• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • kolbodatjej

Idag har man ringt ett x antal samtal dom slutade med ett bokat vul nästa tisdag hos privat mottagning som jag får betala själv tråkigt nog... Men men vill veta som sagt att allt är ok...

• Valborgs

Alv - det stämmer, jag har en decembertös -11 :) oj, tur att det gick bra iaf även fast du födde hemma. Hur många timmar tog det från första värk?

Nej, vad tråkigt mamma till w, hoppas det inte blir mer än så och att det inte är någon fara.

Skönt att ha tiden kolbodatjej, har du haft mer bruna flytningar?

Jag har bokat tid för VUL till den 22 okt nu..

• AlexandraViberg
    kolbodatjej skrev 2012-10-08 10:48:55 följande:
    Idag har man ringt ett x antal samtal dom slutade med ett bokat vul nästa tisdag hos privat mottagning som jag får betala själv tråkigt nog... Men men vill veta som sagt att allt är ok...
    Kan ju vara värt det, jag tror vi hade behövt betala med både på kvinnokliniken och hos vår fertilitetsläkare men jag har frikort sedan mina operationer för utomkvedshavandeskapet i januari, så har gått gratis utredning och allt detta år. Så ska gå på så många undersökningar som ingår i detta frikort under tiden jag kan iallafall! (om jag blir orolig dvs, inte annars) :)
    + efter 16 månader och ett X! Dotter - 07
  • alv

Valborgs; jag gick nog direkt på krystvärkar o först trodde jag att det var förkänningar... Så kan nog inte ens svara att det var en hel timme. Hoppas vi är med mer i svängarna denna gång så vi hinner in till lasarettet.

• mysmamman2

Är det nån fler med trög sambo?
    Jag beklagar mig att jag får ont i magen så ja nästan får knäppa upp dom för det känns obekvämt och ömmar lite..

Då säger han: Ja du kanske får ta och börja ut och gå lite!

???? Blev så arg!! Fattar han inte att jag e gravid och öm eller? Säger jag att jg har ont i magen säger han ja jag med .......

Gaaah!! ;-(

• lillina

Hoppar in här jag också! Plussade idag med 2:an så runt 17/6 borde det vara bf :). Känns så himla spännande med ett litet syskon (om allt går vägen).
    Blev igångsatt 15 dagar över tiden förra gången. Och fort gick det... 5 timmar efter första värk var hon ute. Sprack hela vägen jag också så det känns skönt att det var någon som skrev att det inte behöver bli samma sak nästa gång.
    Däremot slipper jag gärna att gå över så länge, men det kan man väl inte rå över ;).

Min första är 13 månader idag så en syskonvagn kommer vi behöva... Är riktigt sugen på en Bugaboo Donkey. Men vi väntar några månader till såklart. Men man borde kanske inte vänta för länge. Ju tidigare man säljer gamla vagnen ju mer får man för den antar jag och Donkeyn kan man ju ha som singelvagn sålänge :).

Vi kollade könet med första och tror vi kommer göra det denna gången med.    

• kolbodatjej

Valborgs- nej faktiskt skönt nog så har jag inte... Så jag är inte lika orolig längre...
    Tror att det kanske hade med ett lyft som jag gjorde häromdagen och göra eller ?!

Alexandraviberg- jo precis det är absolut värt det... Gjorde det förra gången och hade planerat att göra ett så nu blir det två kombo i en...

Vet någon här förresten varför dem råder en att ta det lugnt och inte lyfta tungt när man fått en blödning så här?!

• Mabaja

Lillina: du kommer inte ångra valet om en donkey om det blir en sån..

• Oreos

Min kompis vann ett presentkort på 1000:- att köpa mammakläder för, så det här var nog det tidigaste laget att köpa mammakläder men har beställt nu. :-P Hon är en riktig tävlare och är med i alla tävlingar hon kommer över, och vinner även ganska mycket.

• Madelen21

lillina

välkommen hit :)
    du å jag har samma bf datum :) läste att du också sprack hela vägen.
     de gjorde jag med första barnet å hade ont bra länge efteråt.  å så var ja såklart sjukt rädd att d skulle bli samma andra gången. men då fick ja inte en enda bristning :) så d va skönt. nu väntar jag mitt 3 barn :) mitt andra barn är 2 år och jag är hemma me honom. har vårdnadsbidrag och jobbar xtra när min sambo är hemma kvällar å helger. är timanställd på ett äldreboende. ska bli så spännande med ännu ett barn.
    hur mår du? symtom?
    d ja har som symtom är att ja är trött, värk i ländryggen, kissnödig å så känner ja växtvärk i magen. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~