Natan skrev 2012-12-10 01:16:30 följande:
Jag är så himla ledsen å har sån ångest över detta illamående! Jag mår illa dygnet runt. Är i vecka 14 nu och har haft det så här sen vecka 5. Jag har varit sjukskriven 100% sen vecka 5 och är fortsatt sjukskriven till i början av januari. När ska detta illamående försvinna? Hur ska man göra, jag kan inte fortsätta vara sjukskriven efter denna sjukskrivning eftersom jag är rädd att bli av med jobbet + att ekonomin är mycket sämre när jag är sjukskriven. Ska man jobba ändå och riskera sin hälsa eller lyssna på kroppen? Vad hade ni gjort?
Du ska prioritera din kropp och din lille bebis!! Fixar du inte att jobba är det klart att du skall vara sjukskriven! (du gör ju av med mindre pengar då du ligger på soffan

) Ta en dag i taget. Helt plötsligt vänder det!
Hemma hos oss har lilleman världens konstigaste magsjuka. Kräktes som en gnu natten till fredag, 72 h paus (vi trodde det var över) men så inatt börjar har vrålkräkas igen...suck...Ens eget illamående blir ju inte direkt bättre av att se andra kräkas...
AlexandraViberg skrev 2012-12-09 23:49:47 följande:
Jag har ett ks snitt som infekterades och läkte väldigt dåligt och är liksom indraget i magen.. Vad är egentligen risken att snittet går åt fanders när magen växer eller under förlossningen? Börjar redan bli bekymrad. Den sida som inte är indragen är normal och följer magens växtnad hittills. Men den indragna sidan är fortfarande lika indragen fast jag känner att magen är spänd där och det spänner lite i snittet där.
Rädd hur det ska utvecklas.. :/
Tänkte du på utseendemässigt eller mer risken för att livmodern skall spricka upp i snittet? Risken för att livmodern skall spricka upp i snittet är jätteliten, 0,3-1 % hos tidigare snittade. Huden är grymt eftergivlig och "flexibel" så det kommer nog inte bli några bekymmer för den att hänga med under graviditeten. Tror också att det är mer den inre ärrvävnaden som du känner av, som stretar och spänner. Har träffat mammor som haft problem med detta under graviditeten men där allt fortlöpt utan problem.