• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Hera

Ni har rätt. Jag försöker vara positiv och inte måla fan på väggen.
    Det är mer andra i min närhet som tycker att man ska glädjas med måtta...

• Blåbärssaft

mrshope- Åhh Oscar är galet fint!! Det hade vi som förslag när vi väntade sonen (han heter för övrigt Ludvig) som vi tyckte passade honom när han väl kom ut. Jag är halvamerikan och släkten i U.S.A har ju rätt svårt att uttala hans namn tyvärr så med Juni- Loppan tänker vi precis som er på något mer internationellt. 

Edward är fint också mest för jag gillar att han då blir kallad Eddie :)

Här är vi inne på Edith och Lovisa. 

• mrshope
    Blåbärssaft skrev 2012-11-02 18:33:21 följande:
    mrshope- Åhh Oscar är galet fint!! Det hade vi som förslag när vi väntade sonen (han heter för övrigt Ludvig) som vi tyckte passade honom när han väl kom ut. Jag är halvamerikan och släkten i U.S.A har ju rätt svårt att uttala hans namn tyvärr så med Juni- Loppan tänker vi precis som er på något mer internationellt. 

Edward är fint också mest för jag gillar att han då blir kallad Eddie :)

Här är vi inne på Edith och Lovisa. 
    Ludvig är också jättefint! Det trodde jag faktiskt inte var svårt att uttala.  Jag älskar Edward men det kommer nog bli ett mellannamn om vi får en pojke. 

Edith är också superfint, ett utav mina favoritnamn men maken gillar det inte!  Hans favoritnamn är 'Owen' men jag tycker det är tråkigt, plus att jag tror det är svårt för svenskar att uttala pga av w-ljudet. Rädd för att det skulle bli 'Oven'.  
  • Baby Lei

Jag känner verkligen igen mig i känslan av att inte vilja jinxa hela grejen.. Som att jag skulle få missfall bara för att jag köpt ett bebisplagg liksom.. Jag försöker att tänka positivt samtidigt som jag vet alltför väl att det kan gå fel. Båda mina tidigare graviditeter har slutat med missfall. Men, min läkare säger att det inte finns någon ökad risk för att det ska hända mig igen. Så jag försöker fokusera på det! Tur att vi har varandra här inne! Det är ett otroligt stöd att det är så högt i tak härinne och att det är lika ok att prata oro som barnvagnar :)

• Baby Lei

Namn är så sjukt svårt! Särskilt killnamn tycker jag. Gillar verkligen 30 talsnamn som Judith eller Edith.

• Träz

Namn är inte helt lätt!! Har en Saga o en Thea innan, så blir det en tjej till skulle jag helst vilja ha ett namn med 4 bokstäver o sluta på "a".! Vera o Svea har jag.. Nån som har förslag?
    Killnamn har jag Arvid o Elis... Mannen är inte heeelt med på det!

• mrshope
    Träz skrev 2012-11-02 19:07:10 följande:
    Namn är inte helt lätt!! Har en Saga o en Thea innan, så blir det en tjej till skulle jag helst vilja ha ett namn med 4 bokstäver o sluta på "a".! Vera o Svea har jag.. Nån som har förslag?
    Killnamn har jag Arvid o Elis... Mannen är inte heeelt med på det!
    Vera är ju superfint. Ella, Freya (fast det är ju 5 bokstäver)....svååårt!
  • Träz

Freya har vi nära i släkten, så tyvärr..! Det är jättefint annars!! Ella är fint, men njae..
    Ja, det är himla svårt.. Har Greta på lut oxå trots 5 bokstäver!

• Natan

Vi har bestämt oss för om det blir en pojke -
    Maximilian och flicka funderar vi fortfarande :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~