• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • LillStrumpan82

Sandraa L: Trött har jag varit sen jag plussade, min sambo tycker jag är sjukt tråkig Var kvällstrött redan innan, men nu kan jag däcka i soffan vid 20-tiden. Illamåendet började för mig för typ en vecka sen då jag gick in i v7. Det kommer och går hela dagen, men värst på em/kväll.

• ThereseJohansson

Jag har varit trött sen v6 (v10, snart 11 nu) mådde lite illa i början sedan toppen bra...men i helgen har jag mått illa och fått ont i magen så fort jag äter :( är gastric bypass opererad så det är ju väldigt viktigt att jag får i mig mina små portioner, men det är svårt när man får ont i magen och mår illa!

• Madelen21

jag mår illa av och till...

har ju köpt hem postafen men det var de värsta ja tagit... blev ju så trött så ja låg i 2 dygn å sov nästan :(
    så nää inge mer postafen för min del...

får försöka äta lite och ofta... fast sugen på nåt å äta är jag ju inte alls...

d enda ja är sugen på är glass.. så i morron lär ja köpa hem mera glass :)

har inte spytt nå mera men jag får kväljningar av och till vilket är skitjobbigt!! 

• kluckis

fy för illamående!!
    Hjälper inte Lergigan för er? Tveka inte att kontakta BM om att få det på recept! :) 

kmv.blogg.se Första barnet-Bf 8jun ♥
  • Madelen21

min bm rekommendera postafen... 
    men ja vill itne ta nå sånt för ja blir ju galet trött... å sover i flera dygn...

så länge jag inte spyr går det väl an men just själva grejjen att må illa är heller inte kul...

ush nej nu blir det snart solsidan :) 

• kluckis
    Madelen21 skrev 2012-11-04 19:51:16 följande:
    min bm rekommendera postafen... 
    men ja vill itne ta nå sånt för ja blir ju galet trött... å sover i flera dygn...

så länge jag inte spyr går det väl an men just själva grejjen att må illa är heller inte kul...

ush nej nu blir det snart solsidan :) 

Ja postafen är ju första steget men om inte hjälper eller om du blir galet trött MÅSTE duju få testa lergigan!
    Jag har inte spytt så mkt men det har liksom stått upp i halsen hela tiden osv så jag fick lergigan eftersom postafen inte hjälpt! 
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 8jun ♥
  • Madelen21

jag vill helst inte ta massa jäkla piller...

så jag försöker att stå ut endå å äta lite och ofta å bara sånt jag tycker om...

nu ska jag se på solsidan å sen ska jag sova. i morron ska dottern på dagis efter att ha varit hemma 1 v  å några dar mä vattkoppor men nu är d bra... fick lindrigt.. 10 st bara å inge feber eller nåt.. va bvc sköterskan som trodde vattkoppor...

nää gonatt för idag nu ska jag se på solsidan :) 

• Sandraa L
    LillStrumpan82 skrev 2012-11-04 19:05:19 följande:
    Sandraa L: Trött har jag varit sen jag plussade, min sambo tycker jag är sjukt tråkig Var kvällstrött redan innan, men nu kan jag däcka i soffan vid 20-tiden. Illamåendet började för mig för typ en vecka sen då jag gick in i v7. Det kommer och går hela dagen, men värst på em/kväll.
    Jag var också det i början sedan gick det över ett tag men är tillbaka nu igen. Sambon klagar också här hemma, man är ju "tråkig" som vill lägga sig innan 3-åringen ;) 

Är också i v. 7 eller (6+2)  
  • AlexandraViberg

Ojoj! Jäkla piller? :P

Nä inte jag heller egentligen men det är det eller kräkas hela dagarna och fortsätta se videos som min dotter spelat in på iphonen där hon säger att mamma bara är sjuk och ligger och sover eller kräks hela dagarna. Stackars lilla tjej :(

Men hade jag kunnat välja hade jag varit utan såklart, så känner nog alla :(

Bara några veckor kvar förhoppningsvis!
    Hoppas på morgonillamående imorgon, mycket lindrigare än kvällsillamåendet av någon anledning? :S

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~