• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • 1000

Uppe me tuppen för att hinna stävja illamåendet tills jag ska t jobbet. Orkar inte va hemma o glo en enda dag till.....

V 6+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • KarinF
    AlexandraViberg skrev 2012-11-05 01:33:51 följande:
    Jag är lite rädd men inte för smärtan eller så utan för att mitt ks snitt har strulat sen dag ett! (Fortfarande ingen känsel där) Därför är jag bara rädd att snittet ska spricka under värkarbetet! Kan hända dåliga snitt... Så funderar på ett till ks men ogillar att man blir liggandes så länge efter så vet inte alls.. Jag och bm bestämde iaf att jag skulle känna efter hur snittet känns medan livmodern växer, gör det ont under tiden kan det kanske vara bra med ks. Men då får jag aldrig föda vanligt och det vill jag ändå uppleva. Men jag dör ju inte om jag inte får det, men vore ändå häftigt! Jobbigt läge med andra ord..

När blev du snittad? Jag gjorde ks i februari och är också lite orolig att det ska spricka i slutet av graviditeten eller vid förlossningen. Har inte heller någon känsel på och runt själva snittet. Tycker att det spänner och drar där nu när livmodern växer. Vill också uppleva en vanlig förlossning, hoppas jag får det. Men bedömmer läkarna att snitt är det bästa, så får det väl bli så.
  • Madelen21

här är en som har hjärtklappning värre....

ska ringa min chef å berätta snart å jag är skitnervös :/ 

• KarinF
    Madelen21 skrev 2012-11-05 08:00:01 följande:
    här är en som har hjärtklappning värre.... ska ringa min chef å berätta snart å jag är skitnervös :/ 

Lycka till! Det kommer att gå bra! :) Själv väntar jag ett tag till. Ska ju ändå vara föräldraledig till i mars, så jag väntar nog med att berätta till efter nyår.
  • Madelen21

puh avklarat å hon sa inget spec med det..

jag ville bara förklara att jag inte mår så bra just nu och anledningen till varför.. så nu vet hon å det känns skönt...

ska strax promenera 2 km till dagis mä dottern sen måste jag på ica å köpa glass mm så jag kan äta.

tog postafen igår å måste hem å tippa omkull sen. 

• Acantha
    kolbodatjej skrev 2012-11-05 05:09:57 följande:
    Blöder än upptäckte jag nu... Känns som de e mf på g :(
    Åk in akut och undersök det! Styrkekramar!
  • Acantha

Har också känningar av mina snitt, det drar och sliter och känns svullet, men jag är inte alls orolig för att det ska brista. Självklart är huden mindre elastisk där och därför känns det obehagligt, men snart lyfter sig barnen över snittet och då lär det inte känns så mycket tror jag. Samtidigt finns det ju risk att det finns sammanväxningar i området och det lär ju göra ont om de brister.

Jag gjorde akut ks med sonen då han låg i oupptäckt säte och sedan även ett buksnitt när de misstänkte x. Har desstuom gjort en gbp, vilket har gjort att jag har en massa sammnväxtningar i magen, så det ska bli kul att känna hur det känns när barnen växer (ironisk).

v.8+3, BF 130614, twins
  • sanmal

Imorgon får jag min dom! Då ska jag in på kontroll för att se om det blev/blir ett missfall även denna gång. Fy attans vad jag är nervös!

• Baby Lei
    kolbodatjej skrev 2012-11-05 05:09:57 följande:
    Blöder än upptäckte jag nu... Känns som de e mf på g :(

Åk in akut och kolla upp det tycker jag. Det är ju tortyr att behöva gå sådär och oroa sig. Hoppas att det bara är en ofarlig blödning och att det pickar ett litet hjärta därinne!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~