Inlägg från: mytol |Visa alla inlägg
  • mytol

~* Juni Bebisar 2013 *~

Mitt är oxå väldigt mörkt. Även när ja torkar mig så ser man att de e lite orange. Jag kräks ju oxå en del så de låter troligt att det har med vätskan att göra.

• mytol

Jag har oxå gått ner 2 kg. Men u kräks ja inte lika mkt längre så de lär nog vända snart... Vi ska inte ta reda på kön. Sparar på den överraskningen

• mytol
    Sagolina skrev 2012-12-11 19:39:03 följande:
    Måste kolla om någon här har liknande som jag: De senaste dagarna har jag känt som konstiga knäppningar/som en bubbla spricker i nedre delen av magen. Tar lite ont då denna känsla ´kommer, men den går över på nån sekund.  Någon som har nån aning om vad detaa kan vara /kan bero på?   

Jag tror oxå att de kan vara bebisen. Jag kände liknande i lördags och var då i vecka 14 och kände precis likadant med sonen i vecka 14.
  • mytol
    sanmal skrev 2012-12-13 10:43:50 följande:
    Kom och tänka på en sak.. Gör man vanligt eller vaginalt ultraljud i v 12 (11+5)? Hur stor roll spelar det om man är väl vadderad? ;) jag är överviktig, så det är därför jag frågar :)

Jag är oxå väl vadderad . Bilderna på överviktiga kan bli lite suddigare än på smala personer. I mitt fall så var det inte alls suddigt och man såg jättebra. Jag hade dock inte kissat innan på många timmar så min livmoder var väl upplyft, vilket underlättade för bm som gjorde det.
  • mytol
    ThereseJohansson skrev 2012-12-15 09:18:46 följande:
    I februari 2011 gjorde jag en gastric bypass, gick ner ca 50kg och har stått stilla i vikt några månader innan jag blev gravid..efter jag plussat gick jag ner ytterligare 2kg och där står jag nu...har 10kg kvar att gå ner innan jag är helt nöjd eftersom jag fortfarande räknas som överviktig..är iaf i v16 och nu har graviditeten börjat synas vilket jag verkligen är super lycklig över! Som jag längtat efter att bli gravid och att vi ska bli en riktig familj...men min hjärna spelar mig ett spratt..samtidigt som jag är överlycklig så är det lite jobbigt att magen blir stor igen...men jag vill ju ha bebismage också...hel knasig känsla...är ju inte överviktsmage utan bebismage...svårt att förklara känslan..men som sagt, är överlycklig över att vara gravid och att vi ska bli en riktig familj :)

Du som gjort gbp operation. Hinner huden liksom med i din viktnedgång? Jag hade en tjej som jag jobbade med som gjorde det. Hon gick ner 60 kg men pga allt skinn så satt liksom aldrig kläder bra och hon såg ändå överviktig ut... Jag gick för många år sen ner 30 kg på 3 månader men jag ingicki ett pilotprojekt och tränade varje dag 2 timmar om dagen och det var tydligen avgörande för att huden skulle hinna med.
  • mytol

Jag minns inte vart gränsen vårt bmi ligger på angående gluskosbelastning i mitt landsting. men det är under 34 iaf, kanske runt 30.
    Jag fick göra en tidig belastning pga att jag har diabetes på båda mina sidor i släkten och min mamma har typ 2 men jag låg alldeles toppen i värdena, likaså under förra graviditeten så jag är inte orolig. Sen får jag göra en till i vecka 28. De e ju asäckligt men men....     

• mytol
    Sömntutan skrev 2012-12-16 08:36:23 följande:
    God morgon tjejer! Fler än jag som har en ganska jobbig foglossning redan? Jag undrar seriöst vart detta ska sluta. Kan inte sitta för länge och inte gå för länge för då får jag jätteont. Det sitter mellan benen typ från under blygtläpparna, ut till ljumskarna och sen bak i skinkan och upp vid svanskotan. Denna graviditet är inte lik mina andra för fem öre, vilket gör mig lite frustrerad . Krämpor, illamående, svårt art acceptera kroppens nya former och kanske graviditetsdiabetes. Är jättenervös inför ULet också, att något ska vara fel så man måste avbryta eller att bebisen inte lever. Vet inte om det kan vara åldern som gör att allt känns värre , är ju trots allt 10 år äldre än när jag väntade första barnet.
    Jag oxå!
    Asjobbigt nu med snön, det gjorde ju ont innan å gå ut å gå men nu tar promenaden till dagis som vanligtvis tar 5 minuter plötsligt 15 minuter.
    Jag har två foglossningsbälten. Det ena stödjer runt höfterna bättre och det använder jag när jag jobbar dagpass då vi har mkt tunga lyft. Det andra är jättebrett baktill å värmer skönt över skinkorna och svanken så de har ja när ja jobbar natt och när ja e hemma.
    Dammsuga e en pina så de har ja överlåtit till sambon.
    Nu har jag bara en helg kvar som jag ska jobba dagpass på jobbet kvar å sen blir de nattpass fram till havandeskapspenningen så jag hoppas att det gör att ja slipper bli sjukskriven. Sist blev jag sjukskriven i v 26 pga foglossningen men då kunde inte arbetsgivaren omplacera mig. 
  • mytol
    Sömntutan skrev 2012-12-16 08:36:23 följande:
    God morgon tjejer! Fler än jag som har en ganska jobbig foglossning redan? Jag undrar seriöst vart detta ska sluta. Kan inte sitta för länge och inte gå för länge för då får jag jätteont. Det sitter mellan benen typ från under blygtläpparna, ut till ljumskarna och sen bak i skinkan och upp vid svanskotan. Denna graviditet är inte lik mina andra för fem öre, vilket gör mig lite frustrerad . Krämpor, illamående, svårt art acceptera kroppens nya former och kanske graviditetsdiabetes. Är jättenervös inför ULet också, att något ska vara fel så man måste avbryta eller att bebisen inte lever. Vet inte om det kan vara åldern som gör att allt känns värre , är ju trots allt 10 år äldre än när jag väntade första barnet.
    Glömde skriva att jag i förra graviditeten köpte några gelepåsar på apoteket som man antingen kan kyla eller värma. Jag värmde dom lite i micron när foglossningen i blygdbenet var förjävlig, lindade in den i en tunn handduk och la i trosan, så jääääääävla skönt mot smärtan i blygdbenet. Denna gång har jag inte behövt ta till det knepet ännu men lär väl bli senare.
  • mytol
    SunnaLiv skrev 2012-12-20 11:59:46 följande:
    Ja köpte i sista stund st 50 o tur va det för han va bara 48cm lång och ha st 50 ca 2 månader om inte mer....han växte sakta. Kommer nog inte handla så mycket nytt då ja inte hittat kläder som jag tycker är så fina hittills och har jätte fina neutrala,mycket vita kläder som jag älskar, så de passar vem som kommer ut :). Ni som får tätt o har ammat till rätt så nyligen eller fortfarande ammar era barn......har ni ont i brösten nu? Ja har inte känt av mina bröst alls att de ömmat, men NU!!! Aj aj super känsliga, som i början när mjölken rinner till.....är i v 16 nu....känns skumt att det kom så sent..... E ganska öm i magen med,känns ganska obehagligt...
    Jag har inte ammat på många år men har sen jag slutade amma alltid läckt mjölk när jag duschar varmt. Jag har dessutom alltid efter amningen haft lite "white spots" på mina vårtgårdar men dom har aldrig gjort ont men nu i veckan så kände ja att jag var jätteöm och såg att prickarna blivit mkt mer vita, alltså mer mjölk som samlats i körtlarna så jag antar att kroppen håller på att förbereda sig mer å mer.
  • mytol

Det är verkligen spökveckor nu som vi befinner oss i. Jag känner igen mig i de många skriver om att de sticker å kan göra lite ont i magen till å från å ibland så känner ja knappt någonting så att man oroar sig för de istället. 
    Min "bebismage" har oxå "försvunnit", blivit mkt mindre på bara en natt. googla som bara den men de var tydligen oxå vanligt i min vecka (16) för att tarmarna inte är lika svullna längre så att livmoderna kan sjunka in igen å de känns inte lika hårt. Vilket oxå märks på mina toalettvanor, för en vecka sen så kunde de gå en hel vecka mellan mina toabesök å de var en pina, nu funkar den som den alltid gjort igen. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~