Inlägg från: mytol |Visa alla inlägg
  • mytol

~* Juni Bebisar 2013 *~

Carrossk skrev 2013-01-29 22:42:52 följande:
    Ser att det är fler som inte har sug efter sex. Känns så konstigt att inte ha någon lust alls. Med sonen ville jag ha sex varje dag o gärna flera gånger. Nu har vi haft det 3 gånger sen plusset. Känner mig så taskig mot mannen men vill inte ha någon närhet alls :(.

Mytol: Åhh har du Darja. Kommet ihåg henne när vi gjorde ul med sonen. Gud sån härlig människa, man njöt hela tiden. Mysigare människa får man ju leta länge efter. Såg även att min förlossnings BM nu är mammaledig så lite besviken på att man inte kommer ha chansen att få henne denna gång.
    Vem hade du som förlossnings bm?

Darja är heeeeelt underbar. Alla borde vara som hon .
    Numera finns det faktiskt ingen bm som jag kommer tacka nej till. Det fanns en till för några år sen men hon har fått sluta nu, till slut
  • mytol
    Madebyday skrev 2013-01-30 16:12:15 följande:
    Finns det något sätt, att ta reda på könet, förutom via UL?

Det finns ngt som används flitigt i USA. Heter ngt med gender. har sett att dom går å köpa på ebay. Man ska kissa i nån mugg tror jag å beroende på vilken färg det blir så är det kille eller tjej. Är lite småsugen på å köpa å testa bara för å se om de sen stämmer
  • mytol

Mitt urin doftar oxå lite speciellt. Har funderat över hormoner men oxå på vitaminerna som jag äter.

Tittade på den kinesiska kalendern och med sonen så stämde de, blev pojke. Denna gång så visar de på flicka...
    Har en liten känsla av att de kanske kan vara en tjeja....

• mytol
    MissMe83 skrev 2013-02-01 14:12:13 följande:
    Bebis mådde bra tack och lov! Han låg som en liten boll med benen in mot ryggen. Läkaren fnissa å sa att han är en liten akrobat. Gud vad jag är lättad nu!
    Dom är bra busiga!

Jag hade innan mitt rul känt min bebis mindre några dagar å hade 1 vecka innan ramlat så ja gick som på nålar inför ul:et.
    Men de var likadant där.
    Den låg med benen inåt å verkligen vägrade flytta på sig.
    Jag fick prova att lägga mig i alla möjliga olika ställningar för å se om den kunde tänka sig å lägga sig åt ett annat håll så att vi skulle kunna få en bild på ngt annat än ryggen men icke, totalvägra!
    Snurra jag mig å la mig på sidan så gjorde den det oxå. Så där fick jag bekräftat varför jag känt den mindre å efter det är jag inte lika orolig men de e klart, nån gång om dan vill ja gärna känna den. 
  • mytol
    Kickilina skrev 2013-02-02 14:36:45 följande:
    Nagelborste (om man inte lider av ordentligt ömma pattar), annars funkar annan skrubborste. Det är inte fel att redan nu köra igång. Jag får panik utan bh! Det blir så tungt och hängigt Jag hade inte kunnat leva på 70-talet!

Havremjölka då? Det borde ju oxå härda brösten eller?
  • mytol
    Valborgs skrev 2013-02-04 06:43:22 följande:
    Natan: det är möjligt att redan nu läcka bröstmjölk, så det tror jag absolut att det är.

Någon som börjat dricka hallonbladste ännu? Gjorde det senast då det ska underlätta för mjölken att rinna till, man ska blöda mindre efter fl och vissa menar att det kan sätta igång fl tidigare.. Men minns inte när man kunde börja dricka det, vill ju absolut inte sätta igång något nu.
    Jag tänkte dricka det men har oxå läst att det kan sätta igång förlossningen å sambon ska på golfresa å kommer hem exakt 2 veckor innan bf så innan de vågar ja inte dricka det. Så jag tänkte börja dricka det den dan han kommer hem
  • mytol
    Pellefanten skrev 2013-02-04 10:17:28 följande:
    Suey: man kan börja dricka det från v,.35 har jag för mig. Jag drack nog 2 liter om dagen förra gången å inget hände
    Hur födde du i förhållande till bf?
    gorek86 skrev 2013-02-04 11:55:10 följande:
    Jag började läcka mjölk för tre veckor sen :) kommer mest bara på natten så att jag vaknar av att det är blött men de senaste dagarna har det börjat komma även lite på dagen.

Får väl köpa inlägg om det inte avstannar ;)
    Jag läcker från det ena bröstet. Mitt braiga bröst . Det som producerade mest mjölk under förra amningen.
    MickisFlisanNellie skrev 2013-02-04 16:42:18 följande:
    Var hos bm idag på kontroll. Allt såg bra ut men får lov att äta järntabletter. Är nu i vecka 23+3. Har ni börjat fixa grejer till bebisen än?
    Vad hade du för blodvärde?

• mytol

Jag har oxå foglossning men min sitter numer mest i blygdbenet. Tar jag för stora kliv så känns det som om jag kommer klyvas på mitten. Förra graviditeten kom inte den värken förrän i slutet av graviditeten å den är helt outhärdlig. Pratade med min sjukgymnast ang. tens och akupunktur, lät inte vidare hoppfullt för hon sa att just den värken som sitter mellan benen är svår att komma åt tyvärr. Hon tyckte att de var dags för mig att börja med kryckor å de använder jag mig redan av hemma å ledig tid men om ja ska ha dom jämt så innebär det en sjukskrivning för ja, en personlig assistent med kryckor är ingen vidare bra förlängd arm eller ben . Å ja har 9 1/2 vecka kvar till graviditetspenningen så nu känns det inte längre så hoppfullt att de kommer gå. Sjukskrev mig från mitt dagpass igår, har 2 sådana varje månad. Nattpassen går bra. Så jag hoppas att jag kan bli av med mina dagpass....

• mytol

Regnskogen:
    Jag tycker det låter som en kommentar från någon som är väldigt avundsjuk på dig och var du befinner dig i livet just nu.
    Ödsla ingen energi på sådana människor.

Till sonen fick vi massor med begagnade kläder. Jag köpte oxå en del på tradera i dom lite större bebisstorlekarna.

Nu har ja fyndat en hel del på fb:s köp å sälj sidor, kläder som är från föregående kollektioner men som folk säljer pga, ja för att bebisar växer ur kläder på dagar, veckor eller månader. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~