• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    tantS skrev 2012-11-05 11:09:22 följande:
    VUL idag! Lilla bebisen sprattlade och hade sig så både doktorn och vi började skratta.  Vilken känsla! :D :D :D Bild i bildtråden! 

Åh vad härligt!! Grattis!
  • sanmal

Baby Lei; ja, det känns skitjobbigt! Jag bör vara i v 7. Har egentligen bara blött i fredags och pyttelite i lördags. Men det känns ju ändå inte som att det bådar gott trots att det är så lite blödningar. Men vi får väl se. Jag vill så himla gärna att det ska gå vägen denna gång, jag vill ju ha bebis!!

• Zora
    Baby Lei skrev 2012-11-05 11:50:51 följande:
    Vilket jobbigt besked. Nu när du borde få fokusera på helt annat än jobb-oro! Hoppas att det löser sig. Antingen att du får vara kvar, eller att du snabbt hittar ett annat jobb där du trivs mycket bättre.
    Inom vilken bransch jobbar du? Är det svårt att hitta något annat? 

Jag jobbar just nu inom byggbranchen kan man kanske säga. På järnväg. Just inom den här delen är det just nu tydligen ont om jobb (brukar visst vara så framåt vinterhalvåret) och eftersom jag jobbar på en liten firma har dom förmodligen inte råd att ha kvar så mycket folk.

Finns andra delar jag kan söka jobb inom, men jag vill helst hitta nåt där jag slipper ligga borta (vilket jag gör hela tiden nu, är hemma 1,5-2 dagar i veckan...) och det är inte så lätt. Funderar på att försöka hitta nåt annat, tillfälligt, behöver ju inte vara inom mitt område. Men det bästa hade ju varit en anställning som har med min utbildning att göra och att det är något mer stadigt, så jag har nåt att komma tillbaka till efter föräldraledigheten. 
  • Baby Lei
    sanmal skrev 2012-11-05 12:14:39 följande:
    Baby Lei; ja, det känns skitjobbigt! Jag bör vara i v 7. Har egentligen bara blött i fredags och pyttelite i lördags. Men det känns ju ändå inte som att det bådar gott trots att det är så lite blödningar. Men vi får väl se. Jag vill så himla gärna att det ska gå vägen denna gång, jag vill ju ha bebis!!
    Ja, såklart! Hoppas hoppas att det går vägen! Kom ihåg att det är jättevanligt med blödningar i friska graviditeter! Det behöver absolut inte vara någon fara!
    Jag tänker på dig i morgon.

• Acantha
    kluckis skrev 2012-11-05 11:16:35 följande:
    Ja fy :S Hoppas det inte ska vara såhär över 200dagar till!
    Verkligen inte! Har iofs en mage som inte vill riktigt heller, kanske kan ha med det att göra också.
  • sanmal

Baby Lei; ja, jag vet. Men det är inte lätt att tänka positiva tankar heller, allt man förknippar det här med är ju såklart hur det gick sist. Även om jag veeeet så himla väl att det inte behöver betyda slutet. Jag uppdaterar imorgon om resultatet...

• Baby Lei
    Zora skrev 2012-11-05 12:21:07 följande:

Jag jobbar just nu inom byggbranchen kan man kanske säga. På järnväg. Just inom den här delen är det just nu tydligen ont om jobb (brukar visst vara så framåt vinterhalvåret) och eftersom jag jobbar på en liten firma har dom förmodligen inte råd att ha kvar så mycket folk.

Finns andra delar jag kan söka jobb inom, men jag vill helst hitta nåt där jag slipper ligga borta (vilket jag gör hela tiden nu, är hemma 1,5-2 dagar i veckan...) och det är inte så lätt. Funderar på att försöka hitta nåt annat, tillfälligt, behöver ju inte vara inom mitt område. Men det bästa hade ju varit en anställning som har med min utbildning att göra och att det är något mer stadigt, så jag har nåt att komma tillbaka till efter föräldraledigheten. 

Vad tufft att resa så  mycket när du är gravid! Och jag förstår att det inte är ett optimalt jobb när du sen kommer tillbaka från din mammaledighet.
  • Zora
    melikey0u skrev 2012-11-05 14:05:29 följande:
    Jag å killen bestämde oss för att INTE göra kub tkr ni det är dumt har ni alla gjort de?
    Jag tycker inte det är dumt. Det måste man ju känna själv vad man tycker är bäst. För oss känns det bäst att göra det. Jag är 34 och risken är ju större i min ålder (vet iof inte hur gammal du är), vi vill gärna veta. Hade jag varit 35 hade jag fått det gratis, men nu får jag göra det privat istället.
  • Solrosan
    tantS skrev 2012-11-05 11:09:22 följande:
    VUL idag! Lilla bebisen sprattlade och hade sig så både doktorn och vi började skratta.  Vilken känsla! :D :D :D Bild i bildtråden! 

Va härligt! Längtar till mitt VUL!!
  • Baby Lei
    melikey0u skrev 2012-11-05 14:23:14 följande:
    Fyller 25 i år och killen med :)

Jag hade nog inte heller gjort det om jag var 25. Men jag är 38.
    För mig är det iochförsig inte Downs som är den stora andlendningen till att kolla utan de andra trisomierna de testar för samtidigt som är mycket mycket  värre.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~