• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    DeeDee09 skrev 2012-11-03 12:28:20 följande:
    Fick lämna maj mammorna och får tyvärr lämna er med Blödningen kom igång rejält igår. Fattar inte vad det är som går fel!! :( Men jag önskar er alla lycka till.

Vad tråkigt! Många kramar från mig. Ta hand om dig!
  • Sagolina
    Baby Lei skrev 2012-11-03 12:49:35 följande:

Men usch vad jobbigt! Förlåt för mitt inlägg ovan, jag hade inte läst om din blödning när jag skrev det och vill absolut inte spä på din oro. Det finns massor med anledningar till att man får en blödning. Många har en lågt sittande moderkaka, vilket kan ge stora blödningar utan att det är någon fara för bebisen. Med tiden när livmodern utvidgar sig mer brukar moderkakan följa med upp och blödningarna avtar. Livmodertappen kan vara lite extra känslig också och blöda, typ som näsblod, jobbigt men inte alls farligt. Hoppas att det stannar av för dig så att du slipper oroa dig! Jag förstår verkligen att du blir livrädd! Jag har en vän som blödde kraftigt och med klumpar utan att det blev missfall för det. Kan du inte åka in till gynakuten och göra ett ultraljud? Bra att du inte har ont i alla fall, det är ett positivt tecken! Kram!
    Har varit på två ultraljud redan... Första var jag i v5, så då syntes bara gulsäcken, vid andra var jag i v 6+4, så då kunde vi se ett tickande hjärta. Tror inte jag kommer att få gå på flera ul, eftersom jag "bara" blöder och inte har värkar...  Kommer få tid för ett rutinultra om 3-4veckor, så senast då får vi ju veta om vi klarat oss längre denna gång!
    Vid senase ultrat sa läkaren också att det finns de som blöder till och från nästan hela graviditeten och ändå föder friska barn (min sambo är ett sånt barn!).
    Nu verkar blödningen ha lugnat sig i alla fall och fortfarande inget mera värkande än normala växtvärken, så kanske jag kan starta min dag nu! Har bara legat på soffan och sett på Raising Hope hela dagen hittills, så både jag och lill*n skulle säkert må bra av lite frisk luft snart:) 
  • LitenOchSkeptisk

DeeDee09: Blir så ledsen för din skull Rynkar på näsan Så otroligt jobbigt att gå igenom samma sorg två gånger på så kort tid.. Du tar dig igenom det här. Sluta inte hoppas och tro på att du snart också har ett friskt litet barn i din famn, du kommer att komma dit!

• DeeDee09

Baby Lei och Litenochskeptisk: Tack! Jo jag vet att den dagen kommer men just nu känns det ganska tungt och man vill veta vad det är som gör att det går fel.

• Baby Lei
    Sagolina skrev 2012-11-03 13:07:04 följande:
    Har varit på två ultraljud redan... Första var jag i v5, så då syntes bara gulsäcken, vid andra var jag i v 6+4, så då kunde vi se ett tickande hjärta. Tror inte jag kommer att få gå på flera ul, eftersom jag "bara" blöder och inte har värkar...  Kommer få tid för ett rutinultra om 3-4veckor, så senast då får vi ju veta om vi klarat oss längre denna gång! Vid senase ultrat sa läkaren också att det finns de som blöder till och från nästan hela graviditeten och ändå föder friska barn (min sambo är ett sånt barn!). Nu verkar blödningen ha lugnat sig i alla fall och fortfarande inget mera värkande än normala växtvärken, så kanske jag kan starta min dag nu! Har bara legat på soffan och sett på Raising Hope hela dagen hittills, så både jag och lill*n skulle säkert må bra av lite frisk luft snart:) 

Skönt att du har sett ett hjärta på ultraljudet! Frisk luft låter bra. Kramar!
  • vigillarmtb

DeeDee90, jag beklagar! Så himla sorligt, har du ett starkt nätverk runt dig? Som kan stötta och trösta? Annars finns vi här!!! Kram

• Oreos
    DeeDee09 skrev 2012-11-03 12:28:20 följande:
    Fick lämna maj mammorna och får tyvärr lämna er med Gråter Blödningen kom igång rejält igår. Fattar inte vad det är som går fel!! :( Men jag önskar er alla lycka till.
    Urs vad trist! Håller tummarna för att ni orkar med en omgång till snart (som resulterar i ett barn!)! Kram!
  • 1000

Va tråkigt ni som lämnar tråden, tänker på er... :( Jag ska nog berätta för min familj ikväll, sambon vill vänta m sin familj tills runt jul. Dom känner inte varandra så det kmr gå fint. Så länge det stannar utanför facebook så.

V 6+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • 1000

Tjejnamn 4 boxtäver, slutar på a. Jana, Olga, Leia, Gina, Tyra, Sara, Dana, Kåra....

V 6+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • mytol

På tal om Facebook så fick jag ett samtal från en småsur sambo tidigare som hade berättat för sin tvillingsyster att vi väntade en till. Hon hade inte sagt grattis utan bara "de visste ja redan, de har hon(jag alltså) hintat massor om på Facebook". VA, FASAN! Jag sa att de e faktiskt skitsnack å gick direkt in å kolla. Jag har skrivit efter långa pass och nattpass att ja e trött å längtar efter sängen samt ett efter ullaredshelgen att jag kände mig lite trött, yrslig å ofokuserad där en vän kommentera å undra om jag var på väg att bli sjuk. Skrev då bara att näe, jag har nog bara inte återhämtat mig efter ullaredstrippen. Så nu sitter jag lite småilsken på jobbet å irriterar mig

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~