• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Gjorde VUL första gången då jag inte visste att sista dagen man tog cerazette räknades som senaste mensen, blev gravid direkt efter pillerstopp och ville veta ungefär hur långt gången jag var. Blev mycket lugnare efter det, så betalar gladeligen 300 för att kolla denna gång oxå.
    Om man inte gör KUB eller NUPP så är det bara RUL som görs.

Ja, efter 5 år räknas man väl som förstagångsföderska igen har jag för mig de sa till mig senast.. :)

• Mabaja

Med mina två tidigare barn så fick jag vul pga tidigare ma! Vet att jag får ett nu med IOM mf i augusti men jag ska vänta till kub- testet! Ska ju som sagt inte oroa mig denna gång- det leder inte till något gott!

• Sömntutan

Ok, det är redan efter 5 år som man räknas som omföderska. Har för mig att det var 10 år. Ni får ursäkta men det här med KUB och Nupp säger mig inte så mycket. Är det fostervattensprov eller liknande?

• Sömntutan

Säg den lycka som varar. Nu när jag var på toa var mina flytningar bruna med nån blodstrimma i.

• Mabaja

Sömntutan: kub är kombinerat ultraljud och blodprov för att få en uppskattning på risk för trisomi 13 och 18 (?) och Downs syndrom...
    Nupp är "nackuppklarning", dvs ultraljud men inget blodprov.

• Mabaja

Sömntutan: hoppas att det går bra för dig. Vi är ju några med brunt, rött, rosa redan..

• Sömntutan

Ok, ja jag vet att jag hade nått sånt när jag väntade nummer ett och det gick ju bra. Det är väl bara att vänta och se.

• Annafredrika

Jag hade också en svagt brunrosa flytning häromdagen, i lördags närmare bestämt. Det var precis så sist när de blev mf, men dy ha inte kommit nåt mer och jag har om möjligt ännu ondare i brösten. Ska på inskrivning imorgon och har ett bokat vul den 23:e pga av missfallet för 2 månader sen. Väntar nummer 6, helt otroligt! Om allt går som det är tänkt så föds detta lilla pyre hemma i början av juni.

• Annafredrika

Just det, vul i v. 8+, sen ul inför fvp i v. 13, fvp i v. 16, rul i v. 19 och sen ul i v. 35-36. Så ser ultraljudsplann ut här. Lär bli nåt mer eftersom jag arbetar på en röntgenavdelning och nu under graviditet huvudsakligen med just ultraljud :D

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~