• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Acantha
    AlexandraViberg skrev 2012-12-10 22:55:14 följande:
    Alltså mitt underliv vibrerar då och då ikväll? Why? :S

Har oxå känt nått sånt, mest när jag gått. Obehagligt.
    Sömntutan skrev 2012-12-11 07:11:28 följande:
    Jag vet att det är jättetidugt. Men flera ggr denna vecka tycker jag mig ha känt lite fladder i magen. Vet ju inte om det är bebis eller nätt annat. Men magen har inte låtit eller nått efteråt. Måste säga att när jag kände det första gången blev jag överlycklig. Känner mig just nu inte alls gravid då illamåendet är borta och brösten inte ömmar längre. Är livrädd att de inte hittar några hjärtljud på ULet. Men fladdret gav mig hopp och allt började kännas mer verkligt.

Jag tror att det inte är så ovanligt att känna, men det beror på hur livmodern sitter och hur väl man känner sin kropp. Jag har det ordentligt livat i magen. Ibland undrar jag om det är mer än två, så som det stökar. Var inte alls så här med sonen, men nu är det så jag dra efter andan ibland för jag blir så förvånad. Underbart att kunna sitta och känna dem.
    Mår också i övirgt i stortsätt som vanligt, tröttare förtfarande, och lillamående ibland. Men betydligt bättre än innan. 

• Sömntutan
    Acantha skrev 2012-12-11 11:33:10 följande:

Har oxå känt nått sånt, mest när jag gått. Obehagligt.

Jag tror att det inte är så ovanligt att känna, men det beror på hur livmodern sitter och hur väl man känner sin kropp. Jag har det ordentligt livat i magen. Ibland undrar jag om det är mer än två, så som det stökar. Var inte alls så här med sonen, men nu är det så jag dra efter andan ibland för jag blir så förvånad. Underbart att kunna sitta och känna dem.
    Mår också i övirgt i stortsätt som vanligt, tröttare förtfarande, och lillamående ibland. Men betydligt bättre än innan. 

Under mina två andra graviditeter kände jag inte bebis förrän i v. 20. Är ju bara i v.15 nu, så man tycker ju att det är en aning tidigt. Men som du säger, det beror kanske på.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Meoow

Jag tror också att jag har känt något de senaste dagarna! Som ett litet fladder långt ner i magen... Undrar om det kan vara bebis.. Lääängtar tills det blir tydligare :)

• Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2012-12-10 22:17:54 följande:
    Har 10/1 på mina småsyskons födelsedag! Blir mysigt att avslöja kön då om vi får veta det :)

Jag har också RUL den 10/1. Då är jag i v. 18+6, dvs en dag innan v. 20.
  • Baby Lei
    Ung Mamma 91 skrev 2012-12-11 12:30:10 följande:
    Nej , nu har jag glömt ta alla blodprov före... Oj nej...
    Måste du boka in det själv? Det gjorde min barnmorska samtidigt som hon bokade ultraljudet några veckor senare.
  • Baby Lei
    Meoow skrev 2012-12-11 12:58:48 följande:
    Jag tror också att jag har känt något de senaste dagarna! Som ett litet fladder långt ner i magen... Undrar om det kan vara bebis.. Lääängtar tills det blir tydligare :)

Lyllos er som känner något!! Jag längtar ihjäl mig. Men tycker nog att det är lite läskigt också.. att det är en människa därinne... Man har ju sett Alien... hahaha!
  • Madelen21

ska fråga er här inne... nån mer än jag som har det där trycket mellan benen?
    foglossning hur känns d nu igen?
    sätter d sig i ryggen? jag har värk nertill men ja har även fått  åderbråck "därnere" ....
    v 14 idag här å i morse var d spy attack igen :/

idag ska jag å mina barn på pysselkväll som svenska kyrkan har ska bli mysigt, kl 17-19 å så är d fika å så får man pysslet man gör.

har bakat skitgoda havrerutor med nougat på.

kan dela mä mig av receptet:

300g margarin
    1 dl socker
    2msk sirap
    2 tsk bakpulver
    9 dl havregryn

nougat

smält margarinet

under tiden blandar man socker havregryn bakpulver i en bunke. tillsätt smält margarin och sirap och rör ihop till en smet. bre ut på en bakplåtsklädd långpanna. grädda i 175 grader tills kakan fått fin färg.
    ta ut den ur ugnen å hyvla över nougat medan kakan är varm. låt stelna, man kan gärna ställa ut kakan och sen skära upp i rutor i valfri storlek :)

super goda å super lätt :) 

• Meoow
    Madelen21 skrev 2012-12-11 13:31:40 följande:
    ska fråga er här inne... nån mer än jag som har det där trycket mellan benen?
    foglossning hur känns d nu igen?
    sätter d sig i ryggen? jag har värk nertill men ja har även fått  åderbråck "därnere" ....
    v 14 idag här å i morse var d spy attack igen :/

idag ska jag å mina barn på pysselkväll som svenska kyrkan har ska bli mysigt, kl 17-19 å så är d fika å så får man pysslet man gör.

har bakat skitgoda havrerutor med nougat på.

kan dela mä mig av receptet:

300g margarin
    1 dl socker
    2msk sirap
    2 tsk bakpulver
    9 dl havregryn

nougat

smält margarinet

under tiden blandar man socker havregryn bakpulver i en bunke. tillsätt smält margarin och sirap och rör ihop till en smet. bre ut på en bakplåtsklädd långpanna. grädda i 175 grader tills kakan fått fin färg.
    ta ut den ur ugnen å hyvla över nougat medan kakan är varm. låt stelna, man kan gärna ställa ut kakan och sen skära upp i rutor i valfri storlek :)

super goda å super lätt :) 
    åååh du gjorde precis min dag :) Blev bjuden på dessa för några veckor sedan, sjukt gott! Men glömde ju be om recept.... :) Fungerar de bra att frysa?
  • AlexandraViberg

Baby lei! Ja jag är i 18+3 då tror jag. :)

Visst är det läskigt med vibrationerna? Men läst att det brukar komma senare för att bebisen trycker på nerver.. Men men! :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~