• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • sanmal

Tack för alla svar! Jag vet att det kan vara ofarligt men jag förknippar ju det direkt med mitt MA.. Jag har inte fått gå på nåt ul eller vul då det inte görs här förrän det vanliga rul. Hur fasen ska jag kunna få en koll när det är helg?? Åååh, jag är så fruktansvärt rädd!! :(

• 1000

Julmust o illamåendefri. Lyx!

V 6+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Trollbarnet

Åh gud.. Idag var jag hos BM och hämtade papper för inskrivningen. De var så söta, hade tejpat fast på receptionsfönstret då de slutade tidigt. Har världens sötaste barnmorska, blev nästan kär i henne. Väldigt mån och väldigt hjärtlig. Hjärta

Tvingade sambon att åka och köpa en stor påse godis åt mig, efter lite tjat. Blev dessutom enormt sugen på bullar men där tog det stopp. Måste sluta vara så gottesugen nu. Vart helt manisk hela veckan på allt som är sött men har hållit mig i skinnet fram tills idag.

och beträffande namn, för oss blir det antingen Levi, Louis (Loui) eller Harry om det blir en pojke, flicka blir en Lilly.
    Jag röstar på Levi :)

• Sagolina

Vad härligt med namnfunderingar!
    Kommer vänta tills vi varit på vul om 3-4veckor innan vi börjar fundera så mycket mera. Men efter det kommer jag go crazy med allt som handlar om babyn! Vill få köpa första babykläderna, berätta för alla, bolla namn, planera hur vi skall inreda vårt sovrum + babyrummet tills babyn kommer, fundera vilka möbler vi vill ha mm!

Är ännu såå rädd för mf/ma, trots att jag såg ett tickande hjärta för 9dagar sen! 

• mytol

Godmorgon! Har varit på jobbet nu i en å en halv timme å e så sjukt trött, zzzzzzzzzz. Längtar tills klockan blir 19:15 så jag får åka hem . När vi väntade sonen hade vi bara 2 namn, Linnéa om tjej och Vincent om kille å ut tittade ju en pöjk. Så Linnéa står kvar som tjejnamn och så troooor jag att vi enats lite om Noel som killnamn.

• Sagolina

Usch och blää... Nu bäddar jag ner mig i soffan och drar täcket över mig! Har igen en blödning... Trodde jag skulle få ta det lugnt och njuta nu, då det har gått över en vecka utan blödningar, men nej!
    Hoppas, hoppas, hoppas att det slutar nu genast och bara berodde på sköra slemhinnor eller något liknande! 

• Kamillan

Halsbrännan kom som ett brev på posten igår! Men ser det som ett bra tecken,....hoppas att allt är som det ska....är i vecka 10 nu, går in i 11 på tisdag......fick missfall v12 förra gången..... Ska på ul när jag är i v12 denna gången.... Jag har en Fanny o Frank sedan tidigare, nu blir det Greta eller Bruno ( måste bara övertala mannen om att Bruno är fint)

• Valborgs

Tjejnamn finns många fina, pojknamn däremot tycker jag är svårare. Sambon vill Casper om det är pojk, jag är mer inne på Malte eller Melker. Tjej har vi enats om Minea.

• Sömntutan

God morgon tjejer! Går in i v.9 idag och känner att jag snart inte orkar hålla på hemligheten längre. Funderar på att berätta för barnen och våra föräldrar idag. Men samtidigt så får jag känslan att "Då går väl något på tok". Har för mig att v.9 är en av de mest kritiska veckorna.

• Sagolina

i v9 ska fostret väl börja få näring och syre genom moderkakan, så därör är det ett kritiskt skede... Senast var det just i v9 som vårt foster hade dött, så är superorolig att något skall hända nu (borde gå in i v9 imorgon), speciellt med tanke på att jag började blöda nu igen på morgonen... Och det är en konstig stickande/värkande känsla i magen...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~