• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

vi kommer nog också kolla kön. dottern önskar sig en lillasyster så vi får se :)

• Valborgs

Spelar ingen roll för vår del heller om det är pojk eller flicka, blir glad vilket som. Sen hade det varit kul med en pojk eftersom vi har två tjejer, fast samtidigt bekvämt med en tjej till :)

Vill nog egentligen bara testa på hur det är att veta könet innan, även att det har varit väldigt spännande att spara det till förlossningen :) får se hur vi gör :) Är ju ett tag till dess och man ska komma dit först.. Känns konstigt att det kanske är sista gången jag är gravid, försöker njuta så gott jag kan iaf :)

• Sömntutan
    Valborgs skrev 2012-10-10 17:52:15 följande:
    Spelar ingen roll för vår del heller om det är pojk eller flicka, blir glad vilket som. Sen hade det varit kul med en pojk eftersom vi har två tjejer, fast samtidigt bekvämt med en tjej till :)

Vill nog egentligen bara testa på hur det är att veta könet innan, även att det har varit väldigt spännande att spara det till förlossningen :) får se hur vi gör :) Är ju ett tag till dess och man ska komma dit först.. Känns konstigt att det kanske är sista gången jag är gravid, försöker njuta så gott jag kan iaf :)
    Jo det är samma här, efter detta barn blir det inga fler. För mig blir det nästan som att vara gravid för första gången igen då det var nästan 8 år sedan jag var gravid sist. Kommer bli en stor omställning det här, men en härlig sådan. Nu håller vi bara tummar och tår att vi kommer dit och inget jobbigt händer på vägen.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Mabaja

Jag lovade min man att han får bestämma könkoll den här gången. Vi var båda överens med första barnet att inte kolla, med andra ville inte jag men min man... Jag fick min vilja igenom om jag lovade att han får bestämma vid en trea...

I söndags sa han att han inte vet om han vill veta! :)

• LitenOchSkeptisk

Vi är överens om att vi vill veta kön :) Det är lite konstigt, för jag har alltid trott att jag inte skulle vilja veta, utan bli glatt överraskad när det väl är dags.. Men nu kan jag knappt hålla mig tills jag får veta vad det är vi har därinne :)

Vi var på VUL igår och fick se ett litet hjärta slå.. Det var så himla skönt att se att allt är okej just nu åtminstone!

• kolbodatjej

Litenochskeptisk- vilken vecka är du i?
    Ska själv på vul på tisdag...längtar och hoppas att få se ett hjärta slå...:)

• AlexandraViberg

Ja jag var gravid för 6 år sedan! Kan säga att jag inte alls minns mycket överhuvudtaget! :/

Litenochskeptisk: Ja jag undrar också vilken vecka du var i och dag ;)

Vi kommer kolla även mycket för att det blir mer konkret när man berättar för dottern om hon får veta vad det är i och så känner vi att ja det hade ju varit mysigt med en pojke eftersom vi har en tjej här fast maken var ju inte med när hon var riktigt liten så det spelar ingen roll alls, är glad bara det har funkat till slut och att den får vara frisk :)

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Valborgs

Vad underbart litenochskeptisk! :)

Satt precis och funderade på hur man kan känna så starkt för någon som är ca 1mm, känslan växer för varje dag som pyret stannar kvar där inne

• kolbodatjej

Någon här som vet om man kan se hjärtat pulsera utanför magen redan i vecka 7... Såg något pulserade idag nämligen eller är det mag pulsen?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~