• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Jag mådde som en prinsessa förra gången och hade väl egentligen velat ha så nu med men i all min oro är det skönt att kunna klämma på tuttarna och konstatera att jo, jag har fortfarande SVIN ont och försöka äta något och konstatera att jo, jag vill fortfarande kräkas vid varje tugga! :D

+ efter 16 månader och ett X! Dotter - 07
  • Trollbarnet
    AlexandraViberg skrev 2012-10-08 19:36:51 följande:
    Jag med! Orolig över ligamenten dvs! :P

Jag ringde en ny bm och listade mig där, så nu har jag två tider innan ena avbokas :P

De brukar väl tycka att de ska med eftersom det handlar om livsstilsfaktorer, alkohol, rökning osv. Men vet inte om det är något tvång? Det tror jag inte.
    Okej, då blir det att försöka boka en tid då sambon är hemma.
    Han är ju iväg och jobbar... i 1½ vecka till! Är på så sjukt dåligt humör nu att jag blev arg när han ringde sist för att han inte hade tid att prata..
  • Tessss

Hoppar in och säger hej!
    Nyplussad och i vecka 4+0 enligt app.
    Har dock lovat mig själv att försöka hålla mig borta från forumet så mycket det går fram till vecka 12 så jag inte nojar över att jag inte känner likadant som alla andra  

Gravid med första barnet! BF 17 juni 2013 ♥
  • AlexandraViberg
    Trollbarnet skrev 2012-10-08 19:51:05 följande:
    Okej, då blir det att försöka boka en tid då sambon är hemma.
    Han är ju iväg och jobbar... i 1½ vecka till! Är på så sjukt dåligt humör nu att jag blev arg när han ringde sist för att han inte hade tid att prata..
    Naaaw! Hoppas han förstår att det är hormonerna! ;)

Vi var ju på hälsosamtal sist och hade inte tänkt gå nu så bokade bara inskrivning hos min gamla bm mottagning. Men nu när vi bokade om till en ny mottagning med en ny bm så kände vi att vi kan nog gå på det och då har man något som drar ut liiiite på tiden till fredag. Eftersom vi ska på hälsosamtalet på torsdag! Bra med tider, ringde trots allt idag och listade mig hos dom!
  • Madelen21

nu ska jag lägga mig i ett varmt bad å hoppas det lenar lite mot min onda rygg. sen blir d ensam mamma söker kl 21 :)

• AlexandraViberg
    Madelen21 skrev 2012-10-08 19:53:21 följande:
    nu ska jag lägga mig i ett varmt bad å hoppas det lenar lite mot min onda rygg. sen blir d ensam mamma söker kl 21 :)
    Jag vill också ha badkar! UUUUH!
  • Trollbarnet
    AlexandraViberg skrev 2012-10-08 19:52:52 följande:
    Naaaw! Hoppas han förstår att det är hormonerna! ;)

Vi var ju på hälsosamtal sist och hade inte tänkt gå nu så bokade bara inskrivning hos min gamla bm mottagning. Men nu när vi bokade om till en ny mottagning med en ny bm så kände vi att vi kan nog gå på det och då har man något som drar ut liiiite på tiden till fredag. Eftersom vi ska på hälsosamtalet på torsdag! Bra med tider, ringde trots allt idag och listade mig hos dom!
    haha jo jag sa åt honom att det var hormonerna, men sen känner jag mig så jäkla ensam. Var ju som sagt på minisemester hos min syster i helgen och det var så himla trevligt och roligt. Dom har två barn som är 1 & 2 år gamla så jag fick busa rejält med dom, sen ligga och mysa till barnprogram på morgonen. Riktigt härligt var det och nu sitter jag ensam i ett stort hus och har ingen att prata med alls, förutom mitt forum och Facebook. Alla är så himla upptagna med sitt hela tiden.

Ja jag måste snoka reda på en privat klinik här i Skellefteå, men tror inte det finns, googlade sist när jag fick MA och blev nekad ett VUL men hittade endast i Umeå och Luleå. Skulle så hemskt gärna vilja göra ett bara för att se att allting är OK men vet att jag kommer att bli nekad.
  • Valborgs

Sitter och grubblar över det här med att berätta på jobbet att man är gravid och för min äldsta dotter, minstingen förstår ju inte iaf.

Det var inte populärt för dottern när hon fick veta senast och tror inte det kommer vara det denna gången heller. Jag vet att när jag berättar för henne så kommer det att spridas till vänner och bekanta ganska snabbt och då även till jobbet, vill gärna vänta lite med det.

Samtidigt så känner jag att jag vill berätta för jobbet ganska snart ändå då jag hade planerat att börja jobba igen i mars-april, känns mest sjyst mot dem. Men rädd för att dottern ska få höra om graviditeten på omvägar då och det vill jag inte heller.

Blir ev att jag berättar efter att jag gjort VUL nu, om allt ser ok ut då dvs. Har SÅÅ svårt för att vara tyst.. :)

Hur tänker ni?

• wassan

Valborg: jag har bara familjen kvar att berätta för och denna gången så blir det lite hemligt i början... Jag tycker du ska börja berätta för tösen samma först ;) sen jobbet..du har ju ändå bra tanke ;))

• AlexandraViberg
    Trollbarnet skrev 2012-10-08 20:00:47 följande:
    haha jo jag sa åt honom att det var hormonerna, men sen känner jag mig så jäkla ensam. Var ju som sagt på minisemester hos min syster i helgen och det var så himla trevligt och roligt. Dom har två barn som är 1 & 2 år gamla så jag fick busa rejält med dom, sen ligga och mysa till barnprogram på morgonen. Riktigt härligt var det och nu sitter jag ensam i ett stort hus och har ingen att prata med alls, förutom mitt forum och Facebook. Alla är så himla upptagna med sitt hela tiden.

Ja jag måste snoka reda på en privat klinik här i Skellefteå, men tror inte det finns, googlade sist när jag fick MA och blev nekad ett VUL men hittade endast i Umeå och Luleå. Skulle så hemskt gärna vilja göra ett bara för att se att allting är OK men vet att jag kommer att bli nekad.
    Åh! Förstår det! Har en väninna som är i v.36 och hennes karl är på fiskesemester och hon uttrycker också övergivenhet och ensamhet.. Förstår känslan! Var singel ett tag efter jag och dotterns pappa separerade och det var faktiskt deppigt att vara själv och inte kunna prata annat än bebisspråk och sen på kvällen bara sitta tyst, så förstår din situation och att den blir värre när du EGENTLIGEN borde ha någon att prata med eftersom du inte är singel.. Man får försöka sysselsätta sig även om det är svårt..

Hmm! Fasen vad jobbigt och det är ju ändå en bit till Umeå och Luleå. Jag är glad att kliniken jag går till privat är 5 mins gång härifrån och ligger på torget mitt i Härnösand. Men nu på fredag ska vi åka till Sundsvall..
    I första graviditeten så var jag lite orolig en gång i mitten för att hon inte rört sig på hela dagen och ljög lite för vården om kräkningar osv och fick komma in och kolla. Samma med vad som blev mitt utomkvedshavandeskap, de sa ju nej i 3-4 dagar, sista dagen överdrev jag och sa att jag hade blött VÄLDIGT mycket när jag egentligen fortfarande bara "blödde" brunt!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~