• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • skjuter illa
    LitenOchSkeptisk skrev 2012-10-10 12:20:54 följande:
    Jag väntar första barnet och är så galet nojjig över allt som kan gå fel! Tror det beror väldigt mycket på att jag för ett par år sedan fick veta att jag inte skulle kunna få barn på egen hand, utan att det skulle krävas mediciner och IVF-behandling för att ens ha en pyttechans. Jag och sambon "visste" ju därför att det inte skulle bli nåt på naturlig väg, så vi har kört på som vanligt, utan någon förhoppning om barn och med inställningen att vi skulle behöva dra igång ett helt maskineri när vi väl kände oss mogna för att starta hela den emotionella process det skulle innebära.

Jag har oregelbunden mens, så när mensen inte behagade dyka upp i början på september var jag inte förvånad. Sen när den dröjde lite väl länge tyckte sambon att jag kanske borde göra ett gravtest, bara för säkerhets skull..
    Förstå känslan när jag satt där och stirrade på det fina plusset! Det var alldeles overkligt, jag kunde inte annat än att sitta och skaka..

Vi gjorde det på naturlig väg, bara han och jag! Nu hoppas jag så innerligt att inget går fel..
    Oj vilken solskenshistoria! Solig Hoppas allt går bra för dig!

• Mabaja

Alltså! Man är ju bra dum, inkl mig själv, att man tar ut förlusten i förtid! Tänk vilken lycka det är när det går vägen! Samtidigt är det ju en naturlig försvarsmekanism att intala sig att det inte går vägen för att skydda sig själv!

Nu tycker jag att vi lyfter våra hakor och njuter av att vi faktiskt väntar barn! Man väntar ju barn till motsatsen bevisats

• Trollbarnet
    Mamma till W skrev 2012-10-10 13:36:04 följande:
    Alltså! Man är ju bra dum, inkl mig själv, att man tar ut förlusten i förtid! Tänk vilken lycka det är när det går vägen! Samtidigt är det ju en naturlig försvarsmekanism att intala sig att det inte går vägen för att skydda sig själv!

Nu tycker jag att vi lyfter våra hakor och njuter av att vi faktiskt väntar barn! Man väntar ju barn till motsatsen bevisats
    Så sant egentligen men det känns tufft :/
  • skjuter illa

Håller med dig Mamma till W. Jag har sagt till mig själv att inte ägna missfall en tanke för nu är jag gravid. Punkt slut.

Och det är klart att man är lite orolig med jag tänker inte ge mina oroliga tankar föda eller energi för då växer de o tar över. Intalar mig istället att allt är bra, allt är normalt, allt kommer att gå bra. Tankens kraft är stor, tänk på det. Solig Och det gäller på båda hållen.

• Trollbarnet

Ja men jag kan inte hjälpa att bli förbannad..

För säg att det är ett MF på gång.. Blir så arg över att det är vi friska, sunda och bra människor som drabbas.. Vet ett ex antal gamla vänner som brukar droger och alkohol och har gjort under hela graviditeten och får friska och fina barn.. Vi som sköter oss från dag 1 får lida och det här är inte första gången som sagt det händer för mig.. Blir så ledsen över att det kan fungera så..

Hoppas verkligen att det bara är en liten brunis, ska gå och kolla snart igen, sist fick jag inget på pappret men nu kommer jag hålla stenkoll..

Det värsta är att jag har det i släkten, min mor fick massor av MF, en gång höll hon på att förblöda och blev inlagd, hon fick trots allt 3 barn men hon fick kämpa något rejält för det.. Fick MF mellan mig och min syster bland annat..

När jag fick MA, då fick jag först en mörk brunis, sen var det lugnt i någon dag och sen fick jag en mörk brunis igen och så höll det på tills jag började störtblöda.. Mina MF som jag har fått, har jag fått väldigt tidigt och har knappt haft ett riktigt stark streck. Mina tester som jag har tagit nu har varit det starkaste jag fått så trodde verkligen att det kunde gå vägen..

Ska försöka ändra inställning och hoppas att det inte kommer någonting mer..
    OM det nu är ett MF är jag då glad att jag inte ringt BM ännu för inskrivningen så jag måste ringa och boka av..

• Oreos

Jag hade också mycket blödningar min förra graviditet och har en som snart fyller tre här hemma, så tro inte det värsta än! :)

Själv har jag så svårt att tro att jag är gravid.. så jag var tvungen att ta ett test imorse. :-P Har massor kvar av testlagrets då jag trodde att bebisverkstan skulle ta lite längre tid..
    Och ja, två streck kom det fram.. Men har som ändå svårt att riktigt förstå det.

• mytol

Jag tog oxå test imorse, hade ett digitalt kvar å denna gång slog det över till 3+. Fick lite panik efter toabesöket för när ja torka efter nr två såg jag lite rosa på pappret, torkade nummer ett men inte en antydan till rosa. Ställde mig upp å titta å hela toan var knallröd. Det snurra både missfall och cancer i huvudet tills jag drog mig till minnes att vi åt ungsrostade rödbetor till middag igår, pjuh! Så nu kommer ja inte äta mer rödbetor på ett tag .

• mytol

Får man ställa en intim fråga till er andra? Har ni haft sex efter pluset? Jag törs inte för jag vet att man kan ha sköra slemhinnor å börja blöda, ofarligt, men jag vill inte våndas över tankarna om det är en blödning pga sexet eller annat. Min sambo tycker nog att ja e väldans trist i

• cindy03

Jag har inte haft sex sen plusset och det mest för att min sambo har sagt att det blir ingen sex förren efter vecka 12Förvånad och det kan ha med att göra att sist vi var gravida så fick vi missfall men jag tror inte det hade med sex att göra, bara ren otur.

men vill han ha det så så gärna för mig är lite trött på allt sexande efter alla försökFlört

men ärligt talat så tror jag inte han kommer kunna hålla sigSkrattande 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~