Inlägg från: mytol |Visa alla inlägg
  • mytol

~* Juni Bebisar 2013 *~

Natan skrev 2013-01-24 01:11:20 följande:
    Angående näsblod så har jag också börjat blöda näsblod lite då och då. Har inte gjort det sen jag var barn :)

jag blödde under förra graviditeten, innan de kan ja aldrig minnas att ja blött näsblod mer än 1 gång när jag var väldigt sjuk.
  • mytol

Oj vad alla bm säger olika om järnvärdet. Min bm sa att det ska ligga över 120....

• mytol
    Carrossk skrev 2013-01-24 22:49:35 följande:
    Man mäter olika när det handlar om järnvärde. Det ena står för Hb (hemoglobin, de röda blodkropparna) och det ska ligga över 120. Sen mäter man något som kallar ferritinin som handlar om hur mycket järn man har lagrat i kroppen, det värdet ska inte vara under 60.
    ferritininet hade jag till och med lite för mkt av vid inskrivningen.... vet inte vad det gör iofs. men hon sa att jag låg lite väl högt där men att de förmodligen var pga att jag kräktes så mkt.
  • mytol
    Solrosen82 skrev 2013-01-25 22:13:43 följande:
    natlup: Ja när man har fler barn så ska ju namnet passa bra ihop med de andra barnens namn. Vi(eller mest jag) ;) funderar på dessa namn: Julie, Elise, Noomi, Junie, Milly, Aaron, Charlie, Troy... Känns som att det är en tjej, så pojknamn letar jag inte lika mycket.

Therese: Vincent är jättefint! Har haft det på nån lista med tidigare barn, men nu heter många runt omkring oss det, så det funkar inte. ;)

Madelen: Håller med dig om att tjejnamn är lättare att komma på. Dina förslag passar ju väldigt bra ihop med syskonen. Elias och Liam är väldigt fina namn. :)

Mytol: Jag har också hört att järnvärdet inte ska vara för högt. Men om du börjar på ett högt så kanske du klarar dig från järntabletter :)
    Ja, jag åt ju järn innan jag blev gravid pga att ja e blodgivare å slutade ju med det några veckor in i graviditeten så jag kanske har byggt upp en bra reserv.
  • mytol
    MissMe83 skrev 2013-01-26 08:45:18 följande:
    Nu har vi nog äntligen bestämt oss för två potentiella namn. Alvin eller Albin blir det nog. Vad tycker ni?
    Vincents kusin heter albin å tycker de e fint. Personligen tycker jag om alvin. Hade de inte varit för att kusinen heter albin så skulle jag haft alvin på min lista men tycker de blir lite rörigt för att de e lätt å höra fel.
  • mytol
    Sagolina skrev 2013-01-26 08:49:22 följande:
    Albin är ett av mina favoritnamn! Men en av mina kompisar har en pojke som heter så, så det är inte riktigt med i våra funderingar...

Vi har nu kommit helt överens om ett flicknamn, Aurora, så nu återstår att bli,överens om ett pojknamn:P Eller ännu hellre skulle jag ha några flera namn som båda är överens om, men ett är ju en start:) 
    Jag heter Aurora i andranamn å min farmor heter Aurora.
  • mytol

Under förra graviditeten var namnen helt självklara. Linnéa om tjej och Vincent om kille. Blev en Vincent Folke Emrik. Folke är på sambons sida och Emrik på min sida. 

Sambons rubbas inte på Linnéa eftersom det var "hans" namn förra gången. Jag har Noel som favorit men de vill inte han. Melwin är ett namn vi båda gillar skarpt men har ett par vänner som har en son som heter det. Dom har sagt att de e helt ok men känns inte riktigt bra.

Sambon har föreslagit Elliott och Kevin. Elliott är väl de namn som isf börjar växa in sig lite hos mig. Men ja tänker inte släppa Noel helt...

• mytol

Ååååhhh, idag slog verkligen bebissuget till ordentligt.

Jag och sonen var å hälsade på hos min gamla arbetsplats BB i norrköping å de var så kul å träffa alla gamla jobbarkompisar å slänga en blick eller två på små söta bebisar .

Kändes så himla kul å höra alla säga att vi ses i juni då!

Åhhh, vad jag längtar nu! Jag sa att ja kommer definitivt inte vilja gå på tidig hemgång så dom får räkna med att pyssla om mig några dagar .

Träffade en av mina favvobarnmorskor som jobbar med ultraljud, tyvärr så gick ja förbi hennes rum 5 minuter för sent   . "hade du kommit för 5 minuter sen så hade du kunna lagt dig å så hade storebror kunnat fått sett sitt syskon men nu har ja slagit av alla apparater". Nedrans oxå .

• mytol

Madelen21:
    Ja, de var en nedrans otur.

Drömde inatt att min sambo inte hann komma i tid till förlossningen men däremot så jobbade min bästa vän så hon fick vara med.

Å idag frågade hur jag tänkte kring våra sambos golfresa som är varje år i slutet av maj. Svara samma som till sambon, de e ju lugnt jag har ju slutat jobba då.

men om du får bebis då?

ehhh, aaa just det!

Hon skoja å sa att de gör inget ja kan va med istället, hehe! Samma som hon sagt till sin sambo

Så nu e ja lite konfundersam.... Gick ju över 12 dagar sist.
    Golfresan är 23- 26 maj, nånstans i sverige. Bf är 10 juni..... svårt.....

• mytol

Jag hoppas ju att golfresan blir förlagd nånstans i närheten så att han isf kan hinna ta sig hem. Misstänker att de kan komma att gå fort då första bara tog 5 timmar. Självklart vill jag ju att han ska vara med men skulle fallet bli så att han inte hinner så vill jag ha min bästa vän där å de e upp till honom om han vill riskera att missa födseln. Jag tror innerst inne inte att de e nån fara, tror inte ja kommer få så pass mkt för tidigt å tänker inte be honom vara hemma bara för att ifall.....

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~