• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • DeeDee09
    LitenOchSkeptisk skrev 2012-11-02 11:16:35 följande:
    DeeDee09; Om du oroar dig så ring gyn på en gång.. Finns det ingen "vanlig" gyn du kan ringa och boka tid hos, som tar emot oavsett om du blöder mer eller inte? Om du blir lugnare av det, så är det ju värt det menar jag.. Jag hade inga problem att få en tid för VUL när jag ville kolla hur långt gången jag var, de borde ju ha förståelse för att man blir rädd när man har varit med om en blödning tycker man..
    Telefonkön är stängd så det blir till att vänta tills på måndag morgon att ringa :( Här gör dom inte Vul om det inte är allvar typ och ett eventuellt missfall i tidigt skede brukar inte räknas som allvarligt tyvvär! :(
  • Blåbärssaft
    Solrosan skrev 2012-11-02 08:29:17 följande:

Jag har också haft en del märkliga drömmar det senaste.... Inatt exempelvis: skulle in och föda, allt gick för fort och i hissen födde jag en baguette med rödbetsallad och köttbullar!!!
    Haha! Jag skrattar ihjäl mig! Sjukt kul (om än något syrad) dröm Skrattande Jag drömmer också skumma saker men det handlar mest om att jag på olika sätt glömmer min son. Typ i badet (och får panik när jag upptäcker det) eller att vi glömt hämta på dagis...
  • LitenOchSkeptisk
    Annafredrika skrev 2012-11-02 11:18:13 följande:

Jag har också kronisk candida, äter fluconazol annars. Kör samma som du, äter inte bröd heller och inte mycket kött. Har haft 2 vändor hittills denna graviditet och fler lär det bli....
    Vad hemskt att höra att du har det precis som jag, det är inget jag önskar någon annan! Jag har haft 2 ordentliga utbrott hittills, men det känns att det liksom ligger latent och lurar hela tiden, upplever du det också så?
    Fluconazol är min räddning i normala fall också, men nu är det obefintligt sockerintag m.m. som gäller..

DeeDee09; Vad dumt.. :( Håller tummarna för din skull att allt är precis som det ska, vansinne att de inte kan kolla upp en gravid kvinna för att lugna ner henne..
  • Isa82

Idag är en lite sämre dag, mår mer illa och är super trött. Dessutom skall jag jobba i helgen- natt. Så jag hoppas jag kan hålla mig vaken. Min mage den står lite stilla, precis som förra graviditeten så jag fick åka och fixa laktulos igår på apoteket. Känner mig som jag är i v.20 då den är så uppspänd så nu hoppas jag att den kommer igång lite. Säkert därför man mår skit. Skall se om man kan få sova lite nu när dottern skall vila middag, hoppas Drömmer

• Baby Lei
    DeeDee09 skrev 2012-11-02 11:22:17 följande:
    Telefonkön är stängd så det blir till att vänta tills på måndag morgon att ringa :( Här gör dom inte Vul om det inte är allvar typ och ett eventuellt missfall i tidigt skede brukar inte räknas som allvarligt tyvvär! :(

Om du säger att du har väldigt ont i magen kommer de göra ett ultraljud direkt. Eftersom det skulle kunna vara ett utomkveds i så fall. Helt sjukt att de inte tar oro på allvar. Även om de inte kan göra något åt saken om det nu skulle vara ett missfall på gång så är det ju tortyr att gå och oroa sig!
  • Baby Lei
    Moniica skrev 2012-11-02 10:08:39 följande:
    babyLie : Den känslan längtar man till Ska göra kub den 21 nov
    Oj vad snart! Vilken vecka är du i? Hur långt har du kommit på "to do listan"?
    Vul, inskrivning hos Bm, blodprov för KUB.. osv?

• Moniica

Baby lie: jag är i V.10 (9+5). går in i V.11 på Söndag. Har gjort VUL förra veckan. Allt såg bra ut. Ska på inskrivning på Måndag och efter den 10 nov är det dax för prover inför KUB.
    Du då ?

• DeeDee09
    Baby Lei skrev 2012-11-02 11:46:46 följande:

Om du säger att du har väldigt ont i magen kommer de göra ett ultraljud direkt. Eftersom det skulle kunna vara ett utomkveds i så fall. Helt sjukt att de inte tar oro på allvar. Även om de inte kan göra något åt saken om det nu skulle vara ett missfall på gång så är det ju tortyr att gå och oroa sig!
    Ja det är verkligen tortyr detta! Förmodligen säger det så också.. att de ändå inte kan göra något.. Min BM sa det iaf.. fast jag blev mottagen sist men då hade jag inte ont alls men blödit rätt sparsamt i flera dagar. Har inte ont nu heller men börjar känna lite stickningar i livmodern men inget mer än vanligt, känner säkert efter lite väk mycket också men men. Ja denna helgen blir ju rolig! :(
  • AlexandraViberg

Förra grav födde jag i drömmen en massa bomullstussar formade som små människor! Smärtfritt men tråkigt som fan när de blåste bort och jag fick springa runt och jaha ifatt dom i vinden :P

• LitenOchSkeptisk
    AlexandraViberg skrev 2012-11-02 12:19:24 följande:
    Förra grav födde jag i drömmen en massa bomullstussar formade som små människor! Smärtfritt men tråkigt som fan när de blåste bort och jag fick springa runt och jaha ifatt dom i vinden :P
    Hahahahaha!!!!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~