• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Blåbärssaft
    melikey0u skrev 2012-11-05 15:15:35 följande:
    Okey tack för svar :)
    Jag är nyss fyllda 33 år och tänker göra det. Gjorde det även när jag väntade sonen var då 28 år. 
  • Pellefanten

Hos oss blir alla erbjudna kub/nupp. Så den här gången ska vi göra det. Förra gången gjorde vi det inte.

• kolbodatjej

Hej allihopa! Blödningen har verkart sluta och ingen värre smärta... Har fått in bokat ul till onsdag morgon...vet någon om man kan få blödning av att lyfta tungt och ev om man är snittad också sen innan? Om det kan påverka det hela?

• Träz

Här har jag och äldsta dottern legat i magsjuka sen igår natt..! Kräks
    Har missat en hel del här i tråden ser jag.. Har inte orkat läsa ikapp allt än...

Vi blir inte heller erbjudna KUB, och det är inget vi ska göra privat heller...
    På torsdag ska vi på VUL, och jag längtar som en tok.. En sån där skräckblandad förtjusning...!  

• ThereseJohansson

Någon mer än jag som drömmer en massa?? I natt har jag drömt att mannen var bortrest men jag tog mig till förlossningen...vi hade varken köpt vagn eller babyskydd till bilen så jag fick gå och bära bebisen hem i 2mil! Helt sjukt vad man kan drömma :)

• Blåbärssaft

Träz- fy för magsjuka! Hoppas ni får vara friska nu!

• Acantha
    Blåbärssaft skrev 2012-11-05 16:17:50 följande:
    Jag fick också akutsnitt med sonen och funderar/oroar mig för om jag överhuvudtaget kan föda normalt. Skulle gärna testa men jag tror inte min kropp klarar av att föda naturligt. Orsaken till akutsnittet var; stort barn, inga krystvärkar samt trångt bäcken (han kunde inte komma ner). Ska i samband med BM NOGA övervaka så bebisen inte är stor när det närmar sig (sambo lång, jag kort tror de kan vara anledning till stora barn) I vecka 35 ska jag be att få göra en viktskattning och kanske planera in snitt då i samråd med läkare.

Kan det vara så att snittärret pricker upp när man expanderar? Fyyyy vad läskigt isåfall Förvånad 
    Livmodern blir mindre elastisg vid snittet, därför får man inte föda vagnialt om man har gjort två eller om det är tre snitt tidigare.

Har bara ett snitt i livmodern, men två i huden, fast mitt ärr är jätte fint, och i vanliga fall har jag inte problem med det.

Jag bröt svanskotan med sonen och kan därför bli tvingad till snitt, men jag hoppas jag får föda tvillingarna normalt, var så besviken sist. Hade gjort allt jobb, fullt öppen med krystvärkar och så blir det snitt. Men, BM & läkare bestämmer, samt hur barnen lägger sig när det är dags.   
  • Sagolina

Vi kommer också delta i screening för kromosomavvikelser, som det så fint heter i Finland. Är bara 23år, men eftersom de i samband med MAt i somrast såg en rejäl nacksvullnad så vill jag få kollat att allting verkar ok!

• Acantha

Kub är inget alternativ vid duplex, då blodprovet blir fel när där är två. Men vi gjorde Nupp med sonen och ska göra det nu också. Mest för att jag vill se dem nu och inte vänta till Rul. Fast samtidigt så fyller jag ju 37 snart, så jag borde nog göra det oavsett. FVP, kommer jag enbart göra om Nupp visar nått.

• AlexandraViberg

Acantha: Det är olika i olika landsting hur många KS de anser att man får göra innan man inte får föda vaginalt längre. Här är det två. Därav mina problem att välja hur jag ska göra eftersom jag haft så mycket problem med mitt snitt och har fått för mig att det kommer att spricka vid värkarna. :/

Tråkigt att du inte fick föda som du ville, vissa har svårt att komma över det och känner sig berövade på upplevelsen, så jag hoppas du får som du vill nu! :)

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~