera skrev 2012-10-31 18:20:03 följande:
    Nu är jag lite orolig. Har haft bruna slemmiga flytningar i ett par dagar.
    Pratat med BM som sa att det är vanligt men känner mig väldigt orolig i alla fall.
    Tror förstås att det är början på slutet !
    Jag har också haft det tidigare, haft idag med, men nu har jag räknat ut att det kan vara pga. att jag egentligen ska ha min mens nu. Har du haft ont någon gång?
  • Madelen21

omg postafen är rena sömntabletterna :(

tog en på fm idag å har sovit hela dagen...

hon på apoteket sa att man ska ta till natten om man mår illa på morgonen så nu ha jag gjort d å nu tänker jag gå å sova

så natti natti allihopa. 

• Natan

Idag har vi varit hos barnmorskan och det gick jätte bra. Ska träffa läkaren på mvc nästa vecka samt ta lite prover :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~