• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs
    mysmamman2 skrev 2012-10-08 12:07:58 följande:
    Är det nån fler med trög sambo?
    Jag beklagar mig att jag får ont i magen så ja nästan får knäppa upp dom för det känns obekvämt och ömmar lite..

Då säger han: Ja du kanske får ta och börja ut och gå lite!

???? Blev så arg!! Fattar han inte att jag e gravid och öm eller? Säger jag att jg har ont i magen säger han ja jag med .......

Gaaah!! ;-(
    Det är samma här.. var ju så synd om sambon imorse när dottern sovit dåligt inatt så han var tvungen att ta sovmorgon till 10:30 medan jag stressade för att få allt iordning för att åka på mammaträff med lilltösen.. När han kom upp hade han sovit så dåligt, men inte en annan som varit uppe sen halv 6.. ;)

På lite dåligt humör idag känner jag... svärföräldrarna kommer snart oxå och tror ni han hade städat när vi var iväg? Tagit hand om disken, men inget annat. Suck. Nåja, det finns bra sidor oxå, som tur är :) 
  • vigillarmtb

Mysmamma, min sambo är tyvärr lika trög! Försökte förklara för honom, men så säger han ändå - inte konstigt du är öm och svullen, som vi tryckt i helgen... Han var lika trög när vi väntade sonen..

• cindy03

min sambo är helt underbarSkrattande Han klappar magen fast det inte finns någon mage och klappa än hahaha
    Han hämtar filten när jag fryser och tänder värme ljusGlad Hel gullig är hanHjärta

mysmamman2- det kommer nog med tiden för din man, polleten har kanske inte riktigt trillat ner på han, att ni faktiskt har en bebis på jäsningFlört

• Sassahed
    Mamma till W skrev 2012-10-08 09:53:31 följande:
    Rosa på pappret... Nu blev det lång väntan på ett ultraljud!
    Håller tumarna. Jag hade blödningar tidigt under min 1:a graviditet  var inne på gyn 2 av gångerna och kollade upp med VUL, dom trodde det var ett litet kärl på livmodertappen som var orsaken.

Hoppas det inte kommer något mer.
  • Sassahed
    AlexandraViberg skrev 2012-10-08 00:26:39 följande:
    Jag kommer att ha 6 år och 4 månader mellan mina, så det är ungefär samma, men du har en mellan första och den i magen nu va? Om jag fattat texten rätt.

Jag har "bara" en dotter född 07 och denna har vi kämpat efter i 1½ år. (ny man var 16 när jag blev gravid med första)
    Jo precis detta blir ju min 3:e så jag har en tjej mellan som nu är 3½.  Tog sig alltså lite snabbare mellan 1:an och 2:an sen blir det ett lite större glapp nu.

Har PCO-S och ätit pergotime för hjälp med ÄL alla 3 gångerna. 
  • AlexandraViberg
    Sassahed skrev 2012-10-08 13:30:19 följande:
    Jo precis detta blir ju min 3:e så jag har en tjej mellan som nu är 3½.  Tog sig alltså lite snabbare mellan 1:an och 2:an sen blir det ett lite större glapp nu.

Har PCO-S och ätit pergotime för hjälp med ÄL alla 3 gångerna. 
    Jag tycker det ska bli skönt att dottern förstår mycket av vad som händer och förstår varför saker blir som de blir och varför bebisen behöver äta av mig osv. Hon har sten koll redan trots att vi inte berättat om graviditeten varse förra gången eller nu. Men de lär sig ju mycket på förskola. Och hon har träffat massa andra bebisar och blir som en mini mamma och är super ömtåliga med dom. Så det ska bli himla roligt! :D
    + efter 16 månader och ett X! Dotter - 07
  • AlexandraViberg

Skönt att du har fått så många barn förresten, med Pcos, jag vet de som försöker år efter år och aldrig lyckas med eller utan pergo :(

+ efter 16 månader och ett X! Dotter - 07
  • wassan
    mysmamman2 skrev 2012-10-08 12:07:58 följande:
    Är det nån fler med trög sambo? Jag beklagar mig att jag får ont i magen så ja nästan får knäppa upp dom för det känns obekvämt och ömmar lite.. Då säger han: Ja du kanske får ta och börja ut och gå lite! ???? Blev så arg!! Fattar han inte att jag e gravid och öm eller? Säger jag att jg har ont i magen säger han ja jag med ....... Gaaah!! ;-(

Haha min är i inte mycket bättre mår jag illagör han det också!! De behöver läs på lite om hur det är att vara gravid..
  • wassan
    vigillarmtb skrev 2012-10-08 12:49:27 följande:
    Mysmamma, min sambo är tyvärr lika trög! Försökte förklara för honom, men så säger han ändå - inte konstigt du är öm och svullen, som vi tryckt i helgen... Han var lika trög när vi väntade sonen..

Haha de är ju roliga
  • Sassahed
    AlexandraViberg skrev 2012-10-08 13:49:43 följande:
    Skönt att du har fått så många barn förresten, med Pcos, jag vet de som försöker år efter år och aldrig lyckas med eller utan pergo :(
    Vi väntar också med att berätta för syskonen. För dom så är det ju en evighet bara till nästa lördag

Så dom kommer nog få reda på när det syns en liten kula precis som för dom flesta andra i släkten.

Jo jag vet har ju haft kontakt med en hel del här på familjeliv genom åren när man kämpat tillsammans mot ett pluss som kanske inte kommer för en del. Jag har haft otrolig tur som lyckats än en gång.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~