• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sagolina
    LillStrumpan82 skrev 2012-12-03 16:51:37 följande:
    Pellefanten: Vi funderar på att berätta för föräldrar och syskon nu i veckan och sen resten av släkten på julafton Men vad säger man liksom? Ska man bara slänga ur sig nyheten eller? Det är första barnet så det finns inget syskon vi kan använda oss av.
    Vi har berättat åt föräldrar och syskon, men resten får veta på julen.
    Kommer att fira med sambons släkt, så åt dem berättar vi ansikte mot ansikte.
    Min mormor, farmor, farfar & moster med familj kommer vara hos mamma så jag har två olika planer:

Plan1: Har tid för ul 19dec, så får jag någon fin bild då kommer jag att sätta den i ett kuvert och ge den åt min kusin (som jag umgås mycket med) och så får mamma och suýster räkna hur länge det tar innan hon förstår vad det handlar om. Sen får ju alla andra där se bilden

Plan2: Får jag ingen bra bild kommer jag att skriva ett kort åt min moster med något kul rim på (vet inte riktigt ännu hur jag skall forma det). Moster är extremt högljud och pratar ofta utan att tänka efter, så kan komma någon riktigt rolig kommentar/utrop från henne:) Mamma och syster får igen rapportera till mig sen hur reaktionerna var.

• mytol
    regnskogen skrev 2012-12-03 17:50:27 följande:
    Är det någon här inne som har problem med sköldkötlarna (stavas?) Dom producerar iallafall hormoner ut till kroppen, och jag har fått svar att min kropp troligtvis producerar lite för hög dos av hormoner i kroppen. Alltså det betyder att jag har en liten förhöjd risk att ha Struma... Nu har jag försökt att hitta information ÖVERALLT om struma är skadligt för bebisen?? 

någon här inne som har struma eller känner någon men ändå fått ett friskt barn?  
    Min kompis har struma och deras barn är friskt. Jag kommer dock inte ihåg hur det påverkade hennes graviditet mer än att hon fick gå på ganska täta kontroller och fick öka sin medicinering.
  • retroaktiv
    Sagolina skrev 2012-12-03 17:59:49 följande:
    Vi har berättat åt föräldrar och syskon, men resten får veta på julen.
    Kommer att fira med sambons släkt, så åt dem berättar vi ansikte mot ansikte.
    Min mormor, farmor, farfar & moster med familj kommer vara hos mamma så jag har två olika planer:

Plan1: Har tid för ul 19dec, så får jag någon fin bild då kommer jag att sätta den i ett kuvert och ge den åt min kusin (som jag umgås mycket med) och så får mamma och suýster räkna hur länge det tar innan hon förstår vad det handlar om. Sen får ju alla andra där se bilden

Plan2: Får jag ingen bra bild kommer jag att skriva ett kort åt min moster med något kul rim på (vet inte riktigt ännu hur jag skall forma det). Moster är extremt högljud och pratar ofta utan att tänka efter, så kan komma någon riktigt rolig kommentar/utrop från henne:) Mamma och syster får igen rapportera till mig sen hur reaktionerna var.

Vi har berättat för sambons familj och närmsta släkt, några kompisar, mitt gamla och mitt nya jobb. Eftersom vi inte kommer träffa min släkt innan julafton har jag skickat vykort till min mamma, pappa, bror och mormor och morfar. Använde Postens tjänst "Riktiga vykort", där jag laddade upp en bild från ultraljudet och skrev en personlig hälsning på framsidan, samt en liten rolig text med hälsning från bebisen i magen. Får se vad de säger när de får korten Skrattande
  • LillStrumpan82

Var också lite inne på att använda bild från VUL men fick ingen varken för två veckor sen eller idag Vi ska spåna lite ikväll, återkommer när vi berättat så får ni höra hur vi gjorde

• Natan

Regnskogen: jag har problem med körldkörteln men jag producerar för lite hormon så jag äter levaxin för det.

• Pellefanten

Här säger vi hej och välkommen foglossning. Men nehej, jag är inte bitter!!! Så länge illamåendet blir bättre så jag kan jobba!!!

• Madelen21

Gomorron allihopa
    hoppas att alla mår bra, eller iaf så bra det går.
     Idag är det dags för inskrivning hos bm. äntligen v 13 :)
    har inte spytt på ett bra tag.... men så i morse var det dags :/

10.30 är det dags. är det någon som har fått höra hjärtljud på inskrivningen??

barnen ska följa med på inskrivning älsta är ledig från dagis å minsta går inte på dagis än.
    Jag tror den älsta är lite spänd av förväntan faktiskt... frågar vad dom ska göra med mig och om dom ska ta ut bäbisen mm.. haha.. ja... massa frågor...

men det man gör är väl att ta massa prover å allmänt prat om jag inte minns helt fel?
    jag har fått massa jäkla plitor i pannan också som jag aldrig brukar ha annars :/ inte så roligt...

-23 grader i dalarna idag... burrr säger jag bara....

i eftermiddag ska vi och hämta hem julklappen till familjen som vi har köpt: ett 180 liters akvarium :)
    ska bli mysigt :)

Å på Fredag kommer min mamma och hennes man hem från västindien, jag längtar faktiskt till dom kommer hem. dom har varit borta i 2 v :) Så ja har haft min syster 13 år boende här i 2 v.

Nej dags att klä på barn å fixa lite innan besöket hos bm 10.30

hör av mig efteråt med en uppdatering om allt :) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~