• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan

Själv har min helg präglats av oro. Fick ju reda på att mitt blodsocker var högt när jag var på inskrivning i fredags. Var ner på apoteket i stan för att kolla om det hade blodsockermätare, men icke.
    Idag var jag dock till min svärmors väninna som har diabetes för att kolla sockret. Hade ätit frukost ca en och en halv timme innan och idag låg mitt värde på 5,1, Kändes ju skönt att det inte var skyhögt. Kommer dock att försöka att inte äta så mycket kolhydrater och socker iaf, så får vi se vad glukosbelastningen säger den 19:e.

Äntligen! BF ~14 juni
  • Baby Lei

Vad mysigt ni har haft det Madelen och Sagolina, och vad Sagolina har fått mycket gjort!! Själv somnade jag på soffan vid fyra och vaknade precis.. Så trött! Men skönt att få sova. Vad jobbigt med det höga blodsockret i fredags Sömntutan. Men bra att de ska kolla upp det så att de har koll på dig!

• gorek86

Hej tjejer! Tänkte höra med er om ni vet vad det är som jag har fått?  Har ibland känt av ischias de dagar då jag har gått mycket på jobbet men idag efter jobbet har jag fått en ihållande smärta i vänster ljumske.

Har svårt att böja benet högt i trappor och så och ont när jag sträcker ut det i sängen?? Svårt att röra det överhuvudtaget, vad kan detta va?

tacksam för svar!

• AlexandraViberg

Jag har inte haft ont i ligamenten vid nysningar på några veckor men idag fick jag verkligen SVIN ont (skrik ont typ) vid båda mina nysningar idag. Är väl bra antar jag? Är väl för att livmodern växer väl? Och min börjar ju även tippa lite framåt nu. (Bakåtliggande annars)

• Solrosen82
    SunnaLiv skrev 2012-12-08 17:19:27 följande:
    nä ingen diabetes i släkten och vägde inte mycket när ja blev gravid 58kg och gick upp nästan 12 kg så tyckte inte det va sådär jätte mycket.

Oron finns ju alltid att bebbarna blir stora vid diabetes,men ja hade tur.

Födde du vaginalt me dina? 

Ja det är väl det som är risken, att de blir stora... Är inte så påläst. ;) Jag födde vaginalt med båda och gick över tiden med båda. Med andra barnet, sonen som var störst, så släppte inte moderkakan för att livmodern varit så uttöjd. Så nu ska vi få prata igångsättning några veckor innan bf. Fast det e väl inte nån garanti för att jag blir igångsatt.
    Caroliin skrev 2012-12-09 12:00:36 följande:
    Mm. :/ Men sammandragningar ska inte göra ont, obehagligt är det.. Får se hur det är idag med sammandragningarna, får ringa min bm annars för ont vet jag att det inte ska göra.

Prata med din Bm imorgon, tycker inte att det ska göra ont vid sammandragningarna.
  • AlexandraViberg

Jag har ett ks snitt som infekterades och läkte väldigt dåligt och är liksom indraget i magen.. Vad är egentligen risken att snittet går åt fanders när magen växer eller under förlossningen? Börjar redan bli bekymrad. Den sida som inte är indragen är normal och följer magens växtnad hittills. Men den indragna sidan är fortfarande lika indragen fast jag känner att magen är spänd där och det spänner lite i snittet där.

Rädd hur det ska utvecklas.. :/

• Natan

Jag är så himla ledsen å har sån ångest över detta illamående! Jag mår illa dygnet runt. Är i vecka 14 nu och har haft det så här sen vecka 5. Jag har varit sjukskriven 100% sen vecka 5 och är fortsatt sjukskriven till i början av januari. När ska detta illamående försvinna? Hur ska man göra, jag kan inte fortsätta vara sjukskriven efter denna sjukskrivning eftersom jag är rädd att bli av med jobbet + att ekonomin är mycket sämre när jag är sjukskriven. Ska man jobba ändå och riskera sin hälsa eller lyssna på kroppen? Vad hade ni gjort?

• AlexandraViberg

Jag vet inte, vet bara att jag inte klarar av att göra annat än ligga hemma.. Och vi har det ju likadant sen lika länge. Men jobbigt det där med ekonomin såklart! Du kanske får känna efter i januari när nästa sjukskrivning tar slut?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~