• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • kluckis
    Mamma till W skrev 2012-10-08 19:04:34 följande:
    Jag känner av fogarna!

Och nu ikväll är jag sliten! Vi ska fota vårt hus nästa vecka för försäljning.. Och har sjukt mycket att göra! Badrummet ska bli klart (renoverar för fuktskada), köket ska få lite färg, nytt kakel, bänkskiva och beslag... Vårt tredje sovrum ska bli lekrum och ny tapet.. Sovrummet ska målas om och få sista golvsockeln! Sen har vi utsidan... Och den ger oss ångest!
    Jag känner av typ träningsvärk i kärlekshandtagen och ibland molande värk i lendryggen...
    Fy va jobbigt det låter med så mkt att göra! :/ Hoppas karln din hjäåler till extra nu :) 
  • Trollbarnet

Jag får stick i ligamenten när jag hostar, är tydligen väldigt vanligt att det händer men blir lika orolig varenda gång.

Har fortfarande inte ringt till BM,  är någonting med det som ger mig problem för sist jag ringde Bm fick jag MF ganska direkt, så tror det har med det att göra..

Sen måste jag fråga, brukar killarna följa med på första samtalet eller spelar det ingen roll?

• Madelen21

jag har också väldigt ont i ryggen. sitter här nu å bara gör ingenting för att ja orkar inte. ringde bm idag å då hade hon inte telefontid idag. så ja får ringa i morron istället då.

• Valborgs
    AlexandraViberg skrev 2012-10-08 18:27:24 följande:
    Åh jag testade i fredags med digitalt på 4+4 och fick 2-3 :D
    Äl+10 fick jag 1-2! Har inga kvar.. Men ska på vul på fredag så jag tror det är rätt lugnt, att jag klarar mig!

MEN det är ju så roligt, på något konstigt jävla vis? :D
    Håller med dig.. :)
    Mysigt med vul på fredag, hoppas att få höra goda nyheter från dig efteråt :)
  • AlexandraViberg
    Valborgs skrev 2012-10-08 19:24:21 följande:
    Håller med dig.. :)
    Mysigt med vul på fredag, hoppas att få höra goda nyheter från dig efteråt :)
    Man är van vid negativa tester så varför inte passa på nu när man får positiva liksom?! ;)

Du, det hoppas jag med, men jag känner mig hoppfull, förra gången var jag skeptisk från första plusset och så är det inte nu trots medvetenheten om att det kan bli sådär som förra gången..
    + efter 16 månader och ett X! Dotter - 07
  • mytol
    Mamma till W skrev 2012-10-08 19:04:34 följande:
    Jag känner av fogarna!

Och nu ikväll är jag sliten! Vi ska fota vårt hus nästa vecka för försäljning.. Och har sjukt mycket att göra! Badrummet ska bli klart (renoverar för fuktskada), köket ska få lite färg, nytt kakel, bänkskiva och beslag... Vårt tredje sovrum ska bli lekrum och ny tapet.. Sovrummet ska målas om och få sista golvsockeln! Sen har vi utsidan... Och den ger oss ångest!

Jag oxå!
    Tänkte att de kan ju verkligen inte komma redan men under min första graviditet så började det redan runt vecka 12 å dom sista 3 månaderna gick jag med kryckor så jag var beredd på att det skulle komma men reeeedan....

Hade du mkt besvär av foglossning i dina tidigare graviditer?

Jag blev tvungen att berätta på jobbet i helgen eftersom jag spydde som en gris efter varje måltid å mamman i familjen vet att jag var sjukskriven mest under förra graven så vi pratade lite om att det kanske skulle vara bättre för mig att mest jobba natt vartefter. Ingen skulle bli gladare än jag. Har ett väldigt tungt jobb fysiskt (personlig assistent) så om foglossningen redan ska börja spöka blir det ohållbart.     
  • AlexandraViberg
    Trollbarnet skrev 2012-10-08 19:21:49 följande:
    Jag får stick i ligamenten när jag hostar, är tydligen väldigt vanligt att det händer men blir lika orolig varenda gång.

Har fortfarande inte ringt till BM,  är någonting med det som ger mig problem för sist jag ringde Bm fick jag MF ganska direkt, så tror det har med det att göra..

Sen måste jag fråga, brukar killarna följa med på första samtalet eller spelar det ingen roll?
    Jag med! Orolig över ligamenten dvs! :P

Jag ringde en ny bm och listade mig där, så nu har jag två tider innan ena avbokas :P

De brukar väl tycka att de ska med eftersom det handlar om livsstilsfaktorer, alkohol, rökning osv. Men vet inte om det är något tvång? Det tror jag inte.
    + efter 16 månader och ett X! Dotter - 07
  • Mabaja

Kluckis: han gör det mesta (yrkesmålare)... Idag har vi varit ute alla fyra halva dagen och kört på!

Mytol: med första barnet kom den i v 12... Med andra i v 5... Men jag kör på ändå... Så har ändå varit rätt skonsamt... Så när jag tränat har jag varit "sängbunden" men jag har ändå kunnat träna.

• Mrsblonde

De enda symtom jag känner av just nu är molande värk, bara lite och lite tröttare kanske. Man vill liksom å ena sidan ha symtom fast man vet att man är gravid( är dock bara i v 5) men å andra sidan är det underbart så länge man får vara pigg och slipper de värsta symtomen. Passar på att parfymera mig en massa nu och ha i doftande sköljmedel i tvätten för snart vet jag att det är ett minne blott ! Sen måste jag tänka på vad jag använder för något doftande som tex favorithårshampoo när jag är illamående för då tar det år innan jag kan använda det igen. Har sådant känsligt luktsinne.

• Mabaja

Jag har inga symptom alls. Fick en släng av illamående på förmiddagen men försvann efter 5 min... Enda tecken är att mensen lyser med sin frånvaro!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~