• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan

Skööönt! Att sova alltså, inte att hon fick feber. Själv har jag inte tid att vara trött. Har hur mycket som helst att göra i skolan. Har lite ångest över det nu faktiskt, att man ska ha bebis mitt i skolgången. Men va sjutton, det löser sig!

• AlexandraViberg
    wassan skrev 2012-10-08 22:56:43 följande:
    Tjejer har ni tecknat gravidförsäkring? Behövs det?
    Vi ska, men inte än! Behövs och behövs, det är väl bra om något händer, tänker jag! Många erbjuder ju gratis så det är absolut värt! :)
    Sömntutan skrev 2012-10-08 22:58:35 följande:
    Skööönt! Att sova alltså, inte att hon fick feber. Själv har jag inte tid att vara trött. Har hur mycket som helst att göra i skolan. Har lite ångest över det nu faktiskt, att man ska ha bebis mitt i skolgången. Men va sjutton, det löser sig!
    Ja, jag är en vecka efter i mina studier (är förvisso klar i november men sen får jag väl ta några fler kurser så jag kan spara av studielånet för FP blir nog inget att hurra över) men så får det vara nu, måste ta hand om mig själv. Fick veta att jag var gravid dagen innan mitt juridik prov, behöver jag säga att det INTE gick bra.. kunde inte fokusera för fem öre :P

+ efter 16 månader och ett X! Dotter - 07
  • Sömntutan

Förstår det. Kommer också ha svårt att fokusera. Nä pengar blir det ont om, men det är vi vana med här hemma. Får ju inget CSN förrän jag klarat 9 poäng heller. Men när det är fixat är det bara att lägga undan så det finns en buffert. Fick första tenta resultatet U dag också, godkänd, känns så skönt. Trodde jag hade fuckat upp ordentligt, men icke!

• Trollbarnet

På tal om pengar.. Jag är ju arbetslös nu och den här ärtan var ju inte direkt planerad. Som tur är så har min sambo ett superjobb så får väll helt enkelt leva på honom om jag inte får mig något jobb..

MEN, nu till den stora frågan, jag är ju då alltså i v5+5 nu och söker jobb för fullt.. Ska jag berätta för chefen att jag är gravid på arbetsintervjun eller ska jag göra det senare? Hur fasiken ställer man sig till sånt här? Jag vill ju verkligen ha ett jobb..

• AlexandraViberg

Jag har klarat allt hittills galant! Ja jag får ju iaf, maken började dock plugga igen nu efter år av jobb så vi har två studielån. Men allt går ju!

Funderade på att börja jobba nu vart som helst. Men läste att man måste jobbat 240 dagar till fp.. Drygt!

Troll: de får inte enligt lag diskriminera dig pga graviditet men de kan ju säga art det är pga annat, och 5+5.. Du kanske inte vet själv än ;)
    Skulle inte berätta med andra ord!

• mysmamman2

Någon som vet om fp beräknas på 2012 års inkoms eller senaste heltidsjobbet eller vad räknar dom på, jag hade eget företag fram till april -12, arbetslös några månader, sommar vik juli aug, vikariat heltid sept - feb. Någon som e haj på detta?

• Mabaja

Det du tjänar 180 dagar innan bf går de på...

• mysmamman2

Jaha oj det var nått nytt... Sist då räknade dom för mig på mitt senaste heltidsarbete! Tur för mig då jag var arblös.

• Mabaja

Fast har du en Sgi skyddad så går man ju på det... Min Sgi är från 2010 när jag fick första barnet...

• Önskan

Ni som har varit med förr, hjälp en nybörjare som är sjukt träningssugen men rädd för att göra nåt tok. Springa, bodypump, stryrka?? Jag är svag i magen- kan jag träna upp magen på nåt bra sätt. alla tips mottages!!

Sen om någon har nåt tips- har så ont i magen till och från, men så fort jag går på toa eller fiser så släpper det så jag antar det är gaser men har något nåt tips på vad jag kan göra för att minska gaserna eller när det onda kommer? 
    Herre gud man är ju verkligen nybörjare!!  

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~