• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    fivestepsback skrev 2012-11-02 16:52:52 följande:
    Är det bara jag och min man som berättar om vår grav "tidigt"? Är i v 8 och bådas familjer + närmsta vännerna vet. Nu i nov har jag p-fest och då går det ju inte dölja att jag inte dricker så då kommer jag berätta för mina arbetskamrater också.

Vi har också berättat för många nu. Mamma och pappa och min syster ringde jag direkt när vi fick ett plus på stickan. Min kille berättade för sin familj också. Närmaste vännerna berättade vi för efter ett par dagar. Det kändes naturligt då de varit med och stöttat genom missfall och provrörsförsök.
  • Blåbärssaft
    mrshope skrev 2012-11-02 17:33:11 följande:
    Nej jag har berättat för rätt många faktiskt. Är i vecka 8 nu och mina föräldrar plus mina bästa vänner fick veta nästan på en gång. Det kommer ju inte göra mer ont om det skulle hända något om de närmsta vet, då tycker jag att det blir lättare att få stöd i stället!

Berättade för bästa barndomsvännen idag! Jag resonerar som dig! Om det värsta skulle hända kommer jag ändå att berätta för alla jag älskar och får stöd av dem. Lite samma sak tänkte jag idag när jag köpte ett par bebisbyxor. Blir det knas av det här blir jag ju liksom inte mindre ledsen om jag har handlat grejjer till bebisen. 
  • Blåbärssaft

Får man fråga vad ni har för namnförslag? Vi har två som vi är överens om. Dock flicknamn båda. 

• Madelen21

namn

hmmm
    ja d vi tänkte me nr 1 va alice, alicia å agnes, å det blev agnes

med nr 2 hade vi: theo, melwin, edvin å det blev theo.

nu vet ja inte riktigt.... vi vill veta könet först innan vi kan börja prata nå namn...

å ul blir i januari någon gång...

ja blev så sjukt dålig i magen i kväll.. fick världens diarre.... men ja har int kunnat äta mat på 2 dar.. så d kanske blev för mkt m all mat å glass å grädde mm...

d blev då bara en gång men mkt....
    usha mig... 

• Hera

Jag tänker massa namn i huvudet men vågar inte yppa något.
    Är så jävla livrädd att det ska gå åt pipan.
    Det är vidrigt att utgångspunkten är MF..
    Man "ska" hålla det hemligt, vänta med att köpa saker och bestämma namn.
    Blir lite smått galen av pessimismen som är kopplat till graviditet.

• Blåbärssaft

Madelen21-Agnes är superfint!

På min lista helt klart men där är mannen inte lika entusiastisk....

• mrshope
    Blåbärssaft skrev 2012-11-02 18:12:47 följande:
    Får man fråga vad ni har för namnförslag? Vi har två som vi är överens om. Dock flicknamn båda. 
    Vi bor i London  med min engelsman så namnet måste funka både på både engelska och svenska!
    Det vi är mest överens om är Alice och Oscar. Jag är även helt såld på Ella, Ellen, Edward, William , Arthur (engelskt uttal)
    och  Ayla. Tycker mycket om gamla brittiska namn men alla funkar tyvärr inte på svenska efter th-ljudet kan vara svårt och även w-ljudet. 
  • Blåbärssaft

Hera- Samtidigt kan man ju inte gå och tänka det värsta och liksom förstöra upplevelsen i början av en graviditet. Missfallsrisken minskar ju drastiskt efter vecka 12 men det finns ju trots allt inga garantier för någonting tyvärr (oj nu lät istället jag väldigt pessimistisk) men du förstår...

• mrshope
    Hera skrev 2012-11-02 18:24:25 följande:
    Jag tänker massa namn i huvudet men vågar inte yppa något.
    Är så jävla livrädd att det ska gå åt pipan.
    Det är vidrigt att utgångspunkten är MF..
    Man "ska" hålla det hemligt, vänta med att köpa saker och bestämma namn.
    Blir lite smått galen av pessimismen som är kopplat till graviditet.
    Ja jag vet precis känslan. Samtidigt har man ju noll kontroll över vad som kommer att hända, bara för att man tänker framåt och pratar om namn så ökar ju inte missfallsrisken. Och jag tror inte att det gör ondare om det skulle hända bara för att man har vågat att fantisera och planera lite. 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~