Inlägg från: mytol |Visa alla inlägg
  • mytol

~* Juni Bebisar 2013 *~

Gott nytt år till alla!
    Nu är vi snart inne i januari vilket innebär att det är nedräkning till rul för många av oss, så himla spännande!! 

• mytol

Diskussionen om alkohol osv tycker jag platsar i en annan tråd. Kan vi inte sluta hacka på varann och hålla oss till stöttning åt varandra. Är det ngt man inte gillar så måste man ju inte kommentera det, gå vidare.

• mytol

Första dagen på det nya året gick inte riktigt som jag ville idag. Det började med en supertrevlig nyårsmiddag med tre rätters å snacks, där var allt toppen! Så toppen att de blev sent å ja kom inte isäng förrän 02:00. Klockan 05:30 ringde klockan å ja styrde mot jobbet, 45 min bilväg. Sista biten är en skogsväg som avslutas med en lång uppförsbacke, självklart glashalt idag vilket gjorde att jag gled av vägen och blev ståendes med bilen snett över vägen. De var bara å börja traska sista biten av backen å självklart så ramlar jag å slår i höften, drog till ordentligt i ljumsken oxå. Så de blev bärgare, som tur gratis å sen gå hela arbetsdan med oro att bebis inte mådde bra av fallet. På vägen hem ringde ja min vän som e bm å hon sa att på förlossningen är det bara komma för koll, no question asked om man ramlat men nu tillhör ja inte förlossningen ännu å har man ramlat på sidan så e bebisen oftast bra skyddad. Hon fråga om ja känt bebisen lika mkt idag å de tror jag. Fick rådet att gå hem å vila å känna efter. Å de e nog bara en sträckning i ljumsken. De gör inget ont i magen å bebis har snurrat runt ordentligt sen ja kom hem å la mig å vila. Men jisses vad nojjig man blir....

• mytol
    Alicantina skrev 2013-01-01 19:44:09 följande:
    Har inte varit in på en dag och har missat mycket;)  Läste om din dröm Alexandra V,..spännande och se om det är en kille du väntar. Jag har också drömt att jag fick en kille med blåa ögon, haha mannen har bruna och jag brungröna så inte så stor chans att de blir blåa! Imorgon ska jag ÄNTLIGEN på Ultraljud, sååå spännande även fast jag inte ska ta reda på kön, man kanske kan se nåt o gissa lite:) 

Vad avundsjuk jag blir. Jag har lite drygt 2 veckor kvar till mitt ul. Stort lycka till!
  • mytol
    Alicantina skrev 2013-01-01 19:54:12 följande:
    Häftigt!!  Båda våra tjejer har bruna ögon som vi, tror inte vi kan få barn me nån annan ögonfärg eller vad tror ni? Min mamma har gröna pappa bruna Hans mamma och pappa bruna 

Jag e dålig på de där med arvsanlagen kring ögonfärg.... Min pappa och bror har blå och mamma å jag har gröna. Sambon min ar blå å hans tvillingsyster har bruna, deras mamma blå å pappa bruna. Vår son har blå. Skulle vara jättekul om nästa får mina gröna...
  • mytol
    Meoow skrev 2013-01-02 11:22:47 följande:
    En liten fråga till er som gör 2 ultraljud... vilket BF-datum går ni efter? Vi har hittills haft ett beräknat på senaste mensen, sedan blivit flyttade vid första UL och väntar oss att vi kommer få ett nytt nu vid rul i januari... Vilket ska man gå efter egentligen?
    jag kommer gå på datumet man får vid rul. har hört att det är måtten runt dom veckorna som är säkrast att mäta och att man då får det mest exakta datumet.
  • mytol
    MissMe83 skrev 2013-01-02 15:26:13 följande:
    Blir ju jätte orolig, jag känner inte bebis alls men massa här inte verkar göra det. När ska man bli orolig på riktigt??
    Med mitt första barn kände jag inte ngt förrän i vecka 20 ordentligt. Sa till min vän på nyårsafton att ja e lite nyfiken på hur min moderkaka låg då eftersom ja vet att den denna gång ligger i bakvägg å ja har känt rörelser mkt å ganska länge. Hon log lite å sa "sms:a mig ditt personnummer så kan ja kolla de på onsdag när ja jobbar". sagt å gjort å idag ringde hon å hon hade läst att den bm jag hade på ultraljudet i förra graviditeten skrivit att min moderkaka låg i framvägg. 
    Så det gör tydligen stor skillnad på hur moderkakan ligger.

Vet du hur din ligger MissMe83
  • mytol

Jag kommer göra mitt rul i 19+2, dvs v.20. Min ultraljudsbm som såg på senaste ul:et att det var bokat tills då tyckte att det var alldeles perfekt.

• mytol
    mysmamman2 skrev 2013-01-03 17:40:41 följande:
    Idag var vi på inskrivning enligt barnmorskan går ja in i v 18 på lördag men jag går nog på min egen räkning v 18 på tis :) hoppas på ul ganska snart :)

Någon som testat eller har haft crescent classic??? Tycker den verkar bra!

Hade en city cross sist med citykorg..

sijm skrev 2013-01-03 18:22:39 följande:
    Jag och sambon var och kände lite på en Crescent Classic i mellandagarna, jag har också fastnat för den särskilt med tanke på priset! Dock känns den lite plastigare än t.ex. Brio Happy som vi också tittade på. Men verkade väldigt lätt att fälla ihop m.m. Fast vi får nog ta oss en tur till för att testköra och känna lite till innan vi bestämmer oss. :)

Vi hade crescent Classic till sonen å var hur nöjd som helst. Underbart med det svängbara styret. Min kompis som hade en brio happy avundades det ibland när vi var ute å gick å solen låg bakom å hennes var ledsen över att bli bländad. Vi har behållt den vagnen å skulle jag köpt en ny hade de blivit en likadan fast i nån av don nya färgerna men de e ju ganska onödigt....

Så jag rekommenderar den verkligen!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~