AlexandraViberg skrev 2012-11-05 01:33:51 följande:
Jag är lite rädd men inte för smärtan eller så utan för att mitt ks snitt har strulat sen dag ett! (Fortfarande ingen känsel där) Därför är jag bara rädd att snittet ska spricka under värkarbetet! Kan hända dåliga snitt... Så funderar på ett till ks men ogillar att man blir liggandes så länge efter så vet inte alls.. Jag och bm bestämde iaf att jag skulle känna efter hur snittet känns medan livmodern växer, gör det ont under tiden kan det kanske vara bra med ks. Men då får jag aldrig föda vanligt och det vill jag ändå uppleva. Men jag dör ju inte om jag inte får det, men vore ändå häftigt! Jobbigt läge med andra ord..
När blev du snittad? Jag gjorde ks i februari och är också lite orolig att det ska spricka i slutet av graviditeten eller vid förlossningen. Har inte heller någon känsel på och runt själva snittet. Tycker att det spänner och drar där nu när livmodern växer. Vill också uppleva en vanlig förlossning, hoppas jag får det. Men bedömmer läkarna att snitt är det bästa, så får det väl bli så.