• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sandraa L

måste bata skriva av mig då jag är otroligt arg, ledsen och väldigt chock över läkarens bemötande idag. Hade VUL inbokat på gyn något som jag och sambon verkligen sett fram emot. är i v. 7 (6+6)

Väl framme och inne i samtals rummet utbrister läkaren - jaha, det ser alltså ut som att du har fått ett missfall! 
    - VA? och känner hur tårarna är på väg. Jag som inte haft blödningar eller någonting alls ifrågasätter honom och frågar vad han menar när jag får tillsvaras - OJ jag läste FEL! 

Hur FAN kan man göra så, säga så? och tänk om det varit så, inte fan är man så kylig och känslokall? 

Vi går in i rummet och gör vul när han sedan säger efter 2-3sekunder. - Happ, jag ser inget foster. Tyvärr! Och jag blir återigen helt ställd och vill bara där ifrån, han tittar ju fan inte ens när BM eller SSK säger - men titta där, där är det ju en liten. Och där var vårt lilla frö, liten knappt synlig, men ändå där och lika stor som beräknat. 

Blir glad, men kan inte glädjas åt det alls. hoppar fort ned från stolen och går därifrån, chockad, ledsen och med en stor klump i magen. grinar så fort vi kommer ut.

Vi som sett fram emot det här, skulle berätta för 3-åringen idag, varit glada och positiva och nu känns allt bara grått, tråkigt och jobbig. Även fast vår lilla växer som den ska och mår bra.... 

• kluckis
    Sandraa L skrev 2012-11-01 09:45:57 följande:
    måste bata skriva av mig då jag är otroligt arg, ledsen och väldigt chock över läkarens bemötande idag. Hade VUL inbokat på gyn något som jag och sambon verkligen sett fram emot. är i v. 7 (6+6)

Väl framme och inne i samtals rummet utbrister läkaren - jaha, det ser alltså ut som att du har fått ett missfall! 
    - VA? och känner hur tårarna är på väg. Jag som inte haft blödningar eller någonting alls ifrågasätter honom och frågar vad han menar när jag får tillsvaras - OJ jag läste FEL! 

Hur FAN kan man göra så, säga så? och tänk om det varit så, inte fan är man så kylig och känslokall? 

Vi går in i rummet och gör vul när han sedan säger efter 2-3sekunder. - Happ, jag ser inget foster. Tyvärr! Och jag blir återigen helt ställd och vill bara där ifrån, han tittar ju fan inte ens när BM eller SSK säger - men titta där, där är det ju en liten. Och där var vårt lilla frö, liten knappt synlig, men ändå där och lika stor som beräknat. 

Blir glad, men kan inte glädjas åt det alls. hoppar fort ned från stolen och går därifrån, chockad, ledsen och med en stor klump i magen. grinar så fort vi kommer ut.

Vi som sett fram emot det här, skulle berätta för 3-åringen idag, varit glada och positiva och nu känns allt bara grått, tråkigt och jobbig. Även fast vår lilla växer som den ska och mår bra.... 

Men guud :( Tur endå att er lilla skatt fanns där och växer!
    Men verkligen en okunnig och kall läkare du träffat på! 
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 6jun ♥
  • Acantha

Sandra L, usch vilken läkare, han borde inte få ha med gravida att göra. Vilket rent ut sagt jävla uppförande. Förstår dig fullt ut, rädslan för MA/MF är så stor och så säger han så.
    Är så glad över att min gyn (även om han ser ut som en snukgubbe) är väldigt noga med vad han säger då han vet hur man mår.

Hoppas du kan känna dig glad över att pyret finns där om en stund. Kram

• Sandraa L
    kluckis skrev 2012-11-01 09:53:18 följande:

Men guud :( Tur endå att er lilla skatt fanns där och växer!
    Men verkligen en okunnig och kall läkare du träffat på! 
    ja, det är jätteskönt men kunde verkligen inte glädjas på samma sätt alls... ja och om man nu fått MA, att då berätta det på det sättet? jag tycker synd om andra gravida som får träffa honom... 
  • Sandraa L
    Acantha skrev 2012-11-01 09:55:37 följande:
    Sandra L, usch vilken läkare, han borde inte få ha med gravida att göra. Vilket rent ut sagt jävla uppförande. Förstår dig fullt ut, rädslan för MA/MF är så stor och så säger han så.
    Är så glad över att min gyn (även om han ser ut som en snukgubbe) är väldigt noga med vad han säger då han vet hur man mår.

Hoppas du kan känna dig glad över att pyret finns där om en stund. Kram
    Nej, ringde både mamma och svärmor som blev chockade däremot så sa de att jag bör glädjas och att det är en normal graviditet men funderar på att boka tid i Stockholm när jag ska dit om 2 veckor, är ju därifrån från början och gått där tidigare. Där vet jag att de är omtänksamma och bra, här i torsby som jag numera bor sedan ett halvår tillbaka sätter jag ALDRIG min fot igen.... 

och tänk om vi nu fått ma, berättar men det på ett sådant sätt då? jag menar det här var ju ändå en planerad graviditet. Jg är chockad... 

Kram  
  • Acantha

Sandra, förstår dig, har fått beskedet om MA två gånger och utomkveds en, och även om det varit en chock, har det leverats med omtanke.

• Sandraa L

Jag beklagar. Det måste varit hemsk. Men tänk om du då fått en läkare som sagt det helt nonchalant och sedan sagt - nästa patient! för lite så kändes det....

Men ska boka ny tid någon annanstans, men det känns skönt att det är som det ska med vår lilla i alla fall :')

• Hera

Min kost är helt upp och ner. Klarar inte alls av att äta som tidigare.
    Tycker att det är lite jobbigt att behöva äta sånt som jag tidigare absolut inte skulle kunnat äta (ris, pasta, potatis, bröd) men samtidigt, vad ska man göra? Nu om någonsin är det viktigt att få i sig tillräckligt med energi...

• Madelen21

här är en till som intee kan äta va som helst längre

glass är d enda som går hem nu... min pappa skulle komma förbi bad han köpa fika mä.. hoppas han köper munk å vinerbröd... är sugen på de nu...

tänker nog testa å inte ta postafen inatt...

är helt jävla slut.. känner mig inte som en bra mamma just nu... barna får grejja mä sitt å ja ligger utslagen i soffan mä tv på ( barnkanalen)

ovanpå allt detta så kommer anticimex hit på hembesök idag :/ fan va jobbigt... jag orkar inte städa...

sambon skulle komma hem tidigare å fixa.. ja är helt utmattad! 

• AlexandraViberg

Min läkare sa helt sonika: "det finns ingen graviditet i livmodern". Telefonen ringde och det var nån jour och hon sa då "sitter här med en tjej med misstänkt x (utomkveds)"

Som om jag var någon tonåring som råkat bli gravid. Nä då hade vi försökt i 7 månader.. Bröt ihop fullständigt och tyckte hon var sjukt okänslig. Behöver jag berätta hur livrädd jag var för att kolla om denna grav satt rätt? Hyperventilerande och grät i väntrummet. Ville verkligen inte höra orden "det finns ingen graviditet i livmodern" någonsin igen...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~