Sagolina skrev 2012-11-03 09:41:45 följande:
Är i 7+6 nu, enligt vul förra veckan. Hoppas att det beror på att mensen skulle komma nu! Men det kommer nästan som vid mens nu, så börjar bli rejält orolig... Som tur värker det inte något speciellt, bara lite svagt molande, så får hoppas blödningen snart slutar. Det här är 6e blödningen på tre veckor, så tar ganska mycket på krafterna...
Men usch vad jobbigt! Förlåt för mitt inlägg ovan, jag hade inte läst om din blödning när jag skrev det och vill absolut inte spä på din oro. Det finns massor med anledningar till att man får en blödning. Många har en lågt sittande moderkaka, vilket kan ge stora blödningar utan att det är någon fara för bebisen. Med tiden när livmodern utvidgar sig mer brukar moderkakan följa med upp och blödningarna avtar. Livmodertappen kan vara lite extra känslig också och blöda, typ som näsblod, jobbigt men inte alls farligt. Hoppas att det stannar av för dig så att du slipper oroa dig! Jag förstår verkligen att du blir livrädd! Jag har en vän som blödde kraftigt och med klumpar utan att det blev missfall för det. Kan du inte åka in till gynakuten och göra ett ultraljud? Bra att du inte har ont i alla fall, det är ett positivt tecken! Kram!