• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan

Funderar på att söka upp en privat BM mottagning då jag inte blev speciellt förtjust i landstingets BM. Dock bor jag på en ganska liten ort och måste då sitta och åka till stan. Men va fan, spelar roll.

• skjuter illa

Vecka 6 (5+0) idag!! Glad
    Mår fortfarande helt ok. Kan känna ett litet illamående om det går för långt mellan målen. Det drar o stramar o växer i de nedre regionerna. Har nästan inte ont i tuttarna alls. Förra gången hade jag så ont att jag ville avlägsna dom från kroppen. Gaaaaah!! Inte har jag blivit så trött heller. Det kanske kommer.

Hur mår ni andra idag?

• Mabaja

Ja du här lyser symptomen med sin frånvaro. Enda tecken jag har är frånvaro av mens. Ska köpa hem test idag för att se om det går framåt (starkare test)... Tror ju på mf just för att jag inte har några symptom.

• skjuter illa

Men hur långt gången ska du vara? Kan ju hända att det inte satt igång ordentligt än. Kan oxå oroa mig för att jag till ex inte har så ont i brösten. Men läser jag äldre anteckningar så hade jag som mest symtom förra gången runt vecka 7-8 så det kommer väl fler o fler efter hand.

Jag håller iaf tummarna för att det inte är mf!

• AlexandraViberg

Jag får vul pga att förra grav var Utomkvedshavandeskap som satt i äggledaren. Känner mig som en tickande bomb. Vem vet, fostret kanske sitter i min enda äggledare just nu och vill spräcka den när som helst.. NERVÖS! Men bara två dagar kvar nu till koll!

• Annafredrika

Du rapporterar väl Alexandra? Håller tummarna att allt är bra och att ni får se ett tickande litet hjärta!

• Mrsblonde

MammatillW: har inte heller några symtom förutom växtvärk magen. Inga ömmande bröst eller illamående men vi är ju ganska tidiga fortfarande. Konstigt att man längtat till symtom som man inte vill ha, men de bekräftar ju:) kommer nog gå bra, lycka till för oss!:)

• mysmamman2

Jag gick in i v 5 (tror jag) igår och har halvömma bröst, känt av illamående 2 ggr, trött är bara förnamnet, spänner och känner mig tjock i magen får knäpppa upp byxorna, hungrig och ett himla humör med ett tålamod och stubin på 1 mm!!

• LitenOchSkeptisk
    Valborgs skrev 2012-10-10 07:01:29 följande:
    Ja, det är verkligen helt otroligt att det ens tar sig. Har ni sett dokumentären The great sperm race? Den gick på svt för något år sen och jag missade den tyvärr, blev så glad när jag hittade den på youtube.

Jag har redan fått tider hos BM, ringde för att fråga om babysim i bubbelpool och satte upp tider samtidigt :) Hälsosamtal 18 okt och inskrivning 19 nov. Bokat VUL på privat mottagning oxå, kunde koppla av på ett annat sätt senaste grav när jag sett hjärtat slå och sen blir det nupp i v 12-13 oxå. Lite skillnad från när jag väntade stora tjejen, då var det bara RUL omkring v 20
    Tack för tipset!! Måste genast in på youtube och kolla den :)
  • AlexandraViberg
    Annafredrika skrev 2012-10-10 11:01:31 följande:
    Du rapporterar väl Alexandra? Håller tummarna att allt är bra och att ni får se ett tickande litet hjärta!
    Jag rapporterar givetvis! De var skeptiska till att se hjärtat eftersom det enligt beräkningar ska börja slå samma dag som vi ska dit! :) 5+4 då.
    Men nästa fredag ska vi till vår fertilitetsläkare på vul också, då är vi i 6+4. Så då ska fasen lill hjärtat slå om den visar sig sitta rätt på fredag.

Jag är fram och tillbaka med vad jag tror, ena stunden är jag övertygad om att den sitter rätt men sen så känner jag "nej, den sitter i äggledaren" men nu har jag bestämt att förbereda mig på att den sitter fel, så man inte kollapsar fullständigt. Och allt annat tar jag som en fantastisk bonus och mirakel! :)

Håll alla tummar ni kan på fredag! :)
    Hör jag inte av mig innan kl 16 (ska dit 10) så satt den garanterat fel, så ni vet! :)
    + efter 16 månader och ett X! Dotter - 07
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~