• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Acantha
    Lillpluttan skrev 2012-12-02 20:53:30 följande:
    Alltså min mage!! Så stor den är.. V.13 nu.. I min första graviditet sundes inget på magen förrän tidigast v16-17.. Vill inte gå upp för mkt.. Gick upp 12 kg tot förra gången och det vara alldeles lagom..
    Är också stor, men har dock inte gått upp något. Sen har jag iofs två där inne, vilket säkert gör att jag blir större fortare. Men, som sagt inte gått upp ett gram! Har du?
  • Natan

Alexandra: ok, undra varför man får det i samband med att man är gravid? :)

• LillStrumpan82

Jag har också fått titta på min bebis idag! Var ju på VUL för två veckor sen och nu har jag varit så himla orolig att nåt har hänt precis när det börjar bli dags att berätta för släkten. Är i vecka 11+1 idag och allt såg bra ut Bebis visade upp framsidan idag, såg ut som en liten groda! Dock fick jag ganska dåligt bemötande av gyn, hon stoppade i princip bara in verktyget, visade att hjärtat slog och sen var det klart. Frågade om den såg bra ut i storlek och så och det tyckte hon, men eftersom hon aldrig mätte kunde hon inte vara helt säker! Lite dåligt tyckte jag.. Den här veckan ska vi börja berätta för närmaste familjen, är lite nervös över det faktiskt! Hur har ni andra berättat?

• Pellefanten

Ung mamma 91: vi har kub nästa torsdag :) längtar som fasiken!

LillStrumpan82: Vi berättade till några bara ansikte mot ansikte sen skickade vi en bild på en bulle i en ugn till resten. På Facebook berättade vi i fredags och då la vi upp en bild på dottern i en tröja med texten storasyster och skrev som bildtext: " titta vilken fin tröja mamma och pappa köpt till mig. / Idun"
    :)

• LillStrumpan82

Pellefanten: Vi funderar på att berätta för föräldrar och syskon nu i veckan och sen resten av släkten på julafton Men vad säger man liksom? Ska man bara slänga ur sig nyheten eller? Det är första barnet så det finns inget syskon vi kan använda oss av.

• Pellefanten

Första gången sa vi något i stil med, vet du vad som händer i juni?
    -nä?
    -Du ska bli mormor, osv.

• regnskogen

Är det någon här inne som har problem med sköldkötlarna (stavas?) Dom producerar iallafall hormoner ut till kroppen, och jag har fått svar att min kropp troligtvis producerar lite för hög dos av hormoner i kroppen. Alltså det betyder att jag har en liten förhöjd risk att ha Struma... Nu har jag försökt att hitta information ÖVERALLT om struma är skadligt för bebisen?? 

någon här inne som har struma eller känner någon men ändå fått ett friskt barn?  

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~