• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mytol

Hello! Läste att det är flera som känner sig yra. Här är en till. Dock så tror jag att min yrsel beror på mina lergigan comp tabletter. Var likadant sist. Antar att det är effedrinet som jag reagerar på, även om det är en liten mängd så är ju inte kroppen van vid det. Tänkte först idag när de kändes som om ja skulle svimma bara av å ligga i soffan att ja kanske inte behövde ta så många tabletter, ack så fel jag hade. Hoppade över tablett nr 2 å började straxt kräkas upp även vattnet som jag drack. Så jag gav upp efter några timmar å tog en tablett. Nu har ja varit ledig i en vecka men imorn e de dags igen. Får väl se hur det går....

• Hera
    Trollbarnet skrev 2012-10-31 19:41:59 följande:
    Jag har också haft det tidigare, haft idag med, men nu har jag räknat ut att det kan vara pga. att jag egentligen ska ha min mens nu. Har du haft ont någon gång?
    Jag skulle precis ha min mens också egentligen (skulle slutat igår enligt kalendern).
    Har  inte ont men känner av lite stickningar och värk "där nere" och i magen.
    Har känt så tidigare också, utan att det kommit några flytningar.
    Orolig blir man förstås ändå..
    Har du ont?
  • mrshope
    Blåbärssaft skrev 2012-10-31 15:05:48 följande:
    Canesten kan du ta när du har en svampinfektion och är gravid. Jag körde det och drack massor med citronvatten. Blev av med eländet tillslut.

Jaha...här i England där jag bor står det på förpackningen att man ska undvika det? Ska kanske ringa doktorn och fråga. 
  • Sagolina

Har också svampinfektion... Har svårt att sova på nätterna, för det kliar så:S
    Hade en svampinfektion precis innan jag plussade som jag behandlade bort med canesten, men så fick jag vid vul reda på att jag hade bakterier och de skulle behandlas bort med en kräm som kan leda till svampinfektion... Efter 1½dags behandling var svampinfektionen ett faktum... Hoppas på att den skall gå bort nu då bakteriekräm-kuren är över med hjälp av några dagar canesten, mycket yoghurt & citronvatten och minimum socker. Annars blir det att ta upp det med BM/läkare!

• ThereseJohansson

Första graviditeten och har haft riktigt ömma bröst...men nu har det minskat och är knappt ömma..är i v10....läst på några sidor att det är helt normalt, någon som har det likadant??

• bodilb

när det gäller svimfärdigheten och yrseln kan det ju vara blodsockerfall. Jag drabbas av det hela tiden nu när jag är gravid. Tar man en dextro så känner man sig genast piggare. Har alltid såna i fickan. I går kväll när jag lagade mat mådde jag så illa, var så yr och matt så det kändes som om jag måsta lägga mig. Sen tog jag en dextro och vart mycket piggare och kunde även äta utan problem. Värt att prova. sedan orkade jag även gå på promenad:) och även det ska ju vara bra. Pepparmyntate fungerar också bra:) mot illamående. Jag är i v8. kräks mest på morgonen men mår illa hela dagarna. I bland undrar man hur man orkar jobba men på något vis fungerar det:) Jobbar som förskollärare

• tantS
    ThereseJohansson skrev 2012-11-01 06:01:56 följande:
    Första graviditeten och har haft riktigt ömma bröst...men nu har det minskat och är knappt ömma..är i v10....läst på några sidor att det är helt normalt, någon som har det likadant??

Mina känns inte heller lika mkt längre Yeay, gillar när symtomen minskar som de ska. Nu kan illamåendet och den blindande huvudvärken också försvinna tycker jag. Är nu i v 8+5
  • Zora
    ThereseJohansson skrev 2012-11-01 06:01:56 följande:

Jag är också i v 10 och mina känns inte heller så värst ömma. Däremot har jag ganska ofta klänningar nedre delen av ryggen och ibland en lite lustig liksom pirrande eller som lite kolsyra på nåt sätt i en del av nedre delen av magen. Skum känsla. Är första graviditeten för mig också.
  • Madelen21

måste bara fråga här

postafen är ju receptfritt

lergigan är de receptbelagt?

blev osäker på vilket bm rekommendera.

fick iaf postafen igår av min mamma som handlat åt mig...
    tog en å la mig sen å sov precis hela dagen...

rena sömnpillret...

sen tog ja en igår innan ja la mig för natten för d skulle man om man mådde illa på morgonen så ja gjorde det
    å d verka funka än så länge... är sjukt trött dock :/ å ont i huvve. 

• Pellefanten
    Madelen21 skrev 2012-11-01 08:03:39 följande:
    måste bara fråga här

postafen är ju receptfritt

lergigan är de receptbelagt?

blev osäker på vilket bm rekommendera.

fick iaf postafen igår av min mamma som handlat åt mig...
    tog en å la mig sen å sov precis hela dagen...

rena sömnpillret...

sen tog ja en igår innan ja la mig för natten för d skulle man om man mådde illa på morgonen så ja gjorde det
    å d verka funka än så länge... är sjukt trött dock :/ å ont i huvve. 
    Lergigan är receptbelagt. Postafen brukar va den dom rekomenderar. Man blir helt beng i huvudet av dom. Jag brukar sova ca 17 timmar efter en sån, med paus för å kissa å äta något. Sen sover jag typ resten av dygnet. helt sjukt.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~