• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    Kickilina skrev 2012-12-10 12:38:26 följande:
    Förstår att du är orolig! Även om det är så liten risk så är det ju ändå en risk...Man har nog att oroa sig för under en graviditet. Har bara träffat på en mamma som fick uterusruptur under min tid som barnmorska och det slutade bra! Känns som du verkligen borde prata med din barnmorska om detta så att du känner att du kan ta ett välinformerat val om snitt eller ej.

Acantha: Nämen, har du också en Ebbe. Härligt! Då är jag ju superintresserad ang vilka namn du tänker på till dina tvillingar, om du börjat tänka på det

Ebbe är ett av mina favoritnamn! Så fint!
  • Acantha
    Kickilina skrev 2012-12-10 12:38:26 följande:
    Acantha: Nämen, har du också en Ebbe. Härligt! Då är jag ju superintresserad ang vilka namn du tänker på till dina tvillingar, om du börjat tänka på det

Vi pratar om Elsa, Eve, Elise och Ernst, Ellis och så gillar jag Erik, men det vill inte maken. Har du börjat fundera?
    Baby Lei skrev 2012-12-10 12:55:33 följande:

Ebbe är ett av mina favoritnamn! Så fint!
    Min mammas bror hette Ebbe, han dog när mamma var 4år, så han har alltid varit en fantasi för mig. Att sonen sen är en avbild av honom, men med rakt hår i stället för lockigt är det så häftigt.

Har ni fler förslag på korta E-namn? 
  • Sömntutan

Jag tycker väldigt mycket om Elin, men det heter min syster så det är bara att glömma.
    Emmy är ett namn jag gillar också.

• Mj1983

Man hör så många fall där försäkringskassan avslår sjukpenningen eftersom graviditet inte räknas som en sjukdom.

Ni som varit sjukskrivna längre, vet ni vad som gjorde att ni fick er penning godkänd?

Jag är sjukskriven året ut, ska skicka in paperna till försäkringskassan nu och ber till de högre makterna att det ska bli godkänt. Kan absolut inte arbeta.

Illamående, matt, aktiv ulcerös kolit och foglossningar som blir värre o värre. Hoppas verkligen jag får sjukersättning och att jag f

• Mj1983

Hoppas verkligen att jag får vara hemma tills 8 veckor innan bf då man kan få havandeskapspenningen.

• Pellefanten

Godmorgon tjejer. Var till BVC med stora tjejen å fick 1,5 års sprutan idag. Det tog mig nästan en timme att gå från BVC till dagmamman med henne sen. En Prommenad som normalt tar 10 min som Max 15 om man sölar. Oplogat med 2dm nysnö och konstant snöande. Jag va helt slut när jag kom hem ni.

• Natan

Mj 1983: jag har inte haft problem med fk (ta i trä) och de har godkänt min sjukskrivning utan problem.

Det enda jag är orolig för nu är om jag fortsätter å va sjukskriven efter dessa 3 mån, måste man arbeta då med lättare arbetsuppgifter? Jag är ju sjukskriven för att jag inte kan arbeta :(

• Mj1983
    Natan skrev 2012-12-10 16:29:31 följande:
    Mj 1983: jag har inte haft problem med fk (ta i trä) och de har godkänt min sjukskrivning utan problem.

Det enda jag är orolig för nu är om jag fortsätter å va sjukskriven efter dessa 3 mån, måste man arbeta då med lättare arbetsuppgifter? Jag är ju sjukskriven för att jag inte kan arbeta :(

Det är precis min rädsla oxå! Fick godkänt till v 12, men sjukskrivning enligt läkare till v 16, är rädd att dom

Inte ska godkänna det
  • Baby Lei
    Mj1983 skrev 2012-12-10 16:52:57 följande:

Det är precis min rädsla oxå! Fick godkänt till v 12, men sjukskrivning enligt läkare till v 16, är rädd att dom
    Inte ska godkänna det

Det är så konstigt det där att det inte är den behandlande läkarens ordination som gäller. Istället ska sjukskrivningen värderas av deras läkare som aldrig ens träffat patienten. Visst är det sjukt!?!
  • Kickilina
    Acantha skrev 2012-12-10 13:52:09 följande:

Vi pratar om Elsa, Eve, Elise och Ernst, Ellis och så gillar jag Erik, men det vill inte maken. Har du börjat fundera?
    Min mammas bror hette Ebbe, han dog när mamma var 4år, så han har alltid varit en fantasi för mig. Att sonen sen är en avbild av honom, men med rakt hår i stället för lockigt är det så häftigt.

Har ni fler förslag på korta E-namn? 
    Fina namn! Vi har inte jättemånga namn på E. Ebbe heter Eli i andranamn, det gillar jag och Elis. Elsa har svägerskan snott precis. Det är ju annars underbart! Ellie har vi däremot kvar på listan som en favorit. Ebon gillar jag (men det är lite väl flippat...) Annars är nog Sigge och Greta högst upp på listan...

Vet ni om det är enäggs eller tvåäggs? Ska ni kolla upp vilka/vilken sort det är?
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~