• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Mj1983

Idag har jag varit hos sjukgymnasten, o köpt foglossningsbälte. Det jag köpte med dottern såg ut som ett spännband o hjälpte nada.

Detta är gudomligt skönt!!!!! Håller ihopa höfterna o tar bort jätte mkt av smärtan så det skiljer verkligen mellan modellerna!!!!

Idag när jag satt i bilen framåt hukad kände jag den lilla fisken långt nere i magen <3 vecka 13. Kände dottern i vecka 17. Skönt med ett riktigt livstecken <3

• Mj1983

Idag har jag varit hos sjukgymnasten, o köpt foglossningsbälte. Det jag köpte med dottern såg ut som ett spännband o hjälpte nada.

Detta är gudomligt skönt!!!!! Håller ihopa höfterna o tar bort jätte mkt av smärtan så det skiljer verkligen mellan modellerna!!!!

Idag när jag satt i bilen framåt hukad kände jag den lilla fisken långt nere i magen <3 vecka 13. Kände dottern i vecka 17. Skönt med ett riktigt livstecken <3

• AlexandraViberg

Jaha då fick man ta sig i kragen idag med.. Super ont i huvudet och illamående och håret var en stor knut.. Och för att inte tala om klädbristen!! Fyfan. Men nu ska mamma gifta sig, så vad gör man? Hade hellre legat kvar med mitt dumma huvud i soffan och masserat den 3 kg tunga pannan..

• Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2012-12-12 17:19:58 följande:
    Jaha då fick man ta sig i kragen idag med.. Super ont i huvudet och illamående och håret var en stor knut.. Och för att inte tala om klädbristen!! Fyfan. Men nu ska mamma gifta sig, så vad gör man? Hade hellre legat kvar med mitt dumma huvud i soffan och masserat den 3 kg tunga pannan..
    Åh ett 12.12.12 bröllop, roligt! Hoppas du får en fin kväll trots att du inte mår så bra.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Solrosen82
    Baby Lei skrev 2012-12-12 09:32:22 följande:
    Då är vi ett helt gäng på ultraljud den 10 januari. Det känns inte så långt bort faktiskt. Hur kommer det sig att du ska göra fostervattenprov? Har du gjort KUB? Lyllos dig som ska på ultraljud nu!!

Ja vi är ett gäng som ska göra UL den tionde. Vi vill göra fvp för att vi har släkt och vänner som fått sjuka barn och har sett hur hårt det tar på syskonen. Det är ju ingen garanti för att barnet e friskt, men det är det enda som erbjuds här förutom moderkaksprov.

Vi var iaf idag och fick se den lille krabaten. Stod på knä i magen :) Hon flyttade bak mig en vecka, men jag går på min egen uträkning till efter UL. :)
  • ThereseJohansson

Ringde BM och frågade när mitt ultraljud blir då jag är i v16 och inte fått veta nått..remissen var iaf skickad så vilken dag som helst borde vi få besked..hon trodde det blir v18 ev v19, längtar otroligt mycket :)

• sanmal

Sömntutan; tack för tipset! Vi har en privat mottagning som gör ul, vad jag vet. Får testa dem om spec Mvc inte hjälper mig :)

• Sömntutan
    sanmal skrev 2012-12-12 18:20:13 följande:
    Sömntutan; tack för tipset! Vi har en privat mottagning som gör ul, vad jag vet. Får testa dem om spec Mvc inte hjälper mig :)
    Det tycker jag absolut du ska göra. Du ska inte gå och oroa dig, det är inte bra. Lycka till i morgon!
    Äntligen! BF ~8 juni
  • mytol
    Sagolina skrev 2012-12-11 19:39:03 följande:
    Måste kolla om någon här har liknande som jag: De senaste dagarna har jag känt som konstiga knäppningar/som en bubbla spricker i nedre delen av magen. Tar lite ont då denna känsla ´kommer, men den går över på nån sekund.  Någon som har nån aning om vad detaa kan vara /kan bero på?   

Jag tror oxå att de kan vara bebisen. Jag kände liknande i lördags och var då i vecka 14 och kände precis likadant med sonen i vecka 14.
  • Sagolina
    mytol skrev 2012-12-12 19:05:47 följande:

Jag tror oxå att de kan vara bebisen. Jag kände liknande i lördags och var då i vecka 14 och kände precis likadant med sonen i vecka 14.

Ojj hoppas det är så:) Vid vul i v12 vad det en mycket livlig liten krabat, så kanske bara är så att lill*n rör sig mycket:)

Får i alla fall se att allting är bra på onsdagen, så kanske jag sen kan slappna av lite mera. Just nu är varje ny känsla, varje gång det gör minsta lilla ont eller värker, ettt tecken på missfall... Hatar mig själv för att jag tänker så, för normalt sett så är jag en jättepositiv person. Men nu är allting mörka moln och olycka i mina tankar.

Hade ganska kraftiga blödningar i 5dagar för en vecka sen, men eftersom jag inte hade någon värk i samband med dem borde det bara vara moderkakan som (förhoppningsvis) flyttar sig över öppningen.  Hade mycket växtvärk dagarna före blödningen började, så kopplade ihop dem två. Efter det bara små blödningar, så hoppas att jag snart inte alls behöver blöda! Men som sagt, återkoll på mödrapolikliniklen nästa vecka, 4 ul/vul pga. blödningar i denna graviditet. Skönt att de läkare jag haft kontakt med förstår sig på människor och på att oro är mycket stressande för kroppen och babyn i magen!   
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~