• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Moniica

Herregud era stackare som har med såna läkare att göra. Såna skulle inte få ha hand om gravida

Fick precis brev från sjukhuset. Min kub tid är bokad till den 21 nov
    20 dagar to go...

• LitenOchSkeptisk

Angående det där med svampinfektion; Jag har kronisk svamp, jag får det alltså väldigt lätt och flera ggr om året. Därför måste JAG undvika receptfria läkemedel eftersom de bara resulterar i att slemhinnorna blir ännu skörare och börjar blöda. Ni andra som förmodligen är mer "normala" kan ju använda de receptfria grejerna, dock står det i förpackningen på canesten att man inte ska använda krämen när man är gravid, utan endast vagitorier. Om barnmorskorna har sagt åt er att krämen är okej, så lyssna på dem. Min sa tvärtom, att det bara var vagitorierna som fick användas och absolut ingen kräm.
    Dock har jag inte använt något av dem eftersom jag, som sagt, har kronisk svamp och gör allt värre om jag använder det där.. Så för mig är enda alternativet att helt enkelt vänta ut skiten när den slår till, dricka mängder med citronvatten, äta mycket naturell fil och yoghurt, samt undvika socker. It's hell people!!

• Katten Janssson

Fy Sandra L vilket bemötande du fick!!

När vi va på Kub testet för ca 3 år swn hade vi en hemsk BM där, vi va prevos som du glada & förväntansfulla, men hon va så kall och otrevlig, vi fick rätt dåliga värden men inte inom riskgrupperna. Vi frågade såklart varför de va dåliga men hon snäste bara av oss....att det nog inte va några fel!

Vi gick därifrån med oro å dagen efyer ringde jag min BM som förklarade för oss & även ringde specMVC & framförde våran upplevelse!!

• cupis

BESÖK MIN BLOGG:  http://www.cupi.blogg.se !   Har ni undrat hur livet verkligen ser ut för en helt vanlig tonåring nuförtiden?

BESÖK MIN BLOGG:  http://www.cupi.blogg.se !   Har ni undrat hur livet verkligen ser ut för en helt vanlig tonåring nuförtiden?

• Sandraa L

Tack för ert stöd tjejer! Nu har jag däremot pratat med en BM framförallt min kritik och talat om hur HEMSK vår upplevelse var. Sa även att jag aldrig mer vågade sätta min fot där, gick därifrån grinandes istället för lycka men hon var så bra, förstående och började nästan gråta av hennes lugna och snälla röst. Informerade mig om vad läkaren skrivit osv. och bokade in en ny tid om en vecka men en helt annan läkare och hon ska vara med. Känns bra. Kram på er. 

• Madelen21

melikeyou

ja jag känner samma... är inte hungrig alls...
    å inte är ja sugen på nåt heller...

tror att postafenet har gått ur mig nu för nu är jag inte trött längre iaf..

men tänker nog skippa å ta en ikväll för att bli såhär däckad känns skitjobbigt :( 

• Blåbärssaft
    Sandraa L skrev 2012-11-01 13:36:45 följande:
    Tack för ert stöd tjejer! Nu har jag däremot pratat med en BM framförallt min kritik och talat om hur HEMSK vår upplevelse var. Sa även att jag aldrig mer vågade sätta min fot där, gick därifrån grinandes istället för lycka men hon var så bra, förstående och började nästan gråta av hennes lugna och snälla röst. Informerade mig om vad läkaren skrivit osv. och bokade in en ny tid om en vecka men en helt annan läkare och hon ska vara med. Känns bra. Kram på er. 
    Läste om vad du varit med om! Fy för vissa idioter inom vården! De ska vara där och trösta/hjälpa/lugna och så gör en del precis tvärtom! Skönt att BM verkade snäll och att hon förstod! 
  • Sandraa L
    AlexandraViberg skrev 2012-11-01 12:00:11 följande:
    Min läkare sa helt sonika: "det finns ingen graviditet i livmodern". Telefonen ringde och det var nån jour och hon sa då "sitter här med en tjej med misstänkt x (utomkveds)"

Som om jag var någon tonåring som råkat bli gravid. Nä då hade vi försökt i 7 månader.. Bröt ihop fullständigt och tyckte hon var sjukt okänslig. Behöver jag berätta hur livrädd jag var för att kolla om denna grav satt rätt? Hyperventilerande och grät i väntrummet. Ville verkligen inte höra orden "det finns ingen graviditet i livmodern" någonsin igen...
    Stackare, fy fan för vissa människor! de borde inte jobba med det dom gör. Man blir så trött, så arg och bara allmänt fundersam över hur man kan vara så känslokall. Jag hade nog brytit ihop HELT... Kram  
  • Baby Lei

Usch vilka dåliga bemötanden. Att dom inte fattar vilken skada dom gör?
    Helt otroligt!
    Jag har fått ett missfallsbesked vid ett ultraljud en gång, jag hade sökt för att jag fått en liten blödning, och sa såklart att jag var jätteorolig innan vi gjorde undersökningen. Då sa läkaren att "tyvärr är det som du var rädd för. Så här ska det inte se ut vid en graviditet.. Det var fruktansvärt att höra såklart och jag blev jätteledsen, men han sa det med både medkänsla och proffesionalism kändes det som. Ett svårt besked att behöva förmedla.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~