Blåbärssaft skrev 2012-11-05 16:17:50 följande:
Jag fick också akutsnitt med sonen och funderar/oroar mig för om jag överhuvudtaget kan föda normalt. Skulle gärna testa men jag tror inte min kropp klarar av att föda naturligt. Orsaken till akutsnittet var; stort barn, inga krystvärkar samt trångt bäcken (han kunde inte komma ner). Ska i samband med BM NOGA övervaka så bebisen inte är stor när det närmar sig (sambo lång, jag kort tror de kan vara anledning till stora barn) I vecka 35 ska jag be att få göra en viktskattning och kanske planera in snitt då i samråd med läkare.
Kan det vara så att snittärret pricker upp när man expanderar? Fyyyy vad läskigt isåfall
Livmodern blir mindre elastisg vid snittet, därför får man inte föda vagnialt om man har gjort två eller om det är tre snitt tidigare.
Har bara ett snitt i livmodern, men två i huden, fast mitt ärr är jätte fint, och i vanliga fall har jag inte problem med det.
Jag bröt svanskotan med sonen och kan därför bli tvingad till snitt, men jag hoppas jag får föda tvillingarna normalt, var så besviken sist. Hade gjort allt jobb, fullt öppen med krystvärkar och så blir det snitt. Men, BM & läkare bestämmer, samt hur barnen lägger sig när det är dags.