Inlägg från: mytol |Visa alla inlägg
  • mytol

~* Juni Bebisar 2013 *~

Skriver samma som i fb tråden, hemkommen från RUL. Allt såg finfint ut med bebisen, samma bf som tidigare 10 juni.
    Bm såg könet tydligt och vi behövde inte titta bort lång stund alls .

Dock så låg min moderkaka precis på gränsen till öppningen så vi kommer få titta på bebis igen i v.32 den 16 april för å se att den växer med livmodern 1 cm uppåt, 99,9% att den gör det.
    Nästan alla mina kompisar som går å gått på samma klinik har fått kommit tillbaka i v 32 av samma anledning så jag tror att hon är en bm som är väldigt noggrann och tar det säkra före det osäkra vilket jag tycker är jättebra. Skulle den inte göra det och det blir ett planerat snitt så är det så även om min dröm är att förlösas vaginalt igen.

Det enda som betyder något är att bebis mår bra å det gör den!

Både jag å sambon tyckte att bm höll på å försäga sig på slutet. Hon prata om bebis och sa "Ho den ser jättefin ut och allt är precis som det ska". Så nu blir de en lång väntan å se om "Ho" var en felsägning på hon .
  • mytol

Någon som kan hjälpa mig?! Har hittat en barnvagn på blocket som tjejen kan tänka sig skicka å som undra om jag visste de bästa å enklaste sättet. Har för mig att ni diskuterat det tidigare?! Vad kan de kosta, en liggdel, sittdel å chassi till Brio happy?

• mytol
    Johanna87 skrev 2013-01-18 18:25:31 följande:
    Ja här i Norrköping gick det bra. Vi gjorde ett tidigt ul och den kvinnan var super trevligt. Hon verkade nästan mer glad och ivrig över att vi skulle ha barn än vi själva och berättade allt hon såg. Och de va även hon som sa att vi kunde säga till vid nästa ultraljud att vi ville veta könet om det var så att dom såg det. Men tror inte den här kvinnan vi hade idag egentligen ville berätta. Jag sa att jag förstod att dom inte  letade efter könet men att vi gärna ville veta om hon såg det. Men då sa hon surt att de är inte därför ni är här. Så det kändes inte alls bra. När hon tittade på hjärtat satt hon bara och mumlade så jag blev jätteorolig att nåt va fel. Fick heller inte veta om jag blev framflyttad eller bakflyttad. Kändes inte ok alls. Trodde det var bland annat därför man gjorde ett RUL. Men jag kanske har fått fel information. Borde nog höra av mig dit angående allt detta.

Du minns inte vad hon hette? Har jobbat på bb i Norrköping å känner eller åtminstone vet vem dom flesta är så jag blev lite nyfiken . Själv går jag på Lovisakliniken och där jobbar en kvinna som heter Darja som ul bm. Hon e toppen och jobbar även 50% på vrinnevi som ul bm. Hon har en brytning men gör verkligen allt för att man ska förstå å e glad å jättegullig.
  • mytol
    ThereseJohansson skrev 2013-01-20 21:55:19 följande:
    Vet inte om jag skrivit det i denna tråd innan men det lutar åt att våran lille kille kommer heta Vincent :) Vad köper ni för storlek på bebiskläderna?? Är rädd att köpa för litet/för stort...är ju första barnet för oss...får kanske köra på det säkra och köpa från storlek 50-62 :P

Min Vincent vägde 3295 g å var 51 cm lång å han hade storlek 50 i 2 månader. Alla hade sagt åt mig att inte köpa ett enda plagg i 50 men som tur var så lyssna ja inte å hade köpt en hel del i både 50 å 56 å ja fick köpa till mer i 50 efter födseln. Kommer nog inte köpa så jättemkt i 50 denna gång iom att det vi har sparat krympt lite efter allt tvättande så de vi redan har i 56 lär nog vara som 50.
  • mytol
    Jag funderar på att skicka efter en amningsponcho vartefter.
    Var inte superbekväm förra gången med att amma ute på stan på fik osv. Dessutom blev min son störd ju större han blev om han såg ngt annat intressant å titta på.

Nån som har ngn erfarenhet av antingen amningssjal eller amningsponcho?
  • mytol
    MissMe83 skrev 2013-01-22 09:36:17 följande:
    Precis hemkommen från mvc. Har kollat de hemska kliande utslag jag har på brösten. Dom tog lever prover men läkaren hade ingen aning vad det är. Klådan håller mig vaken på natten. Fick en salva som ska lindra klådan. Ingen som känner igen det? Det är massa utslag som är ilsket röda, ingen gräns mellan utslagen utan dom flyter ihop. Kliar så jag blir galen!!

Har du googlat på "femte sjukan"? Utslagen låter lite suspekt....
  • mytol

Jag ska åka å kolla på en Emma Ljunga imorgon. Hade helt snöat in mig på brio happy när jag upptäckte att vår crescent blivit stulen.
    Har pratat med försäkringsbolaget och dessvärre är det så att vagnar äldre än 4 år dras det bort 60 % av värdet på. Brio racen är ännu inte 4 år utan 3 år så den drogs det bort 50 % på. Men men, det blir iaf ngt.

Hur som helst så kom denna emma ljungan upp igår å tyckte den såg fin å fräsch ut på bilden. Dessutom ville dom ha 900 kr för den så ja sa att ja måste ju iaf åka å kolla även om de låter suspekt billigt....
    Ingen aning om årsmodell, vilket inte spelar mig ngn roll så länge den är fin å fungerar utan problem. 

Vad tycker ni?

www.blocket.se/ostergotland/Barnvagn_Emmaljunga_44975991.htm&w=1 

• mytol

Nu har jag varit och köpt den begagnade emmaljungan. Men jisses vad stor den kändes. Insåg då hur mkt jag saknar min crescent å hur smidig den var. Men den här blir nog oxå bra när jag fått vänja mig....

• mytol
    Madelen21 skrev 2013-01-23 19:23:01 följande:
    mytol va bra att du fyndade :) vilken årsmodell är den? brukar stå på chassit längst ner vid varukorgen på sidan där.

Ska kolla imorn, tror 08 eller 09. Ska lägga in en bild sen. Det som känns jobbigt med den är att man måste koppla bort liggdelen för att kunna fälla ihop den ordentligt å sen om man inte vill ha liggdelen bredvid i bagaget så får man sätta dit den igen, knööööligt.... Crescenten var så himla smidig å fälla ihop...
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~