• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • KarinF
    Acantha skrev 2012-11-06 13:14:11 följande:
    Välkommen i klubben! Visst är det chockande!

Ja, jag hade ju inte ens tänkt tanken. Chansen till tvillingar är väl ändå ganska liten!? Vilken vecka är du i? Kunde de se om det var tvåäggs- eller enäggstvillingar? Läkaren sa att skiljeväggen var så pass tjock, att hon nästan helt säkert kunde säga att det var tvåäggstvillingar.
  • Baby Lei
    KarinF skrev 2012-11-06 12:54:18 följande:
    Var på VUL idag, v.7+3. Det var inte bara ett foster och ett hjärta som tickade, utan TVÅ!! Tvåäggstvillingar som det ser ut. Är fortfarande i chocktillstånd, men jätteglad såklart!
    Wow vad häftigt!! Grattis!
  • Baby Lei

Åh, jag skulle jättegärna vilja ha tvillingar! :) Men det finns inte i släkten på någon sida. Och de sätter ju helst bara in ett embryo vid IVF också.

• Baby Lei
    Pellefanten skrev 2012-11-06 13:40:42 följande:
    Jag vill verkligen inte ha tvillingar, är jätte orolig för det :(

Har du det i familjen? Annars är nog risken extremt liten.
  • KarinF

Jag har inte tvillingar i familjen, inte ens långt bak i släktledet. Så chansen kan ju inte ha varit särskilt stor. Bara att hoppas att båda tvillingarna klarar sig till v12 nu. Blir intressant att se på nästa VUL den 4/12.

• Hjärtat3

Jag har tvillingar både på min farfars och min morfars sida plus att jag är själv är tvåäggstvilling, så jag är hur nojjig som helst!

• Isa82
    KarinF skrev 2012-11-06 12:54:18 följande:
    Var på VUL idag, v.7+3. Det var inte bara ett foster och ett hjärta som tickade, utan TVÅ!! Tvåäggstvillingar som det ser ut. Är fortfarande i chocktillstånd, men jätteglad såklart!

Så jäkla häftigt! Jag hade oxå varit i chock.

Själv har jag en av mina sämsta dagar, mår super illa och skall jobba i natt. Vet inte hur detta skall gå, känns som jag får åka dit och testa. Trodde illamåendet skulle lugna sig lite nu när magen är igång men näpp. Vill inte riktigt säga något på jobbet än, men vad gör man. 

Ang att vissa tycker det är jobbigt att några oroar sig för MF/MA och att de blöder m.m så får ni jättegärna fortsätta skriva. Jag ser denna tråden som en ventil där man pratar högt och lågt om allting som är både positivt och negativt. Nu i början så har man inte talat om för så många i sin omgivning och behöver mer stöd här igenom. Det känns viktigt att vi här har en öppen dialog. Därför tycker jag det var bra att man tar en paus om man inte vill läsa om dessa sakerna just nu och komma tillbaka senare.

Så till er som tar en paus säger jag, på återseende Solig
  • AlexandraViberg

Maken är/var tvilling. Vanishing twin syndrome.. Makens pappa är tvilling och min mormor var ( hennes tvilling dog väldigt liten) och min pappas yngsta barn är tvillingar och jag vill inte ha tvillingar, men det verkar vara en så det är ju bra! Var orolig redan första grav med dottern.

Men skulle nog inte dö om man fick två och tycker det är kul när det händer andra men jag tar gärna barnen en och en :P

• AlexandraViberg

Btw.. Är väl typ 2% risk/chans att man för två. Så cirka 2% av alla här borde få tvillingar. Jag tyckte alltid det var lite fast efter mitt utomkveds (1-2% risk) så tror jag aldrig mer att det är liten risk/chans att något händer. Så att få tvillingar ser inte jag som någon omöjlighet längre :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~