• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Mj1983

Vi ska ta reda på det!!!

Gjorde det med dottern oxå.

Längtar som en tok!! När vi vet kan man äntligen börja köpa lite saker

Vi är verkligen inga "hen" människor. Är det en pojk vill jag ha en blå vagn, tös rosa vagn. O absolut inga köns neutrala saker då vi tycker det är otroligt tråkigt då kan vi äntligen bestämma namn oxå

• Natan

Vi ska kolla vilket kön barnet har :) vi är alldeles för nyfikna för att låta bli!

• mytol

Jag har oxå gått ner 2 kg. Men u kräks ja inte lika mkt längre så de lär nog vända snart... Vi ska inte ta reda på kön. Sparar på den överraskningen

• Sömntutan

Själv har jag pendlat i vikt. Gick snabbt upp 3 kg, men jag tror att det berodde på att jag hade sån förstoppning och var så svullen. Nu är jag tillbaka på startvikten igen, vilket känns skönt.

Vi kommer inte att ta reda på kön. Har inte gjort det på någon av barnen. Tycker det är jättespännande att inte veta. Men visst är jag nyfiken. Sticker inte under stolen med att det skulle vara roligt med en tös denna gång då jag har två pojkar sen innan.

Äntligen! BF ~8 juni
  • Kexen

Hej hopp, 
    Tänkte  hoppa in lite:)
    Ska ha den 26 juni är det beräknat:)
    Gick ner 4 kg första veckorna fram tills vecka 11 ungefär, sen började illamåendet avta.
    Nu kan jag äta mat men fortfarande kräsen.
    Har ni någon "craving" ännu för något? I så fall vad? Alltid kul att höra;)

Mvh kexen 

• Caroliin

Vi ska också ta reda på könet :) gjorde det inte med första men gjorde det med andra så vi har provat båda två (:

• Sagolina

Har gått ner c. 5kg sen graviditeten började. Inget illamående och har ätit som normalt. Kroppen måste bara ha satt fart på förbränningen eller nåt? Senaste dagarna har jag dock varit superhungrig hela tiden, så har ätit lite mera än normalt. Hoppas det beror på att lill*n har en växtspurt:)
    Har många kilo extra sen tidigare, så finns nog tillräckligt för fostret att ta av, får gärna "äta upp mig":P

Angående könet: Tror inte vi kommer ta reda på. Är supernyfiken, men skulle gärna spara den överraskningen till förlossningen:) Tycker ändå bäst om gröna, gula, vita, bruna och blåa babykläder, så köper neutralt det lilla jag köper innan lill*n är här!   

• Kickilina

Jag är så glad över att "endast" gått upp 2 kg om man jämför med mina andra två vid denna tid, +12 kg och + 6...

Jag ska försöka kolla på RUL efter könet. Om jag inte ser det då kanske jag kollar en gång till på jobbet eller så struntar jag i det. Det är ju lite extra spännande att inte veta...

• sanmal

Angående vikt så har jag gått ner 9 kg sedan jag blev gravid och neråt fortsätter det. Är överviktig sedan innan så jag antar att det inte gör nåt.

Och angående att kolla könet så tror jag vi kommer vilja veta om man kan se det på rul! :) är alldeles för nyfiken ;)

Sen har jag en annan fråga... När ungefär växer livmodern så den är ovanför blygdbenet? Och hur mycket spelar det in att jag har en väldigt bakåtlutad livmoder samt övervikten, innan jag kan känna den utanpå? Jag är i v 11+2 nu och känner ingen sån där kant som många beskriver! Jag vill ju oxå känna något! :)

• Acantha
    sanmal skrev 2012-12-11 19:22:13 följande:
    Sen har jag en annan fråga... När ungefär växer livmodern så den är ovanför blygdbenet? Och hur mycket spelar det in att jag har en väldigt bakåtlutad livmoder samt övervikten, innan jag kan känna den utanpå? Jag är i v 11+2 nu och känner ingen sån där kant som många beskriver! Jag vill ju oxå känna något! :)

Har inget svar på din fråga, men är själv i v13+6, känner barnen (tvillingar) men kan inte känna någon kant, och har aldirg gjort. Så jag antar att alla inte gör det.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~