• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan

Tråkigt att höra Sagolina. Men det var det jag hade för mig. Kanske ska vänta att berätta iaf. Samtidigt så skulle det vara ganska skönt om familjen vet om det om något skulle hända. Ähh jag vet inte hur vi ska göra. Får jag fråga hur ni märkte att något inte stog rätt till? Började du blöda?

• Sagolina

Vi har inte berättat för någon... Kanske börjar bli dags, ifall något skulle hända...
    Märkte ingenting själv. Kändes precis som tidigare (kände egentligen inte av graviditeten, utan allt var som före), så det var först på första vul i v12 som läkarna konstaterade att hjärtat inte slog och fostret var så stort som det skulle ha varit i v9. Började först blöda då jag fick "abortpiller" som skulle få ut allting från livmodern.   

• Acantha

Sagolina, då är du i v8, nu? Och borde haft mens om du inte var gravid, alltså kan det vara det. Håller tummen för dig!

Satt här nu på morgonen och tittade på tv, det var lite sorligt så tårarna började rinna, sen kom floden, jag orkar verkligen inte med fler MF/MA, var utsätter man sig för detta. Tänk om jag förlorar mina tvillingar, hur ska jag orka gå vidare då? Tänk att man om allt går bra, ska ha denna ångest i närmare 25-30 veckor till. Blir iofs bättre när man kan känna att det rör sig där inne.

v9+1, idag och mår mycket mindre illa än innan, så skönt. Men där emot känns det gamla snittet mycket och jag känner mig svullen och öm över det. Kanske beror på att det växer där inne.     

• Sagolina

Är i 7+6 nu, enligt vul förra veckan.
    Hoppas att det beror på att mensen skulle komma nu! Men det kommer nästan som vid mens nu, så börjar bli rejält orolig... Som tur värker det inte något speciellt, bara lite svagt molande, så får hoppas blödningen snart slutar.
    Det här är 6e blödningen på tre veckor, så tar ganska mycket på krafterna... 

• gorek86

Idag går jag in i vecka 8 och nu har illamåendet börjat visa sig, har inte spytt nåt men fruktansvärd illamåendekänsla. Tog en postafen förut och hjälp va trött jag blev!
    Har dessutom födelsedagskalas idag så kan inte direkt lägga mig och vila heller, kommer gäster hela dagen.

Ha en fin lördag allihopa :)

• LitenOchSkeptisk

Sagolina: Förstår att du oroar dig, det hade jag definitivt också gjort! Hoppas verkligen att det inte är nånting, och att bebisen har det bra därinne..

• DeeDee09

Fick lämna maj mammorna och får tyvärr lämna er med Gråter Blödningen kom igång rejält igår. Fattar inte vad det är som går fel!! :( Men jag önskar er alla lycka till.

• Baby Lei
    Sagolina skrev 2012-11-03 09:10:58 följande:
    Vi har inte berättat för någon... Kanske börjar bli dags, ifall något skulle hända... Märkte ingenting själv. Kändes precis som tidigare (kände egentligen inte av graviditeten, utan allt var som före), så det var först på första vul i v12 som läkarna konstaterade att hjärtat inte slog och fostret var så stort som det skulle ha varit i v9. Började först blöda då jag fick "abortpiller" som skulle få ut allting från livmodern.   

Precis så var det för mig också. Fick en liten brun strimma på pappret när jag torkade mig, var då i v 12. Ett ultraljud konstaterade att det var ett MA. Fostret hade stannat av ungefär i v 9+3. Jag behövde aldrig ta några tabletter för att framkalla missfallet. Kroppen skötte det själv ungefär en vecka efter den första blödningen. På måndag är jag i v 9+3 igen.. Det är svårt att inte tänka på det. Jag vill så gärna klara mig över den gränsen! Mina symptom varierar, mer den ena dagen och mindre nästa dag. Undra om vi borde boka in ett extra ultraljud? Kub känns oändligt långt borta. Samtidigt så vill jag nästan inte veta... Jag längtar efter att våga njuta av att vara gravid!
  • Baby Lei
    Sagolina skrev 2012-11-03 09:41:45 följande:
    Är i 7+6 nu, enligt vul förra veckan. Hoppas att det beror på att mensen skulle komma nu! Men det kommer nästan som vid mens nu, så börjar bli rejält orolig... Som tur värker det inte något speciellt, bara lite svagt molande, så får hoppas blödningen snart slutar. Det här är 6e blödningen på tre veckor, så tar ganska mycket på krafterna... 

Men usch vad jobbigt! Förlåt för mitt inlägg ovan, jag hade inte läst om din blödning när jag skrev det och vill absolut inte spä på din oro. Det finns massor med anledningar till att man får en blödning. Många har en lågt sittande moderkaka, vilket kan ge stora blödningar utan att det är någon fara för bebisen. Med tiden när livmodern utvidgar sig mer brukar moderkakan följa med upp och blödningarna avtar. Livmodertappen kan vara lite extra känslig också och blöda, typ som näsblod, jobbigt men inte alls farligt. Hoppas att det stannar av för dig så att du slipper oroa dig! Jag förstår verkligen att du blir livrädd! Jag har en vän som blödde kraftigt och med klumpar utan att det blev missfall för det. Kan du inte åka in till gynakuten och göra ett ultraljud? Bra att du inte har ont i alla fall, det är ett positivt tecken! Kram!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~