• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • 1000
    Natan skrev 2012-11-05 22:01:06 följande:
    Vi kommer inte göra kubtest. Jag är 28 år. Jag tycker inte man behöver göra det om man är under 30 år, frisk och inte har någon anledning till det. Jag själv funderar på att lämna tråden ett tag för jag blir stressad och orolig när folk skriver om MF och MA och det får mig att tänka en massa onödiga och hemska tankar om mig själv och barnet. Jag hoppas att ingen tar illa upp angående det jag skriver för det är inte meningen att någon ska känna så. Jag skriver bara hur jag känner inombords och det kanske är fler än jag som känner så?

Mm. Förstår ju att det är en stor oro för det och att det kan va skönt att skriva av sig, men jag blir oxo lite stressad av det. Hade inte ens tänkt i de banorna innan jag börja läsa på FL. Så jag har minskat läsandet här och försöker scanna av inlägg som handlar om sånt som inte nojar upp mig i onödan. 😊
    V 7+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Madelen21

mysmamman2: jag går också in i v 9 idag :) hur mår du?
    jag mår sisådär... illa av å till :( 

• Sandraa L
    1000 skrev 2012-11-06 07:38:07 följande:

Mm. Förstår ju att det är en stor oro för det och att det kan va skönt att skriva av sig, men jag blir oxo lite stressad av det. Hade inte ens tänkt i de banorna innan jag börja läsa på FL. Så jag har minskat läsandet här och försöker scanna av inlägg som handlar om sånt som inte nojar upp mig i onödan. 😊
    Då är vi tre, även fast jag förstår att man behöver dela sina tankar och det är jobbigt får jag lite små panik. det samma gällde KUB har aldrig ens tänkt tanken innan flera här tog upp det och att det minsann fanns risker osv. trots att man är ung något som gör att det vänder sig i magen av oro och frågetecken om man ska eller inte, men efter att ha pratat med många som säger nej och min magkänsla säger detsamma blir det inget. Har aldrig ens tänkt tanken på ett sjukt barn och RUL är det viktigaste för mig. Det finns värre saker än downs syndrom även fast jag önskar oss ett friskt barn så tänker jag inte gå runt och oroa mig över att det "kan" vara sjukt... 
  • Baby Lei

Tråkigt att några lämnar tråden, men ett tips till er som inte vill läsa om dem som oroar sig för blödningar eller får missfall kan vara att ta en paus och komma tillbaka om fem-sex veckor. Rent statistiskt kommer missfallsrisken ha minskat enormt och fokuset kommer skifta mot andra saker. Men visst är resan mot ett barn kantad av både glädje, oro och förväntan. Nu behöver de som blöder extra stöd, samtidigt som vi mår illa, funderar på namn och barnrum. Sen kommer tankar om ultraljud, sparkar eller inga sparkar, bebidkläder, barnvagn, föräldrarollen, förlossningen osv osv. Det blir en spännande resa och vi kommer alla oroa oss för olika saker. Men också glädja oss såklart! Jag ser fram emot att dela den här resan med er andra härinne. Både i lyckliga och oroliga stunder!

• Meoow

Igår var vi på inskrivningen, alla prover såg bra ut hittills :) Bokat tid för första ul om tre veckor, ytterligare ett ul i januari samt ett tredje besök hos bm i slutet av februari. Längtar så mycket efter att (förhoppningsvis) få se liten snart <3

Vi bestämde oss också för att göra kub, främst för de andra trisomiernas skull även om risken är väldigt liten. Sen får vi ju se vad som händer!

• KarinF

Var på VUL idag, v.7+3. Det var inte bara ett foster och ett hjärta som tickade, utan TVÅ!! Tvåäggstvillingar som det ser ut. Är fortfarande i chocktillstånd, men jätteglad såklart!

• Ung Mamma 91
    KarinF skrev 2012-11-06 12:54:18 följande:
    Var på VUL idag, v.7+3. Det var inte bara ett foster och ett hjärta som tickade, utan TVÅ!! Tvåäggstvillingar som det ser ut. Är fortfarande i chocktillstånd, men jätteglad såklart!
    :o grattis! :D
  • Acantha
    KarinF skrev 2012-11-06 12:54:18 följande:
    Välkommen i klubben! Visst är det chockande!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~