Sandraa L skrev 2012-11-01 09:45:57 följande:
måste bata skriva av mig då jag är otroligt arg, ledsen och väldigt chock över läkarens bemötande idag. Hade VUL inbokat på gyn något som jag och sambon verkligen sett fram emot. är i v. 7 (6+6)
Väl framme och inne i samtals rummet utbrister läkaren - jaha, det ser alltså ut som att du har fått ett missfall!
- VA? och känner hur tårarna är på väg. Jag som inte haft blödningar eller någonting alls ifrågasätter honom och frågar vad han menar när jag får tillsvaras - OJ jag läste FEL!
Hur FAN kan man göra så, säga så? och tänk om det varit så, inte fan är man så kylig och känslokall?
Vi går in i rummet och gör vul när han sedan säger efter 2-3sekunder. - Happ, jag ser inget foster. Tyvärr! Och jag blir återigen helt ställd och vill bara där ifrån, han tittar ju fan inte ens när BM eller SSK säger - men titta där, där är det ju en liten. Och där var vårt lilla frö, liten knappt synlig, men ändå där och lika stor som beräknat.
Blir glad, men kan inte glädjas åt det alls. hoppar fort ned från stolen och går därifrån, chockad, ledsen och med en stor klump i magen. grinar så fort vi kommer ut.
Vi som sett fram emot det här, skulle berätta för 3-åringen idag, varit glada och positiva och nu känns allt bara grått, tråkigt och jobbig. Även fast vår lilla växer som den ska och mår bra....
Men guud :( Tur endå att er lilla skatt fanns där och växer!
Men verkligen en okunnig och kall läkare du träffat på!