• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan

Här svarar jag samma här och kollar inte vad jag svarar på :/. Jag är överviktig och känner inte kanten, bara att jag är hård. Dock har jag inte bakåtlutat livmoder vad jag vet.

• Sagolina

Uach natten har inte alls varit bra... Har haft såå ont i ena axeln och skulderbladet och bara fått skönt för dem i en ställning. Sen att ligga stilla i samma ställning en hel natt har gjort att magen och resten av kroppen blivit stela/onda. Har lite problem med tarmarna just nu och att vara stilla länge i samma ställning gör att magen blir sjuk.

Nåja, nu blir det i alla fall att försöka ta sig genom denna dag. Jobb först och sen besök hos en kompis och leka med hennes 4 och 1½åring:) 

• sanmal

Tack för alla era svar! :) då ska jag inte bekymra mig om den där "kanten" som inte finns! ;) på morgonen när jag klämmer och känner lite så känns det ju att det är hårdare där oc det är främst innan jag vart uppe och kissat. Tror ni det kan vara livmodern jag känner? Eller de kanske är för tidigt eftersom jag bara är i v 12?

• Sömntutan

Sanmal: innan vecka 12 så ligger den gömd för att någon gång i v.12 13 börja kännas. Men det är säkert väldigt individuellt dom allt annat. Själv är jag i v.15 och känner den inte speciellt. Men så är jag överviktig också.

• Baby Lei
    Solrosen82 skrev 2012-12-11 21:40:07 följande:
    Vi har också Rul den 10/1. Kommer inte att ta reda på kön :) Imorgon har vi UL inför fvp som förhoppningsvis blir nästa vecka. Känns spännande att se vad det är för en krabat där inne. Hoppas vi får med några foton att visa till barnen. Dottern som är 6 pratar konstant om bebisen i magen ;)

Då är vi ett helt gäng på ultraljud den 10 januari. Det känns inte så långt bort faktiskt. Hur kommer det sig att du ska göra fostervattenprov? Har du gjort KUB? Lyllos dig som ska på ultraljud nu!!
  • Baby Lei
    AlexandraViberg skrev 2012-12-11 23:57:31 följande:
    Jag upplever att min bakåtlutade livmoder är mer fram nu och den ska enligt förlossningsläkare jag pratade med i v.13 börja tippa fram pågrund av tyngden. Det blir ju som att den tippar över eftersom det är mer utrymme framåt. Jag tycker min gjort det nu i v.14-15 men känner ingen kant. Men känner att det är lite hårdare där nere och en bit upp sen ett tag tillbaka. :)

Jag kan inte alls känna vad som är vad. Jag tycker att det är lite obehagligt att trycka på magen just nu. Men det är kanske lite hårt och stumt från blygdbenet och en bit upp. Är det så hela magen kommer kännas sen? Så hård liksom?
  • sanmal

Sömntutan; kanske jag är lite tidig med mina önskningar och spekulationer ;)
    Jag är bara lite skraj tror jag, jag har fått för mig att den där inne inte växer så jag vill ju känna efter så livmodern växer.. Så jag får nåt tecken på att allt är som det ska liksom. Det är långt till rul den 23/1..!

• Zora

Jag sover ganska dåligt på nätterna, har svårt att hitta bekväma ställningar (redan...) Är en magsovare egentligen, men det känns obehagligt. Rygg kan jag också sova på ibland, men det känns inte heller bekvämt längre. Vänstersinnat är inte heller bekväm, så då finns bara höger kvar. Ligga i samma ställning hela natten tycker jag är ganska jobbigt och obekvämt :(. Funderar på att köpa en sån där stor sovkudde (kan man väl ha som amningskudde också?) Är det någon av er so. Har en sån och tycker ni att den är bra? Tips i sådana på vilket märke man ska köpa?

• Caroliin

Zora: jag är också en magsovare men får ont i magen om jag ligger på mage. Har min amningskudde sen andra barnen när jag sover, mycket skönare :)

• Madelen21

här är en som har en kudde mellan knäna när ja sover... har haft så sen ja blev gravid me nr 1 :)
    sova på mage gör ja aldrig. kan inte å har aldrig kunnat.. int rygg heller.. är bara sida som gäller här :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~