• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    Moniica skrev 2012-11-02 11:53:20 följande:Baby lie: jag är i V.10 (9+5). går in i V.11 på Söndag. Har gjort VUL förra veckan. Allt såg bra ut. Ska på inskrivning på Måndag och efter den 10 nov är det dax för prover inför KUB.
    Du då ?
    Jag går in i v 10 idag. Så 9+0 alltså. Den 12 har vi inskrivning hos BM, då tar hon KUB blodproven samtidigt. Jag har inte fått datum för KUB ultraljudet ännu. Vet du när man brukar göra det?
    DeeDee09 skrev 2012-11-02 11:55:44 följande:
    Ja det är verkligen tortyr detta! Förmodligen säger det så också.. att de ändå inte kan göra något.. Min BM sa det iaf.. fast jag blev mottagen sist men då hade jag inte ont alls men blödit rätt sparsamt i flera dagar. Har inte ont nu heller men börjar känna lite stickningar i livmodern men inget mer än vanligt, känner säkert efter lite väk mycket också men men. Ja denna helgen blir ju rolig! :(

Ja, det är ju helt sjukt att du skulle behöva överdriva dina smärtor för att få den hjälpen du faktiskt behöver!

• mco

Känns som att illamåendet börjar komma krypandes nu.. Går in i v.8 idag.
    Är ständigt hungrig men samtidigt äcklad på mat, speciellt fet mat!
    Jag som trodde att jag skulle slippa ;)

• sijm
    Baby Lei skrev 2012-11-02 13:52:43 följande:
    Jag går in i v 10 idag. Så 9+0 alltså. Den 12 har vi inskrivning hos BM, då tar hon KUB blodproven samtidigt. Jag har inte fått datum för KUB ultraljudet ännu. Vet du när man brukar göra det?

Ja, det är ju helt sjukt att du skulle behöva överdriva dina smärtor för att få den hjälpen du faktiskt behöver!

Då är jag en dag efter dig, går in i v. 10 i morgon men har inskrivning samma datum! :) Jag tror att blodproven ska tas åtminstone en vecka innan själva UL.

Dock är jag lite orolig då jag fick en mörk, lite kraftigare, flytning när jag gick in i v. 9 (8+0) men den avtog efter några timmar. Fast igår och idag har jag haft lite färgade flytningar igen, fast extremt lite... Men ingen smärta eller så, så jag hoppas att det bara är helt ofarligt... Men jisses vad jag önskar att tiden skulle gå lite fortare!
  • AlexandraViberg

Sijm: hoppas det bara är pga sköra slemhinnor som man kan få! Plus att små blodkärl kan brista. Håller tummarna för dig!

• Sömntutan

Mår skit psykiskt just nu. Sur och tvär mot allt och alla. Min mage är allvarligt som en luftballong och vågen står på +3,8 kg. Vad är detta? Har ju mått pyton i perioder och k te kunnat äta ordentligt och så går man upp så mycket i vikt. Är ju inte direkt smal heller så detta är katastrof. Vad ska det sluta liksom.

• sijm
    AlexandraViberg skrev 2012-11-02 15:17:39 följande:
    Sijm: hoppas det bara är pga sköra slemhinnor som man kan få! Plus att små blodkärl kan brista. Håller tummarna för dig!
    Tack! Jag tror ju inte att något är fel egentligen, så länge det inte kommer rikligt, färskt blod eller smärta men nån orolig sida inom mig är ju smått hysterisk samtidigt :P

Vill bara komma iväg på KUB och se att allt är precis som det ska!
  • Blåbärssaft
    sijm skrev 2012-11-02 15:31:26 följande:
    Tack! Jag tror ju inte att något är fel egentligen, så länge det inte kommer rikligt, färskt blod eller smärta men nån orolig sida inom mig är ju smått hysterisk samtidigt :P

Vill bara komma iväg på KUB och se att allt är precis som det ska!
    Just känslan av att få se och höra det med egna ögon är för mig egentligen det enda som kan lugna. Jag hoppas att det ser bra ut allt därinne för er! 
  • 1000

Jag tror jag ska berätta för mina föräldrar imorgon. Men inte helt säkert.... Mår mindre illa idag efter två helvetesdagar. Käke o hals svullet men gör mindre ont, antar att det sänkta immunförsvaret gör att det blivit inflammerat. Oh well... Illamåendet är värre så e glad att det är över för nuu.

V 6+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Blåbärssaft

Vi var och kollade på hus idag och det blev så stort allting. Bebis på väg och hus liksom! Får lite smått panik (i-landsproblem-jag vet) men det känns lite läskigt alltihop!

Förövrigt så knaprar jag Alvedon för att överhuvudtaget klara att vara normal. Min visdomstand som togs bort (läs med våld) gör sig påmind hela tiden. Hela käken är svullen och jag får endast ner soppa. Helst kalla. Har gått ner två kilo redan. Ingen bra start denna graviditet med Halsfluss och Kåvepeninkur i tio dagar följt av uttag av tand och alvedon ätande. Läser ju överallt att man ska passa sig för mediciner tidigt i graviditeten Rynkar på näsan

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~