• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Acantha
    AlexandraViberg skrev 2012-11-05 17:44:30 följande:
    Acantha: Det är olika i olika landsting hur många KS de anser att man får göra innan man inte får föda vaginalt längre. Här är det två. Därav mina problem att välja hur jag ska göra eftersom jag haft så mycket problem med mitt snitt och har fått för mig att det kommer att spricka vid värkarna. :/

Tråkigt att du inte fick föda som du ville, vissa har svårt att komma över det och känner sig berövade på upplevelsen, så jag hoppas du får som du vill nu! :)
    Kan förstå rädslan och hade den i början när vi försökte få syskon. Men nu är det så gammalt, så jag tror knappt det har någon betydelse längre. Dessutom har jag inte haft några problem med det. På BB tittade de förundrat på mig och frågade om jag inte hade ont, men nej, det gjorde inte ont. Däremot så gjorde buksnittet två år senare sjuktont, och att inte kunna bära sonen och vara orolig när man hade honom i famnen var jobbigt.

Ja, jag hade gått från att vara rädd för förlossningen till att se fram emot den och allt gick så lätt. När BM på förlossningen sa att hon satte fingret i en rumpeskåra när hon undersökte mig, gick luften ur mig. Även om jag hade anat, så var min BM på MVC  så säkre på att han låg rätt.  
  • AlexandraViberg
    Acantha skrev 2012-11-05 17:50:48 följande:
    Kan förstå rädslan och hade den i början när vi försökte få syskon. Men nu är det så gammalt, så jag tror knappt det har någon betydelse längre. Dessutom har jag inte haft några problem med det. På BB tittade de förundrat på mig och frågade om jag inte hade ont, men nej, det gjorde inte ont. Däremot så gjorde buksnittet två år senare sjuktont, och att inte kunna bära sonen och vara orolig när man hade honom i famnen var jobbigt.

Ja, jag hade gått från att vara rädd för förlossningen till att se fram emot den och allt gick så lätt. När BM på förlossningen sa att hon satte fingret i en rumpeskåra när hon undersökte mig, gick luften ur mig. Även om jag hade anat, så var min BM på MVC  så säkre på att han låg rätt.  
    Nä, dottern är 6 år.. men har fortfarande ont i snittet när jag gör situps eller nyser hårt osv.. känns inte bra, men vi skulle hålla koll under graviditeten och om det var så att snittet gör ont när livmodern växer så kunde vi prata ks igen men samtidigt så vill jag ju föda vanligt och vill inte vara handikappad så länge som man faktiskt blir av ks. Man kan ju inte leva normalt på en månad ungefär och tar jag ett till ks nu så får jag inte föda vanligt sen.. jobbigt läge. Är inte rädd alls för smärtan av själva förlossningen, bara detta med snittet.

Dottern låg i sätes och fotbjudning, lyckligtvis så upptäckte BM detta på rutinkoll på MVC i v.36. Hon var oruckbar så blev planerat ks, kände mig en stund berövad på förlossningen men vände snabbt om tanken..

Åh, förstår att det måste känts lite hopplöst då! Blev akut snitt då antar jag? Man måste känna sig ganska utlämnad då, bara att hänga med liksom..
    Det ska nog gå bra denna gång! :)
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Ung Mamma 91

hoppas någon kan hjälpa mig för jag vet inte vad jag ska göra. Jag har vart till gyn och vårdcentral och har träffat 4 läkare och ingen kan hjälpa mig. Har ont i magen helatiden och misstänker själv urinvägsinfektion. Men jag vet inte. Jag får ju ingen hjälp!!!!

Började med att jag fick smärtor i magen. Gick till läkaren som sedan skickade en remiss till gyn. Dom hittade inte någonstans något fel på mig. CRP 24. Men det kan ju vara förhöjt pga graviditeten. Dom tog urinprov och där visade det sig att jag har 4+ i vita blodkroppar. Vet inte om någon förstår sig på detta. Men jag har varit mycket sjuk så jag vet lite. Men jag försår inte att jag kan ha så här ont och ingen hjälper mig!! Barnet lever än så länge. Det känner jag. Men jag börjar tappa hopp. Vad som helst kan ju hända. Är så orolig. Är nu i vecka 10 imorgon. :( 

Någon som har erfarenhet ? 

• Natan

Vi kommer inte göra kubtest. Jag är 28 år. Jag tycker inte man behöver göra det om man är under 30 år, frisk och inte har någon anledning till det.

Jag själv funderar på att lämna tråden ett tag för jag blir stressad och orolig när folk skriver om MF och MA och det får mig att tänka en massa onödiga och hemska tankar om mig själv och barnet. Jag hoppas att ingen tar illa upp angående det jag skriver för det är inte meningen att någon ska känna så. Jag skriver bara hur jag känner inombords och det kanske är fler än jag som känner så?

• Tessss
    Natan skrev 2012-11-05 22:01:06 följande:
    Vi kommer inte göra kubtest. Jag är 28 år. Jag tycker inte man behöver göra det om man är under 30 år, frisk och inte har någon anledning till det.

Jag själv funderar på att lämna tråden ett tag för jag blir stressad och orolig när folk skriver om MF och MA och det får mig att tänka en massa onödiga och hemska tankar om mig själv och barnet. Jag hoppas att ingen tar illa upp angående det jag skriver för det är inte meningen att någon ska känna så. Jag skriver bara hur jag känner inombords och det kanske är fler än jag som känner så?
    Jag känner absolut igen mig. Jag hade egentligen lovat mig själv att lämna FL när jag plussat just för att inte smittas av andras stress och oro. Men jag känner än så länge att jag kan hålla en viss distans och inte "bry mig för mycket". Men om du känner att det hela påverkar dig så tycker jag absolut att en paus skulle passa. Välkommen tillbaka när du känner dig redo
    Gravid med första barnet! BF 18 juni 2013 ♥
  • Natan

Tessss: vad skönt å höra att man inte är ensam :) tack så mycket!

• vigillarmtb

Natan, jag känner exakt som du! Och lämnar därmed också tråden, lycka till alla blivande mammor!!

• Vicke

Skriver sällan i tråden men tittar in ett par gånger om dagen :). Men idag är jag arg, åkte in till gynakuten eftersom jag har ont i magen och haft små blödningar. Jag blir orolig och mår riktigt dåligt över det. Men jag fick inte ens träffa en läkare, inte ta prover eller någonting. Sjuksköterskan jag träffade var stram å bitchig. Kände mej så fruktansvärt ivägen och dum! Fick vackert åka hem igen med min oro i god tro att det är bra som dom säger utan någon koll... Ledsen, arg och besviken är jag nu :(..

Ida 051005, Noah 070716 & mini bf juni 2013
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~