~* Juni Bebisar 2013 *~
Mitt första var mina eeextremt känsliga bröstvårtor. Dom blev nästan lite svullna och det gjorde till o med ont att ha bh på sig.
Vi berättade för vår närmsta familj innan v.12.
Efter ul:et i vecka 12 så la jag ut ul bilden med texten, "nu gör vi det officielt, den 10 juni är det beräknat att Vincent ska få en lillebror eller lillasyster.
Jag har många släktingar på facebook som jag inte har så mkt kontakt med pga avstånd. Sen har jag mina vänner i olika listor på facebook och där kan man ju ställa in vad man vill att dom ska se. Det är till exempel inte alla som kan se mina inlägg och foton även om dom finns på min vänlista.
De e bra tur att inte min sambo kan läsa mina tankar. Han är en sån person som "tar det som de kommer" medans jag gärna planerar å tänker å grummar. En av dom första tankarna som pluppa upp i min skalle när vi fick veta att ja var gravid var, "hmm, juni... vad ska bebisen ha på sig när vi åker hem från bb". Kan vara för att man är lite arbetsskadad å sett så många föräldrar lämna bb med sina barn i kortärmad body å när bm påpekat att det kanske skulle ha lite mer på sig fått svaret "men de e ju sommar".
Början av juni är ju inte alls säkert att det är högsommarvärme å bebisen har ju faktiskt nyss vistas i tropikerna de senaste 9 månaderna
.
Vår son är ju född i januari så alla ytterkläder vi har i 50/56 är ju overaller så nu, trots att ja sagt att ja inget skulle köpa innan ul, har jag beställt hem en jacka från lundmyr of sweden. Många skulle säkert tycka att den e pojkig men för mig så är lundmyrkläderna väldigt unisex. Även fast den hette baseball jacka, en tjej kan väl oxå gilla sport
.
Helt svart iaf med deras röda hjärta på.
De e inte bra å jobba natt å inte ha ngt att göra. Blir lätt alldeles för mkt nätshopping....
Jag fick moderskapsintyget efter ul i vecka 12 eftersom jag då fått ett mer exakt bf å för att jag skulle kunna skicka in papperna till fsk för havandeskapspenning.
ohhh, jag vill bara shoppa, shoppa å åter shoppa. Jag är en shoppaholic men har senaste månaderna haft shoppingförbud för att min sambo sura till lite på mig
. Å de har gått ganska bra, vincent har numera en ganska normal klädgarderob
. Men nu är det ju så mkt som man vill köpa till bebis.
Dessutom skulle jag vilja åka en sväng till ikea å inhandla lite grejer å få lite ordning på Vincents rum. Ska rensa lite på onsdag när ja har några timmar för mig själv hemma och sen mäta å se om ja kan få in den hyllan jag vill ha, hoppas hoppas. Avskyr när grejerna nästan står på varann på hyllorna.
Jag har trots allt en ganska duktig 4 åring här hemma som vet att alla saker har sin plats och att lego har en låda, bilar en, tågbana en osv så han städar duktigt men nu efter jul har det tillkommit så mkt saker och så har han så mkt grejer han inte leker med längre. Hans kök till exempel, de leker han aldrig med så spisen ställs undan å en hel låda med redskap till spisen. Sitt playdough å redskap till kan vara kvar för de händer att han vill pyssla med....
jag jobbar som personlig assistent och jobbar alltid själv.
jag har sökt hp och har inga tvivel om att de blir godkänt. Alla som tidigare varit gravida hos oss har blivit beviljade å ja fick de på min förra arbetsplats fast där hade vi ändå liftar å hjälpmedel och en del dubbelbemanning. Nu har ja inget utav det och gör ca 20-30 lyft per arbetspass på 35 kg. Förutom när jag jobbar natt, då blir det mellan 10-15 lyft å de räcker gott å väl bara de.
Så från å med den 12 april har jag sökt hp.