• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • 1000

TantS, jo, det har jag oxo gjort!

V 7+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • jolith

Hej hej!

Jag är 30 år, och väntar mitt andra barn i juni.  Min son är 8 år så det känns lite som att det är första gången Tungan ute
    Jag mår tvärdåligt, sämre än förra gången. Hur mår ni andra?  

• Madelen21

gomorron allihop :)

idag blåser det isvindar här i kalla dalarna..
    var till dagis me min dotter i morse 2 km promenad... burr...

ska hämta kl 14 igen å då får jag nog ta på täckbyxor eller långkalsonger...

har precis gjort en jansson frestelse som är i ugnen.. blev så sugen :)

i övrigt fryser jag som en tok!!

illamåendet kommer å går...
    känner en klump i halsen :/ 

• Caroliin

Har nu varit på inskrivning :) allt såg bra ut även glukosbelastningen fast den va vidrig!
    Har fått tid till rul 3/1 kl.12.15 är det dax för ultraljud.. Hade hoppats på innan jul men får nöja mig med tre dagar efter nyår :))

• kolbodatjej

Hej alla! Här har ni en glad tös... Var på vul idag och såg en liten levande krabat... Daterade mig till 10+2 vilket stämmer nästan med mensen (10+3)... Var så kul och se den, rörde på sig en del och så... Så nu får jag ringa och boka ett nytt inskrivningssamtal igen och boka en tid för kub... Kram till er alla!

• Valborgs
    kolbodatjej skrev 2012-11-07 12:02:15 följande:
    Hej alla! Här har ni en glad tös... Var på vul idag och såg en liten levande krabat... Daterade mig till 10+2 vilket stämmer nästan med mensen (10+3)... Var så kul och se den, rörde på sig en del och så... Så nu får jag ringa och boka ett nytt inskrivningssamtal igen och boka en tid för kub... Kram till er alla!

Åh vad underbart :) Hoppas blödningarna slutar snart, så du slipper oroa dig..
  • malinhudis

Jag blir så avundsjuk på er som fått göra vul, enl min BM har de som policy att inte lyssna efter hjärtljud förrän efter v12. Och frågade om jag ville skjuta fram inskrivningen.. Herregud då kan jag lika gärna vänta på UL som görs till Kub.. :(

• Valborgs
    malinhudis skrev 2012-11-07 12:23:48 följande:
    Jag blir så avundsjuk på er som fått göra vul, enl min BM har de som policy att inte lyssna efter hjärtljud förrän efter v12. Och frågade om jag ville skjuta fram inskrivningen.. Herregud då kan jag lika gärna vänta på UL som görs till Kub.. :(

Vi har valt att betala själva, kostar 300 på privat gyn här.
    Hjärtljud var först nångång efter vecka 20, minns inte exakt. Men vet att jag var två dagar efter deras "gräns" och gick tjata mig till att få lyssna då, eftersom jag inte känt några sparkar på ett tag. Så olika det kan vara. 
  • Madelen21

andra besöket hos bm brukar vara efter ul å då brukar man få höra hjärtat vet jag.

för mig har d varit runt  v 20 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~