• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Mrsblonde

Hej! Jag har jättesvårt för att hålla mig, speciellt till min familj. Jag får skylla mig själv då jag berättar att vi ska försöka skaffa barn och sen frågar de förstås hela tiden, "är du gravid nu?" Min ena syster vet redan och pappa, på grund av att pappa fyller jämnt nästa År i Maj och vi ska på utlandssemester tillsammans. Men vi måste anpassa oss lite efter min graviditet:) min mamma frågade mig senast idag och jag ljög och sa "nej" . Ville inte säga riktigt än. Angående jobb, så tycker jag inte att man har någon skyldighet att säga något till arbetsgivaren förrän efter v 12 om man inte gärna vill förstås:)

• skjuter illa

Vi har berättat för föräldrar o syskon o våra chefer. Jag kan omöjligt hålla tyst om sånt till mina närmsta. :) Jag tycker det är skönt om någon vet på jobbet för då är hon/han förbered på många vis. Både föräldraledighet men även om graviditeten skulle sluta i missfall eller om jag skulle må mycket dåligt under tiden. Då har chefen en förklaring. Min förra chef var en av de första som fick reda på det när jag plussade med dottern! :) Sen handlar det kanske helt om vilken relation man har till sin chef.

Btw så är min ena lillasyster gravid i vecka 11 så vi kommer att ha smått tillsammans under sommaren! Så mysigt! Tyvärr så bor hon i Malmö o jag i Linköping. Känns riktigt trist just nu.

• Mabaja

Haha ja berätta ja... Här blir det nog till att hålla på det. Folk lär ju tappa hakan om jag säger att det är dags igen...

Var gravid aug-okt 2009, sen i januari 2010 fick jag nytt plus, 101010 kom Wilda.. Då var det ju amning som gällde... Juni 2011 fick jag plus igen... Slutade amma juli 2011... Willemo kom 120303 och då ammade jag till juli.. Och nu är jag alltså gravid igen!

• Mrsblonde

Mamma till W: härligt!:) och jag som tycker att jag har tätt! "gilla" :) Är den sista planerad, vill ni ha tätt?

Mina barn är så små än så länge, 5,3,1 så jag väntar lite. Det är den äldsta som kommer " förstå" det.

• Oreos
    Valborgs skrev 2012-10-08 20:02:34 följande:

Sitter och grubblar över det här med att berätta på jobbet att man är gravid och för min äldsta dotter, minstingen förstår ju inte iaf.

Det var inte populärt för dottern när hon fick veta senast och tror inte det kommer vara det denna gången heller. Jag vet att när jag berättar för henne så kommer det att spridas till vänner och bekanta ganska snabbt och då även till jobbet, vill gärna vänta lite med det.

Samtidigt så känner jag att jag vill berätta för jobbet ganska snart ändå då jag hade planerat att börja jobba igen i mars-april, känns mest sjyst mot dem. Men rädd för att dottern ska få höra om graviditeten på omvägar då och det vill jag inte heller.

Blir ev att jag berättar efter att jag gjort VUL nu, om allt ser ok ut då dvs. Har SÅÅ svårt för att vara tyst.. :)

Hur tänker ni?

Jag tycker också det är svårt.. men ska berätta för närmsta familjen i helgen iallafall.. Sambon har skrivit ut en bild på digitala testet och satt in i en ram, sen får vi se om nån lägger märke till det, haha.

Sen vet jag inte hur länge jag vill vänta till övriga..
  • Trollbarnet
    AlexandraViberg skrev 2012-10-08 20:08:36 följande:
    Åh! Förstår det! Har en väninna som är i v.36 och hennes karl är på fiskesemester och hon uttrycker också övergivenhet och ensamhet.. Förstår känslan! Var singel ett tag efter jag och dotterns pappa separerade och det var faktiskt deppigt att vara själv och inte kunna prata annat än bebisspråk och sen på kvällen bara sitta tyst, så förstår din situation och att den blir värre när du EGENTLIGEN borde ha någon att prata med eftersom du inte är singel.. Man får försöka sysselsätta sig även om det är svårt..

Hmm! Fasen vad jobbigt och det är ju ändå en bit till Umeå och Luleå. Jag är glad att kliniken jag går till privat är 5 mins gång härifrån och ligger på torget mitt i Härnösand. Men nu på fredag ska vi åka till Sundsvall..
    I första graviditeten så var jag lite orolig en gång i mitten för att hon inte rört sig på hela dagen och ljög lite för vården om kräkningar osv och fick komma in och kolla. Samma med vad som blev mitt utomkvedshavandeskap, de sa ju nej i 3-4 dagar, sista dagen överdrev jag och sa att jag hade blött VÄLDIGT mycket när jag egentligen fortfarande bara "blödde" brunt!
    Ja det är helt galet, sen har han inte ens telefonen med sig så han måste ringa från jobbets telefoner eller skype, sen jobbar han natt så vi har väll ca 1 timma per dag man _kanske_ kan prata. Nu de första två dagarna hördes vi inte alls förutom lite chatt på Facebook då han inte hade kommit på det med telefonen än. Haha!

Funderar på att ljuga för BM och säga att jag har ingen aning om hur långt gången jag är men tror inte jag får VUL för det :/ Fick ju inte ens när jag blödde och mådde skit.
  • Trollbarnet
    Oreos skrev 2012-10-08 20:48:31 följande:
    Jag tycker också det är svårt.. men ska berätta för närmsta familjen i helgen iallafall.. Sambon har skrivit ut en bild på digitala testet och satt in i en ram, sen får vi se om nån lägger märke till det, haha.

Sen vet jag inte hur länge jag vill vänta till övriga..
    Jag kommer att vänta tills det syns innan jag berättar för fler än som redan vet, de som vet är min sambo och min syster, sen tre av mina vänner, utifall det skulle hända någonting och ena vännen fick reda på här genom FL. Haha!

Åh gud blev just dödligt sugen på skagentoast.. mmmmm!!!
  • Sömntutan

Får jag hoppa in här? Tror bestämt att jag plussade nu i kväll.

ÄL ~ 16 sep, BIM ~1 okt - 6:e försöket, 3:e barnet
  • Trollbarnet
    Sömntutan skrev 2012-10-08 20:56:25 följande:

Grattis :)
  • wassan
    Sömntutan skrev 2012-10-08 20:56:25 följande:
    ÄL ~ 16 sep, BIM ~1 okt - 6:e försöket, 3:e barnet

Grattis ;) välkommen
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~