• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • em77

14 fulla veckor idag å går in i vecka 15.. Fick rul 17/1 känns sent när man ser era datum. Men har fostervatten provet 27dec...hua. Lite ångest för det där.

Jag känner oxå, speciellt på kvällen att det rör sig där inne.. Like it.. Längtar tills mina flickor får känna det från utsidan nu ))

Ha en bra dag!!!

• Kickilina

Sunnaliv: Fint

Ni med vibrerande underliv...kanske dags för lite hålligång Tungan ute

Tror ultraljuden görs v 18-19 då studier visat att i dessa veckor är alla bebisar ungefär lika stora vilket gör det lättast att datera BF.

• Monkis

Flickor!! I vecka 14 och jag har redan gått upp 5-6kg!! Hiiiilfe! Äter mer än vanligt men inget skräp utan mer frukt och yoghurt.....hur mycket har ni gått upp?

• LindaMJ

Vi har nästa UL den 25/1 men vi tror inte att vi vill veta om det är pojke elr flicka, vi funderar fortfarande på de men båda tycker det lutar åt att inte veta :)

• Sömntutan
    Madelen21 skrev 2012-12-11 13:31:40 följande:
    ska fråga er här inne... nån mer än jag som har det där trycket mellan benen?
    foglossning hur känns d nu igen?
    sätter d sig i ryggen? jag har värk nertill men ja har även fått  åderbråck "därnere" ....
    v 14 idag här å i morse var d spy attack igen :/

idag ska jag å mina barn på pysselkväll som svenska kyrkan har ska bli mysigt, kl 17-19 å så är d fika å så får man pysslet man gör.

har bakat skitgoda havrerutor med nougat på.

kan dela mä mig av receptet:

300g margarin
    1 dl socker
    2msk sirap
    2 tsk bakpulver
    9 dl havregryn

nougat

smält margarinet

under tiden blandar man socker havregryn bakpulver i en bunke. tillsätt smält margarin och sirap och rör ihop till en smet. bre ut på en bakplåtsklädd långpanna. grädda i 175 grader tills kakan fått fin färg.
    ta ut den ur ugnen å hyvla över nougat medan kakan är varm. låt stelna, man kan gärna ställa ut kakan och sen skära upp i rutor i valfri storlek :)

super goda å super lätt :) 
    Ja jag har skitont mellan benen. Frågade min kompis som är medicinsk massör om det kan vara fogarna som spökar och det trodde hon definitivt. Bäckenet går ju liksom i hop mellan benen, vilket kan ge besvär. Mitt går upp till svanskotan och ut i skinkan också.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • em77

Monkis, samma som dig. 5-6 kilo. Inte klokt.. Tycker jag har varit rätt duktig med kosten oxå. Gick upp 26 kilo med min första och 15kilo med min andra, hade dock mycket vatten men första så jag gick ner dom kilona på nolltid.. Men vad jag har fått kämpa för att gå ner efter 2:an.. Jösses!!Hoppas det inte blir lika tufft denna ggn men det lär det ju bli. Och just nu känns det inte som det stannar på 15... Inte i denna takten. Haha

• Madelen21

sömntutan: ok ja då är d nog nå sånt kanske kombinerat mä mina fina jävla åderbråck i underlivet som kommit... fy fan sitter på insidan av vänster lår å upp mot underlivet så att säga... jaja bara gilla läget hade lika me nr 2.. har åderbråck på vänster ben oxå...

är int så glad just nu... en säkring har gått här hemma hittar inga nya å vet inte hur man byter... fan spisen funkar inte ¨åå inte kyl å frys,.... tur man har en snäll pappa som ä på väg hit å hjälper mig...

kl 17 ska ja å barna på pysselkväll som kyrkan har :) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~