Madelen21 skrev 2012-12-05 08:10:04 följande:
Gomorron allihopa
Dagen börja skit här... åkte på huvudvärk från helvete i förrgår kväll å d sitter i än, ja migrän... fy fan va jobbigt... d enda som funkar på mig är treo som man inte bör ta när man är gravid.... så jag måste helt enkelt härda ut :(
brukar sitta i i tre dagar så jag får nog lov å pusta ut iag också och i värsta fall i morgon också...
nu ska ja snart promenera mä älsta barnet till dagis 2 km... känns inte kul när man mår som man gör :/
sen blir d hem å inta soffläge fast ja har tusen andra saker å göra.
Har du provat akupunktur? Det har hjälpt mig enormt mot min migrän, så det kan jag verkligen rekommendera. Men det gäller att gå till någon som är riktigt bra såklart.
Ung Mamma 91 skrev 2012-12-05 08:17:29 följande:
Så du räknas nu alltså som förstföderska igen ? :) Kul!
Gör man det när det gått ett par år mellan barnen? Är det för att bäckenet helt har dragit ihop sig då?
Yessical skrev 2012-12-05 08:21:14 följande:
Jag ringde BM igår, fick tid den 19/12 så jag väntar på det! :)
Vad skönt! Jag tycker att det är jättekonstigt att de inte erbjuder fler tidiga ultraljud i Sverige. Det verkar man göra i så gott som alla andra länder i västvärlden.
SunnaLiv skrev 2012-12-05 08:47:03 följande:
Idag nu 10.40 bär det av för mitt KUB/NUPP.E lite nervös nu :S
Jag håller tummarna för dig!!!
Zora skrev 2012-12-05 09:41:48 följande:
Jag var ganska nervös för mitt KUB, men faktiskt mest för att det kanske kunde visa att det inte fanns nåt där, att jag bara hade inbillat mig att jag är gravid. Men så fort hon satte den där saken mot magen och bilden dök upp, då släppte det, för det var ju en filur där inne :) Lite nervös för resultatet var jag ju också, men bara lättnaden att den fanns där inne gjorde att det på nåt sätt inte var lika jobbigt att vänta på siffrorna :) Kommer gå så bra så! :)
Precis så kände jag också. Jag var livrädd för att graviditeten skulle ha stannat av. Började storgråta när hon snabbt hittade hjärtat. Vilken lättnad. Sen var jag faktiskt inte så nervös för själva KUB siffrorna. Men blev såklart överlycklig när vi fick så bra resultat. Vet att det är indikation på en rad andra diagnoser förutom de tre trisomierna de testar för primärt.
AlexandraViberg skrev 2012-12-05 10:33:53 följande:
Jag kräktes upp hela magen igår, haft konstant ont i huvudet i fyra dagar nu. Brukar hålla i fem-sex dagar.. Nya migrän medicinen funkar inte.
Idag fick dottern kräksjuka.. Vi ligger i varsitt rum och maken sjukanmälde sig för han hade inte hjärta att lämna mig med detta och springer mellan. Härlig familj här :P
Men stackare! Jag säger till dig som till Madelen. Testa akupunktur! För mig har det gjort en oändlig skillnad! Migränen lättar direkt när man är där, och sen förebygger man den med fler behandlingar.
Acantha skrev 2012-12-05 10:37:59 följande:
Från att i måndags bli lugnad av ett bra nupp, och berätta för sonen att han ska bli storebror till att falla djupt morgonen efter då pappret blev rött när jag torkade mig. In till akuten för att få se två busfrö som både rör sig och har fin hjärtrytme. Men, tyvärr blir ju inte jag lugn för det!
Det kommer fortfarande lite blodrester, i morse åter blandat med lite färskare. Suck, att man aldrig kan få vara glad.
I morgon åker jag och maken till Prag för att fira att vi varit gifta i tio år, känns sådär, kan jag säga. Även om läkaren säger att jag inte har ökad risk för mf för att jag blöder. Varför jag blöder, kan de inte säga, men det är ju vanligt så här tidigt! 1/3-del in i graviditeten, är i v13+0 (flyttad efter nupp) tycker inte det är så tidigt längre.
Nå väl, packar doplern och tänker lyssna ofta på mina barns hjärta! Nu mera vet jag var jag ska sätta den för att höra, tv1 ligger längst ner till höger (troligen dens moderkaka som sitter i ks-snitt och därför blöder) och tv2 är högst upp i livmodern.
De brukar kallas höger och vänster också, men det gick inte i vårt fall. Ser ut som om de har en våningsäng där inne, en moderkaka längst ner och en längst upp och så två bubblor med en tydlig skiljevägg i mellan.
Håller tummarna för alla som gör nupp/kub/ul idagarna att allt ska se bra ut och att ni slipper blöda!
Usch vad jobbigt att blöda! Jag förstår att du blir jätteorolig. Men försök ta till dig vad din läkare sa. Läkare ger inga snäll-prognoser utan brukar vara rätt brutala med sanningen...
Det är ju fantastiskt att du har tittat till dem igen med ett ultraljud efter blödningen och att allt såg bra ut och att du inte har en ökad missfallsrisk! Jag tror dessutom att det är vanligare med blödningar när det är två små som ska få plats därinne. Utvidgningen av livmodern och moderkakor osv måste ju gå dubbelt så fort. I mitt fall när jag har börjat blöda har ultraljudet efter det alltid visat att embryot har dött och att det är på väg ut. Jag har aldrig börjat blöda och efter det fått ett positivt besked på ultraljudet - för att sen få ett missfall.
Försök att njuta av din resa, det är du väl värd!
Många kramar