• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sagolina

Sanmal: Har samma situation som du: Övervikt och bakåtlutad livmoder. Känner ingen kant, märker bara att det är lite hårdare i nedre delen av magen, under min vanliga "pösmage". 14+0 för mig idag.

• Sagolina

Måste kolla om någon här har liknande som jag:
    De senaste dagarna har jag känt som konstiga knäppningar/som en bubbla spricker i nedre delen av magen. Tar lite ont då denna känsla ´kommer, men den går över på nån sekund. 

Någon som har nån aning om vad detaa kan vara /kan bero på?   

• Acantha

Sagolina: "Tar lite ont då denna känsla ´kommer, men den går över på nån sekund" vad menar du? Gör det ont? Om inte så tror jag det är barnet.

• Sagolina

Då det Knäpper till (har inget bättre sätt att förklara känslan på) så gör det lite ont där det "knäpper". Allting (knäppningen och det onda) är över på 1 kanske 2 sekunder. Kanske ont är ett för starkt ord, men det känns verkligen ordentligt, inget smått petande!

Har funderat om det kan vara barnet, men barnets rörelser borde väl vara mera som ett mjukt fladder eller så, inte en knäppning på en specifik plats (har haft knäppningar på lite olika platser på höger sida av magen)?

Har verkligen supersvårt att förklara hur det känns, men knäppning eller en bubbla som spricker är det närmaste jag kommer...:P  

• Ung Mamma 91
    fivestepsback skrev 2012-12-11 17:44:15 följande:
    Jag har också tappat 2 kg, startade på runt 57.. Men jag det verkar som att det vänder nu när aptiten är tillbaka :)
    Najs :) hoppas min vikt vänder den också nu
  • Sömntutan
    Sagolina skrev 2012-12-11 19:36:11 följande:
    Sanmal: Har samma situation som du: Övervikt och bakåtlutad livmoder. Känner ingen kant, märker bara att det är lite hårdare i nedre delen av magen, under min vanliga "pösmage". 14+0 för mig idag.
    Samma här!
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Solrosen82

Vi har också Rul den 10/1. Kommer inte att ta reda på kön :) Imorgon har vi UL inför fvp som förhoppningsvis blir nästa vecka. Känns spännande att se vad det är för en krabat där inne. Hoppas vi får med några foton att visa till barnen. Dottern som är 6 pratar konstant om bebisen i magen ;)

• Moniica

Vi är oense här hemma om att kolla könet. Jag SKA göra/be om det om det går såklart och då får Sambon helt enkelt gå ut så länge. Jag kan inte hålla mig till juni månad. Sambon får gärna vänta men icke jag.
    Jag får gömma eventuella kläder och saker som avslöjar könet.

• AlexandraViberg

Jag upplever att min bakåtlutade livmoder är mer fram nu och den ska enligt förlossningsläkare jag pratade med i v.13 börja tippa fram pågrund av tyngden. Det blir ju som att den tippar över eftersom det är mer utrymme framåt. Jag tycker min gjort det nu i v.14-15 men känner ingen kant. Men känner att det är lite hårdare där nere och en bit upp sen ett tag tillbaka. :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~