• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Mabaja

Sassahed: tack för hjälpen! Ja väldigt tätt... Var inte planerat direkt... Vi skulle satsa på en trea när båda var blöjfria! :)

• AlexandraViberg
    Sassahed skrev 2012-10-07 22:28:12 följande:
    Mamma till W. la precis in dig på BF listan. Då har du tätt mellan dina 3

Jag har inte varit lika snabb utan kommer att ha 6 år och 5 månader mellan äldsta och yngsta. Men har fått kämpa ett tag även för detta plusset precis som med dom 2:a  två.
    Jag kommer att ha 6 år och 4 månader mellan mina, så det är ungefär samma, men du har en mellan första och den i magen nu va? Om jag fattat texten rätt.

Jag har "bara" en dotter född 07 och denna har vi kämpat efter i 1½ år. (ny man var 16 när jag blev gravid med första)
    + efter 16 månader och ett X! Dotter - 07
  • cindy03

Vad ni är flittiga på att skriva tjejerFlört

Angående vagnar så  har jag bara kört med Emmaljunga till båda mina äldsta barn så det blir en Emmaljunga denna gången också...

Sen så har jag ingenting kvar i bebis väg här hemma allt skänkte jag bort, då vi inte skulle ha fler barn.....Därför är man såååå sugen på att handla en massa nuSkrattande men ska försöka hålla migFlört

Angående ul/rul så vet jag att här i min kommun blir man erbjuden att göra kub testet och jag ska nog göra det, fast jag är lite tveksam....

• skjuter illa
    Sassahed skrev 2012-10-07 22:15:47 följande:
    Visst längtar man tills man har en liten mage och börjar känna av bebisen där inne, förlossningen och sen att få en liten bebis att gosa med.

Samtidigt så är detta 3e barnet för oss och vi ska nog inte planera för fler sen är vi överens om. Så Jag ställer in mig på att detta är min sista graviditet.  Så jag vill verkligen njuta och just nu så gör det inget att tiden går sakta. Jag har verkligen längtat hit nu ett bra tag med alla tankar och funderingar förväntningar och  omställningar som kommer med en graviditet. Sjukt spännande och roligt att få gå igenom detta igen. Hoppas på minimalt med illamående, halsbränna och foglossning.

i veckan så planerar jag att kontakta mvc för en tid, men här är första besöket rund v 10 så det känns inte som att det är någon brådska med det.
    Tänker som du. Jag är 36 o det tog oss nästan ett år att bli gravida så detta blir förmodligen sista barnet för oss oxå. Eller man ska ju aldrig säga aldrig men det blir ganska tajt med tid med tanke på min ålder. Dessutom var förra barnet inte planerat o min sambo var inte särskilt intresserad av att bli pappa då så jag vågade aldrig uttrycka min glädje för graviditeten till 100%. Även om jag så klart var det. Men när den ena parten har ganska svala känslor så håller man tillbaka sina egna. Nu ska jag precis som du njuta o längta!

Läste att ni pratat vagnar o namn oxå redan. Haha ni har hunnit med mycket! Flört Jag vill ha en retrovagn från 70-talet men de kan vara svåra att få på beställning så det blir förmodligen en Kronan. Hade en Brio Happy till dottern o den är oxå väldigt bra.
    Och då vi tror att det är en pojke denna gången så får han nog heta Hjalmar. Är det en flicka så vet jag inte... Har många förslag.
  • Mabaja

Rosa på pappret... Nu blev det lång väntan på ett ultraljud!

• Oreos
    Mamma till W skrev 2012-10-08 09:53:31 följande:
    Håller tummarna för att det bara är de sköra slemhinnorna som spökar! Med min första hade jag massor med blödningar men det gick bra ändå. Du har inte ont eller så?

• skjuter illa
    Mamma till W skrev 2012-10-08 09:53:31 följande:
    Neej... Men det kanske bara var något tillfälligt?
  • Mabaja

Jag hoppas att det är tillfälligt. Tiden får utvisa!

Hade blödningar med första med så kan ju gå bra, tyvärr har man ju mf och ma i ryggsäcken så en graviditet betyder ju inte alltid ett barn...

• alv

Sitter o läser medan sonen sover. Plussade för nån vecka sen, beräknad till 6 juni. Har en son som snart är 10 månader, såg att det var nån mer med december-11-barn! Den förlossningen gick fort, han föddes hemma i badrummet, hann inte till lasarettet

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~