Inlägg från: mytol |Visa alla inlägg
  • mytol

~* Juni Bebisar 2013 *~

kinesiska kalendern säger att vi ska få en pojke. Jag velar hela tiden å har inte haft några drömmar.
    Med vincent så var det en helt självklar känsla från början att de var en pojke. men inte denna gång. När andra frågar säger ja spontant pojke men tror att de e för att jag vill gardera mig eftersom jag väldigt gärna vill att de ska vara en flicka.
    Sonen säger att de e en tjej i magen men vill ha en lillebror. Dom flesta på jobbet gissar på tjej.
    Jag tror oxå att det som gör att ja tvivlar lite på pojke är mitt utseende och utstrålning emot förra gången.
    Med Vincent kände jag mig aldrig risig, hade perfekt hy och inget besvär med håret. Denna gång e de helt tvärtom, de ploppar upp finnar både här å där å håret e en katastrof och lever helt å hållet sitt eget liv.    

• mytol
    louise1983 skrev 2013-01-06 19:00:13 följande:
    Friiidaaay: Jag jobbar inom järnvägen, på bangården med godståg. Det innebär mkt krypande mellan vagnar, tunga lyft med vagnskoppel, vi flyttar vagnar och tåget till och ifrån bangården till kunder för lastning och lossning. Man kliver upp på och av vagnar och lok ofta i ganska höga farter. Arbetet är klassat som säkerhetstjänst och det är aldrig någon som blivit nekad havandeskapspenning där tidigare. Men troligtvis räcker det inte med de två månaderna för mig utan arbetsgivaren kommer nog att få lov att omplacera mig mkt tidigare. Fr.o.m. Imorgon har vi kurs teori i 4 veckor och efter det är jag osäker på om jag orkar vara ute å jobba längre.

Är det någon annan som har tunga jobb fysiskt? Allt kan ju självklart anses tungt utifrån hur man mår men ni förstår nog vad jag menar?

Jag anser att mitt jobb är tungt fysiskt med tanke på att jag har en brukare som väger 35 kg, 35 kg muskler som vi kallar min brukare, så enormt stark,  som inte kan hjälpa till själv att ställa sig upp. Det blir många lyft. Sjukgymnastik som ska utföras från golv varje dag som är påfrestande och oxå en säkerhetsrisk då detta inte är ngt som uppskattas av brukaren och man riskerar att få både slag och sparkar.
  • mytol
    Meoow skrev 2013-01-07 12:54:51 följande:
    Är det några här inne som satt sig in i det här med försäkringskassan? Första gången för oss och tycker verkligen att det är jätterörigt..... :/ Gjorde en "snabbkalkyl" på deras hemsida för att planera föräldraledigheten. och med min årsinkomst på ca 220.000 så fick jag fram att jag (om jag tar ut 5 hela dagar/v) skulle få ut dryga 7000:-/månad. Kan det stämma? Eller är detta bara en av dessa "delar" ? Får ut mellan 13.000-15.000 efter skatt om det säger mer.... ;) Sen har jag ju bara en deltidsanställning på 26h/v, men har ju ofta en hel del vik som gör att jag kommer upp lite i arbetstid. Spelar detta någon roll eller är det bara den faktiska inkomsten man går efter?

Det låter nog som om det kan stämma. Tror dom säger att man får ut 80% av sin lön om man tar ut fullt, dvs 7 dagar i veckan.
  • mytol
    Madebyday skrev 2013-01-07 19:03:55 följande:
    Det skrivs och går undan här, jag hinner ju inte med att läsa allt kul ni skriver Går in i vecka 19 (18+0) imorn och har RUL nästa onsdag, då i 19+0. Är ruggigt nyfiken på vad det blir den här gången, sonen kommer vara exakt 2,5 år när han blir storebror.  Jag är bombsäker på att det bor en grabb där inne nu med, mår likadant som jag gjorde med första, dvs prima ballerina...inga graviditets baksidor alls...jag har till och med slutat nattkissa (lite orolig blir man juh) men nu är det bara en vecka tills vi får se det lilla hjärtat slå (hoppas jag...)  Däremot tror jag att bebis gjorde sig till känna förra veckan (i v18) Jag satt  i soffan och kände ett par små "nervryckningar" i nedre delen av magen, vid ljumsken.  Snabbt som tusan förde jag ner handen mot stället som ryckt, tröck fingrarna lite in i "vadderingen" och fick mig en lite buff :)  Hoppas det var liten som levde runt och att det inte bara var nerverna...  
    Son 2010-12

Då är vi lika långt gångna. Jag har ul nästa torsdag å längtar å känner som du, kommer nog bli svårt att hålla tillbaka tårarna. Vet inte om ja blivit blödigare nu för så kände ja inte på ul i vecka 12. Kände bara lycka men inte så sentimental lycka.
  • mytol

Madelen21: Vi ska inte ta reda på könet. Vi sparar den överraskningen. Sonen tror att jag har en tjej i magen men säger att han vill ha en lillebror . Själv har ja faktiskt ingen riktig känsla, kaaaanske tjej.....

• mytol
    cj2 skrev 2013-01-09 09:23:39 följande:
    Hej tjejer. gisses vad det händer mycket i tråden. Känns som jag inte hänger med riktigt. Men så blir det väl när man jobbar butikstider. Ett till klaga av sig inlägg kommer nu. Jag ber om ursäkt för det. Men jag har lite frågor. Idag är min syn jätte suddig. Ser knappt vad jag skriver på skärmen. Är detta ett graviditets symtom? Har för mig att någon sagt att man inte ska köpa nya glasögon när man är gravid eller ammar. Men det här är ju löjligt. Känns som jag inte har öppnat ögonen helt. Inte ett dugg trött är jag. Fråga två. Ska man känna bebisen varje dag redan så här tidigt? Är i vecka 20 nu och tror inte jag har känt liten sen i förrgår.

Jag frågade min kompis igår som är bm om man ska känna bebis varje dag nu så tidigt, v 19, när man väl börjat känna den. Men hon tyckte inte det var konstigt om man inte gjorde det. Träffytan på magen är visst inte så stor egentligen och sen kan dom lätt vända sig och sparka inåt istället vilket kan göra att man inte känner den.
  • mytol
    tantS skrev 2013-01-09 11:38:44 följande:
    Hah! Min bm har skickat remiss på vattengympa med sjukgymnast, vilket jag glömt. Sjukgymnasten ringde nu och umdrade om jag kunde komma redan idag kl 15. Är ju sjukskriven så det kunde jag. Hoppas att rörelse kan hjälpa då att jag kan äta. Får dopa mig med lergigan.. Ni andra som tagit lergigan comp - brukar ni också däcka efter nån timme? Jag blir koffeinhög och pigg men sen när koffeinet slutar verka kan jag knappt resa mig upp.

Jag ska oxå börja på vattengympa hos sjukgymnast imorn. Gick där under förra graviditeten oxå å de var så himla skönt. Speciellt mot slutet när man kände sig tung och klumpig å då var de så skönt att komma ner i vattnet å känna sig så lätt å kunna röra på sig obehindrat.
  • mytol

När vi väntade sonen så hade vi ett varsitt namn, sambon Linnéa och jag Vincent. Ut kom ju såklart Vincent som ja trodde. 
    Så sambon e oruckbar på  Linnéa å denna gången så accepterar han inga av mina pojknamn. Jag vill helst Noel... Det vi enats mest om är Melwin men vi har ett par vänner som har en son som heter det. Dom har sagt att de e helt ok, vi träffas inte jätteofta men ändå.....

• mytol

Jag har inte varit inne å läst ngt idag för ja jobbar natt å tänkte att ja kunde kolla då så ja hade ngt å fördriva tiden med å jisses de fick jag. Över 500 inlägg....

Grattis till alla som varit på ul! 

• mytol

Det skulle inte förvåna mig om vi får en pojke till. Min kvinnliga kusin har 3 barn, alla pojkar. min manliga kusin har 3 barn, alla pojkar. Min bror har ett barn, pojke. Å så har vi en pojke då.... dags för en tjej snart kan tyckas.
    Min sambos tvillingsyster bryter trenden lite iaf å har en av varje

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~