Acantha skrev 2012-11-05 08:27:13 följande:
Har också känningar av mina snitt, det drar och sliter och känns svullet, men jag är inte alls orolig för att det ska brista. Självklart är huden mindre elastisk där och därför känns det obehagligt, men snart lyfter sig barnen över snittet och då lär det inte känns så mycket tror jag. Samtidigt finns det ju risk att det finns sammanväxningar i området och det lär ju göra ont om de brister.
Jag gjorde akut ks med sonen då han låg i oupptäckt säte och sedan även ett buksnitt när de misstänkte x. Har desstuom gjort en gbp, vilket har gjort att jag har en massa sammnväxtningar i magen, så det ska bli kul att känna hur det känns när barnen växer (ironisk).
Jag fick också akutsnitt med sonen och funderar/oroar mig för om jag överhuvudtaget kan föda normalt. Skulle gärna testa men jag tror inte min kropp klarar av att föda naturligt. Orsaken till akutsnittet var; stort barn, inga krystvärkar samt trångt bäcken (han kunde inte komma ner). Ska i samband med BM NOGA övervaka så bebisen inte är stor när det närmar sig (sambo lång, jag kort tror de kan vara anledning till stora barn) I vecka 35 ska jag be att få göra en viktskattning och kanske planera in snitt då i samråd med läkare.
Kan det vara så att snittärret pricker upp när man expanderar? Fyyyy vad läskigt isåfall